Die is leuk...
1 persoon mag niet reageren op huurwoningen waar je met z'n tweeën in past. Maar voor de woningen waar je met z'n tweeën in past, en waarop je dus met twee personen moet reageren, mag je samen niet meer verdienen dan €37000. En als je samen meer verdient dan €37000, dan moet je dus eigenlijk reageren op eengezinswoningen... waarvoor je met minstens 3 personen moet zijn!! Dat noemen ze dan "sociale" woningbouw.
Zit je dan met je twee inkomens...
Is het met een inkomen van 37.000 niet beter om wat te kopen dan?
Sociale woningbouw is er juist voor dat mensen met een laag inkomen kunnen horen, en met een hoger inkomen een huisje kunnen kopen.
Anders ga je toch eerst alleen in zo'n huis wonen, en trekt je vriend/vriendin/huisgenoot er na een maandje bij in. Ze zullen je er niet uit zetten toch?
We zijn ook op zoek naar een koopwoning, en hadden zelfs bijna iets rond (met 3x parkeerplek! ), maar dat ging helaas niet door. En ik wil het liefst gisteren ons huidige flatje uit...
Dus ik reageren op een geschikt huurhuis, krijg je dit gezeik.
Eerst alleen reageren en dan de ander laten "verhuizen" kan volgens mij inderdaad (zolang je geen huis voor 2 personen wilt ), maar ze hadden die inkomensgrens op een onbetekenend achterste tabblad verstopt dus ik zag het pas toen bleek dat ik 122e van de 123 was. Ik kijken waarom. En toen werd ik dus vrij pissig, want we reageren juist met 2 personen zodat we een huis kunnen krijgen waar we samen in passen. Eerlijk duurt het langst blijkt maar weer...
Ja, sommige dingen zijn wel krom geregeld. in zevenaar is nog wel mooi 2 onder 1 kap huisje te koop, kende ge zeker 4x ax op kwijt op de oprijlaan owja met garage dus kan je der 5 kwijt
Ook leuk, ik verdien te veel voor huursubsidie. Koopsubsidie is op, dus echt wat kopen is voor mij als alleenstaande ook niet echt makkelijk... daarvoor verdien ik dan weer te weinig.
(sta ook nog niet lang genoeg ingeschreven voor een huurhuis)
@jk: klopt een hypotheek van een vriend van mij is afgeketst op een te laat betaalde rekening van 6 jaar terug..
't Is dat de verkoper flexibel was, anders was ie zijn bankgarantie (10% van het koopbedrag) kwijt (toch al snel 15.000). Leuke geintjes.. zeker 1 om uit te zoeken voordat je een huis gaat kopen, want hij wist niet eens van registratie af.
Voor 37.000/jaar kan je daar nog steeds iets redelijks voor krijgen in de randstad?
raoel wrote:Voor 37.000/jaar kan je daar nog steeds iets redelijks voor krijgen in de randstad?
Nope. Maar die 37000 is de bovengrens van de woningstichting. Omdat wij erboven zitten mogen we niet in hun huizen en moeten we dus wel kopen. Maar er is met ons budget re-de-lijk iets te vinden. 't Is vooral dat ik eisen heb zoals parkeerruimte
In de Kwakel staan op het eind van de Drechtdijk toch die 2 boerderijen te koop? parkeerplek zat, binnenzwembad erbij maarja, moest wel ruim 1 miljoen kosten dacht ik. Succes met zoeken verder!
Klinkt bekend.
In Delft hadden ze zowel leeftijds als inkomensdiscriminatie voor huurwoningen.
Kunst was om net een woning te betrekken voor je teveel verdiende of een bepaalde leeftijd passeerde.
Mocht je behoefte hebben aan bouwkundig advies voor een specifieke koopwoning... dat is mijn werk
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Het Bananenkoninkrijk der Nederlanden is een akelig regeltjesland.
Misschien is het gemakkelijker om je paspoort weg te gooien en asiel aan te vragen?
En misschien is het een nog veel beter idee om al die omhooggevallen en zwaar overbetaalde woningcorporatiebaasjes er eens uit te schoppen en te vervangen door gewone degelijke boekhouders met bijbehorend salaris.
Hier (Zeist / Utrecht) duurt het 7 jaar voor je een huurwoning hebt en dan zit je niet in de beste buurt. Kopen is als eenverdienende starter niet te betalen, voor wat fatsoenlijks althans.
En dan komen als je al ergens voor in aanmerking alle regeltjes nog eens boven.
Anyway, met de discussie over de hypotheekrenteaftrek ben ik blij dat ik niks gekocht heb.