Vandaag met de Ax op de bank geweest en de ecu laten aanpassen:
Bij aankomst bijna direct de auto op de bank gezet en een run gedaan waarbij het ding nogal verassend was kwa resultaat, 138,4pk en 154nm zonder aanpassingen van de ecu.
De hoop was dus dat er met het aanpassen van de maps de 140pk grens verbroken zou worden maar na aanpassen bleeft het "helaas" op 138pk. M.a.w het blok loopt met de huidige nokkenassen e.d exact op zijn max, er kan wellicht nog een pk of 2 bij maar veel winst ga je er zonder andere nokkenassen niet uitkrijgen (wat ook niet echt nodig is).
De ecu regelde het kwa inspuiting al perfect bij, infeite hebben we nu de onsteking wat vroeger gezet en helemaal bovenin iets meer benzine in laten spuiten zodat hij wat "veiliger" staat.
Uiteindelijk scoorde we afgerond
138pk en 160nm! wat voor een bijna standaard 16v erg netjes is, verloop is ook erg mooi met geen dipjes e.d.
(Groene lijn is standaard, blauwe is na aanpassing van ecu).
