De AX 1.4 GT weg, Ax 1.1 Terug :D
Moderators: Rock's, webmasters
De AX 1.4 GT weg, Ax 1.1 Terug :D
Eey..
Der is een goed overleg geweest met me begeleidster, Ouders en ik. ik kon kiezen, Daarin is naar voren gekomen dat mijn heel financieel plaatje niet gaat uit komen met een auto jonger dan 25 jaar.
Nou vinden ze wel dat ik een auto moet houden, Eerder ook al keer gezegt vanwegen de autisme. Auto's en scooters knutselen en sleutelen + rijden dat is een uitlaat klep voor mij, Als ze me dat afnemen dan kan het zijn dat ik de tegenslagen niet goed kan verwerken waardoor ik in depresi kan raken, Alleen de wegenbelasting en verzekerings kosten nekken hem.
Nou moet ik ook vanaf september in deventer naar school. En aangezien mij lengte en de grote van de ax gaat ook dat warsschijnlijk niet zon succes worden. (reiskosten worden vergoed gelukkig). We zijn er met lijding samen uitgekomen dus dat ik een wegenbelasting vrije auto moet gaan aanschaffen.
Dus. welke klasse kom je dan uit, En zie ik zelf ook een beetje zitten
Bmw E30 316/318
Opel Kadett D of E
Of
Vw Golf 1 of 2
Het goede nieuws is, De opleiding willen ze max. 2 jaar laten duren, Daarna begeleiden ze me op het werk nog 2 jaar. Dus betekend dat ik een vaste baan heb. Tegen die tijd verdien ik wss duiten genoeg om er wel weer een AX bij te kopen.
Dit gaat echt lastig worden de auto weg te moeten doen, Ben er ondanks ik er nooit veder dan 3km in gereden heb, Wel andere met een rustige rechtervoet. toch echt een steek in mij hart. De Looks, het comfort, de lijnen allemaal fantastisch.
Maar als ik moet kiezen voor eigen rust en gewoon uit huis gaan en opmezelf wonen, Gaat dat voor de auto.
Thuis gaat het met me broertje ook niet goed, hij is zwaar autistische, ik lichtelijk maar het botst voortdurend. en dan kan ik beter op mezelf zitten dan me hier op zitten te vreten.
Eventueel mensen die intresse mogen hebben in de auto, roept u maar. prijs ga ik nog even nachtje of 2 over slapen.
Ga jullie niet in de steek laten, Altans vind het hier op het forum super gezellig (ik weet niet of jullie mij ook gezellig vinden) Maar ik hoop ondanks deze dwang (tis geen keuze) dat ik hier nog welkom ben.
Ik hou jullie veder van de dingen wel op de hoogte in mijn Wie = wie.
Der is een goed overleg geweest met me begeleidster, Ouders en ik. ik kon kiezen, Daarin is naar voren gekomen dat mijn heel financieel plaatje niet gaat uit komen met een auto jonger dan 25 jaar.
Nou vinden ze wel dat ik een auto moet houden, Eerder ook al keer gezegt vanwegen de autisme. Auto's en scooters knutselen en sleutelen + rijden dat is een uitlaat klep voor mij, Als ze me dat afnemen dan kan het zijn dat ik de tegenslagen niet goed kan verwerken waardoor ik in depresi kan raken, Alleen de wegenbelasting en verzekerings kosten nekken hem.
Nou moet ik ook vanaf september in deventer naar school. En aangezien mij lengte en de grote van de ax gaat ook dat warsschijnlijk niet zon succes worden. (reiskosten worden vergoed gelukkig). We zijn er met lijding samen uitgekomen dus dat ik een wegenbelasting vrije auto moet gaan aanschaffen.
Dus. welke klasse kom je dan uit, En zie ik zelf ook een beetje zitten
Bmw E30 316/318
Opel Kadett D of E
Of
Vw Golf 1 of 2
Het goede nieuws is, De opleiding willen ze max. 2 jaar laten duren, Daarna begeleiden ze me op het werk nog 2 jaar. Dus betekend dat ik een vaste baan heb. Tegen die tijd verdien ik wss duiten genoeg om er wel weer een AX bij te kopen.
Dit gaat echt lastig worden de auto weg te moeten doen, Ben er ondanks ik er nooit veder dan 3km in gereden heb, Wel andere met een rustige rechtervoet. toch echt een steek in mij hart. De Looks, het comfort, de lijnen allemaal fantastisch.
Maar als ik moet kiezen voor eigen rust en gewoon uit huis gaan en opmezelf wonen, Gaat dat voor de auto.
Thuis gaat het met me broertje ook niet goed, hij is zwaar autistische, ik lichtelijk maar het botst voortdurend. en dan kan ik beter op mezelf zitten dan me hier op zitten te vreten.
Eventueel mensen die intresse mogen hebben in de auto, roept u maar. prijs ga ik nog even nachtje of 2 over slapen.
Ga jullie niet in de steek laten, Altans vind het hier op het forum super gezellig (ik weet niet of jullie mij ook gezellig vinden) Maar ik hoop ondanks deze dwang (tis geen keuze) dat ik hier nog welkom ben.
Ik hou jullie veder van de dingen wel op de hoogte in mijn Wie = wie.
Last edited by Losroyos on ThuMay27, 2010 11:22:32 PM, edited 1 time in total.
Dat is vervelend.
Moeilijk doen over de wegenbelasting á 14E p/m. Waar hebben we het over.
En wat is dat verhaal over je lengte? Als je al niet een ritje naar Deventer (vanuit waar dan ook in NL) kan maken vanwege je lengte, moet je dan niet eens nadenken of een AX wel iets voor jou is?
(Tip: koop een Mini) (heb nog wel een 76'er voor je)
En wat is dat verhaal over je lengte? Als je al niet een ritje naar Deventer (vanuit waar dan ook in NL) kan maken vanwege je lengte, moet je dan niet eens nadenken of een AX wel iets voor jou is?
Aah! Erg balen man! Jammer dat dit zo moet gaan. Maarja, zo als al is gezegd.. Zo hoog is de wegenbelasting toch ook niet?
Of misschien is het anders een idee om je auto tijdelijk te schorsen? Dan kan je nog even doorsparen.. En dan zodra je de auto nodig hebt hem weer gewoon op kenteken zetten en er lekker mee gaat toeren? Of is dat geen optie?
Of misschien is het anders een idee om je auto tijdelijk te schorsen? Dan kan je nog even doorsparen.. En dan zodra je de auto nodig hebt hem weer gewoon op kenteken zetten en er lekker mee gaat toeren? Of is dat geen optie?
Naja ik moet dan niet 1x, Moet wss vaker naar deventer 2x of vaker per week, Voor korte afstanden is het geen probleem, Lange afstanden is lastig.degene wrote:Dat is vervelend.
Wegenbelasting en verzekering maken samen 60 euro permaand, Oldtimer verzekering is net een 10tje ofzo in de maand. besparing van 50 euro, Het verbruik van een van de voorgenoegmde auto's zal niet echt hoger liggen, wss het zelfde of lager.
Schorsen vind ik geen optie, Als ik eenmaal rijbewijs heb kan ik hem toch niet laten staan. Ik heb vanaf me 15de een scooter gehad en die heeft eigenlijk ook nooit stil gestaan, dus me ma staat er van te kijken dat de auto geen kilometers maakt met mij achter het stuur. En zon mooie auto als deze hoort niet stof te happen achter een stel schuur deuren.
Erg jammer dat de AX weg moet.
Geen zin om het bij Citroën te houden?
keuze zat in oldtimers en je hoeft je nooit te vervelen om iets te sleutelen te hebben
Controleer van te voren wel of de oldtimerverzekering geen verhoogde premie heeft voor jongelui.
Bij de oldtimerverzekering waar mijn CX zit (Emerpark) betalen jongelui tot 23 jaar gewoon de volle mep.
Misschien is het een idee wat wel meer jonge mensen hier doen om de AX door één van de ouders te laten verzekeren.
Geen zin om het bij Citroën te houden?
keuze zat in oldtimers en je hoeft je nooit te vervelen om iets te sleutelen te hebben

Controleer van te voren wel of de oldtimerverzekering geen verhoogde premie heeft voor jongelui.
Bij de oldtimerverzekering waar mijn CX zit (Emerpark) betalen jongelui tot 23 jaar gewoon de volle mep.
Misschien is het een idee wat wel meer jonge mensen hier doen om de AX door één van de ouders te laten verzekeren.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

Ik heb gezocht naar oldtimers opzich, Kwam voor mij budget waarvoor ik auto ongv wil verkopen alleen 3x een CX tegen. En een CX die vind ik dan weer net te groot. en hebben een beste motor inhoud + het hydraulisch systeem wat die auto heeft vergt volgens mij veel tijd en onderhoud. En BX zelfde verhaal is dan opzich wel iets aantrekkelijker. maar het hele hydaulic systeem, daar heb ik ook de balle verstand van, kloot aan zoiets belangrijks waar ook remmen mee geregeld worden en ik geen verstand van heb liever niet zelf
en de slopen staan vol met Golfjes, bmwtjes en opeltjes. Dus onderhoud tja veel kan je op de sloop vinden. En die auto's zullen ook best kwaaltjes hebben. Dat sluit ik niet uit. Maar veel kan ik gelukkig samen met een maat wel maken.
Zie trouwens zelde een CX of BX op de sloop. (gelukkig maar)
Ik moet ook nog om de tafel met de verzekerings agent dus leg hem dit gelijk voor van de oldtimer verzekering bedankt voor de tip. (anders maar tijdje papa lief aankijken)

en de slopen staan vol met Golfjes, bmwtjes en opeltjes. Dus onderhoud tja veel kan je op de sloop vinden. En die auto's zullen ook best kwaaltjes hebben. Dat sluit ik niet uit. Maar veel kan ik gelukkig samen met een maat wel maken.
Zie trouwens zelde een CX of BX op de sloop. (gelukkig maar)
Ik moet ook nog om de tafel met de verzekerings agent dus leg hem dit gelijk voor van de oldtimer verzekering bedankt voor de tip. (anders maar tijdje papa lief aankijken)
BX en het hydraulisch systeem.. Als je een BX hebt, en je sleuteld eraan, is de BX de juiste auto om te leren over het hydraulisch systeem. Het is gewoon simpelweg een auto die heel simpel in elkaar zit, ook wat betreft het hydraulisch systeem! In tegenstelling tot een C5, XM, Xantia enz.
Maar hoelang duurt het dan nog voordat je je rijbewijs hebt? Want je hebt hem toch niet toch?
Maar hoelang duurt het dan nog voordat je je rijbewijs hebt? Want je hebt hem toch niet toch?
hmm, wat ik niet helemaal snap is het idee dat je een goedkopere auto moet hebben:
- zonder wegenbelasting (meestal meteen een stuk duurder)
- een duitser (vast ook duurder in aanschaf?)
- zijn al die auto's niet zwaarder? (hoger verbruik)
- en ook nog eens carburateurs? (ook hoger verbruik, of klopt dat niet?)
- hoe zit het met onderdelen, want voor mijn gevoel is de AX redelijk onverslaanbaar (nou heb ik weinig vergelijkingsmateriaal)
Behalve dat: absoluut blijven natuurlijk. Zwaar kl*te dat je op zo'n manier voor het blok gezet wordt
- hoe zit het met onderdelen, want voor mijn gevoel is de AX redelijk onverslaanbaar (nou heb ik weinig vergelijkingsmateriaal)
Behalve dat: absoluut blijven natuurlijk. Zwaar kl*te dat je op zo'n manier voor het blok gezet wordt

Uhm, ja maand of 2 a 3 voor ik hem echt in huis heb denk ik (kan ook korter zijn) Maar ik weet niet hoe ik rij, kan alleen de rij instructeur mij vertellen. Dus tis nog even afwachten dat zoiezo.
Alleen ik heb geen BX op MP gezien voor mij budget. En zijn die er van 85 of eerder?
En als ik ik ze niet veel op de sloop zie, waar kom je dan goedkoop aan onderdelen
Alleen ik heb geen BX op MP gezien voor mij budget. En zijn die er van 85 of eerder?
En als ik ik ze niet veel op de sloop zie, waar kom je dan goedkoop aan onderdelen
- Die auto's die ik aangegeven heb, die zijn allemaal in de prijsklassen waar ik mij ax voor denk te verkopen.raoel wrote:hmm, wat ik niet helemaal snap is het idee dat je een goedkopere auto moet hebben:
- De aanschaf prijs valt best mee, zolang je een 316 of 318 bmw koopt, ga je voor 320 kijken dan ben je al gouw 3500 kwijt.
- Volgens mij zijn alle boven genoemde auto's in eerste post zonder carb
- En maat van me heeft een eigen sloop, heeft 2x kadett E, 4x Golf 2 en 3x BMW E30. (1x AX). dus onderdelen zit ook wel goed.
Een GT loopt gemiddelt zeg 1:13 1:14 als je gewoon rustig aan doet. Ik denk dat dat met die andere auto's ook ongv wel haalbaaar moet zijn.
Er zijn BX'en van voor 86, de eerste serie BX'en! Een schaars aantal serie 2 belastingvrije BX'en schijnen er wel te zijn maar ze zijn er weinig.Losroyos wrote:Uhm, ja maand of 2 a 3 voor ik hem echt in huis heb denk ik (kan ook korter zijn) Maar ik weet niet hoe ik rij, kan alleen de rij instructeur mij vertellen. Dus tis nog even afwachten dat zoiezo.
Op het Citroën-forum staat een belastingvrije BX te koop!
http://www.Citroën-forum.nl/forums/viewthread/205244/
500 euro is volgens mij de prijs ongeveer voor deze BX.
Maar als je een verstandige auto zoekt omdat zelfs de AX al te duur is dan zou ik niet zo'n auto kopen als ik jou was.
Misschien ben je qua kosten dan beter af bij een Golf of een Kadett of iets dergelijks. (dat ik dat zeg!
*schaamschaam*)
500 euro is volgens mij de prijs ongeveer voor deze BX.
Maar als je een verstandige auto zoekt omdat zelfs de AX al te duur is dan zou ik niet zo'n auto kopen als ik jou was.
Misschien ben je qua kosten dan beter af bij een Golf of een Kadett of iets dergelijks. (dat ik dat zeg!

Veel goedkoper als een ax ga je niet snel vinden denk ik hoor?
Heb ook een tijd gekeken naar een oldtimer, maar als je ook naar onderhoud en verbruik gaat kijken kom je met een ax toch wel goedkoper uit.
Verzekering lijkt me het duurst nu bij jou?
60euro zoals je zelf zegt, is er geen mogelijkheid op je ouders hun naam??
Zelf betaal ik 8/9euro verzekering, en dan 14/15e wegenbelasting.
Dat moet hoe dan ook wel betaalbaar wezen toch?
Westervoort - Deventer zal eens max 40min wezen?
Dat is niet bepaald een lange afstand, een groot stuk snelweg dat red je ook als je lang bent prima toch??
Succes ermee iig, moet er zelf niet aan denken me auto weg te moeten doen.
Heb ook een tijd gekeken naar een oldtimer, maar als je ook naar onderhoud en verbruik gaat kijken kom je met een ax toch wel goedkoper uit.
Verzekering lijkt me het duurst nu bij jou?
60euro zoals je zelf zegt, is er geen mogelijkheid op je ouders hun naam??
Zelf betaal ik 8/9euro verzekering, en dan 14/15e wegenbelasting.
Dat moet hoe dan ook wel betaalbaar wezen toch?
Westervoort - Deventer zal eens max 40min wezen?
Dat is niet bepaald een lange afstand, een groot stuk snelweg dat red je ook als je lang bent prima toch??

Succes ermee iig, moet er zelf niet aan denken me auto weg te moeten doen.