1 op 18.8!!!!!
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
1 op 18.8!!!!!
ik reed altijd 1 op 14/15 soms 16 maar sinds ik me brandstoffilter heb vervangen heeft ie over een lang stuk 18.8 op een liter gehaald. Filtertje van 20 euri was dus wel de moeite waard. Hebben jullie die ervaring ook dat je zow zuinig gaat rijden met een nieuw filtertje? Die ouwe was trouwens wel verrot zat er denk ik al 6 jaar onder ofzow en er kwam allemaal zwarte drap uit......
Ik heb van de zomer ook brandstoffilter/luchtfilter vervangen en nieuwe olie in laten gooien en de kleppen gesteld en rijdt nu 1 op 14 met mijn GT uit '92. En met veel snelwegkilometers bijna 1 op 15. Daarvoor reed ik krap 1 op 11 met ook veel snelweg. En als hij warm is trek ik hem ook vaak zat door tot de 6500 toeren. Dat brandstoffilter wordt nogal vaak vergeten wat ook een lagere top geeft.
dat klopt, het is een vervelend klusje de boel mooi schoon te houden en gesmeerd ...
luchtfilter ..
luchtfilterhuis ..
benzinefilter ..
injectiehuis ..
maar tanken en veel dokken is nog veeeel vervelender
je moet 1 op 18 halen met een 1.1i en een sportieve rijstijl.
en wie noemt mij nu effe een nieuwe auto van 10.000 euro die lekker scheurt en ook 1 op 18 rijdt ?
[veligheid is rechtervoet]
luchtfilter ..
luchtfilterhuis ..
benzinefilter ..
injectiehuis ..
maar tanken en veel dokken is nog veeeel vervelender
je moet 1 op 18 halen met een 1.1i en een sportieve rijstijl.
en wie noemt mij nu effe een nieuwe auto van 10.000 euro die lekker scheurt en ook 1 op 18 rijdt ?
[veligheid is rechtervoet]
-
- AX liefhebber
eh misschien haal ik jullie nu een beetje uit de droom, maar het kan ook aan het weer liggen he? Wanneer het warmer wordt rijden auto's zuiniger. Natuurlijk scheelt het wel, heb zelf ook brandstoffilter, luchtfilter, bougies vervangen maar leverde misschien 1km (1:15 ipv 1:14) meer per liter op. Pas met een ander injectiehuis (de mijne was kapot..) reed ik weer 1:17/18.
Oliefilter nog niet laten doen, helpt dat ook?
Oliefilter nog niet laten doen, helpt dat ook?
Dikke AX met 2 ton voldoet priiima!!
U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???
U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???
-
- AX Master Spammer
oliefilter vervangen zal niet veel schelen op je verbruik. Maar mijn oude olie was volgens mij de laaste 100.000km nooit vervangen, zo zwart wassie
Die olie smeerde voor geen meter meer, daarom dat ik het wel merkte.
En als je je olie ververst, dan ook gelijk ff oliefilter vervangen natuurlijk. Kost toch geen drol en anders zou je je nieuwe olie weer vuil maken met een oud filter....
gr Rob

En als je je olie ververst, dan ook gelijk ff oliefilter vervangen natuurlijk. Kost toch geen drol en anders zou je je nieuwe olie weer vuil maken met een oud filter....
gr Rob
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
-
- AX Master Spammer
Brutus wrote:Kakelbont wrote:En als je je olie ververst, dan ook gelijk ff oliefilter vervangen natuurlijk. Kost toch geen drol en anders zou je je nieuwe olie weer vuil maken met een oud filter....gr Rob
Dat is wel hele goedkope logica.. Iedereen weet zoiets lijkt me toch....
blijkbaar niet;
ruud wrote:Oliefilter nog niet laten doen, helpt dat ook?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
ja gewoon je benzinefilter losmaken en de slangetjes in een boterkuipje ofzo uit laten lekken. Nieuw filter ertussen (koop gewoon een universele) en klaar.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX liefhebber
-
- AX Master Spammer
axgt-er wrote:Wat wel lastig is: de bevestiging van het oliefilter. Bij mij zat hij vast met van die kloteklemmetjes die je moest indrukken, waardoor de borging vrij kwam. Deze klemmetjes ook meteen vervangen door tyraps met boutje (ben de naam kwijt)
oliefilter zit er toch gewoon tegen het blok aan geschroeft?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Kakelbont wrote:axgt-er wrote:Wat wel lastig is: de bevestiging van het oliefilter. Bij mij zat hij vast met van die kloteklemmetjes die je moest indrukken, waardoor de borging vrij kwam. Deze klemmetjes ook meteen vervangen door tyraps met boutje (ben de naam kwijt)
oliefilter zit er toch gewoon tegen het blok aan geschroeft?
Dat d8 ik ook ja volgens mij ben je in de war met een benzinefilter.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.