205 tellerbak in een AX fase 1 dashboard
Moderators: vtspower, webmasters
205 tellerbak in een AX fase 1 dashboard
Ik zit net even naar deze foto te kijken:
Klokkenwinkel van een 205 Rallye.
Die opzet ziet er wel heel erg hetzelfde uit als in mijn fase 1 AX.
Weet iemand of die tellerwinkel ook in mijn dashboard zou passen?
Klokkenwinkel van een 205 Rallye.
Die opzet ziet er wel heel erg hetzelfde uit als in mijn fase 1 AX.
Weet iemand of die tellerwinkel ook in mijn dashboard zou passen?
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Toevallig gisteravond een zelfde tellerbak in mijn AX GT carb. gezet om uit te proberen.
Alles werkte na wat defecte lampjes te hebben vervangen behalve uiteraard de olie temperatuur en oliedruk meter.
De waarschuwingslampjes van de oliedruk en temperatuur werken uiteraard wel.
Alleen de indicatielamp van de choke had als plaatje storing motormanagement.
Om definitief het klokkenspel overtezetten moet er wat meer gebeuren de maatvoering van het Peugeot dasbaord is in de hooogte niet gelijk met de AX.
Ik zal eens vragen aan mijn Michel (MBa@NL) of hij een paar foto's maakt.
Groetjes, Henk
Alles werkte na wat defecte lampjes te hebben vervangen behalve uiteraard de olie temperatuur en oliedruk meter.
De waarschuwingslampjes van de oliedruk en temperatuur werken uiteraard wel.
Alleen de indicatielamp van de choke had als plaatje storing motormanagement.
Om definitief het klokkenspel overtezetten moet er wat meer gebeuren de maatvoering van het Peugeot dasbaord is in de hooogte niet gelijk met de AX.
Ik zal eens vragen aan mijn Michel (MBa@NL) of hij een paar foto's maakt.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Kijk, wederom een bewijs. Great minds think alike!Henk Bats wrote:Toevallig gisteravond een zelfde tellerbak in mijn AX GT carb. gezet om uit te proberen.
Alles werkte na wat defecte lampjes te hebben vervangen behalve uiteraard de olie temperatuur en oliedruk meter.
De waarschuwingslampjes van de oliedruk en temperatuur werken uiteraard wel.
Alleen de indicatielamp van de choke had als plaatje storing motormanagement.
Om definitief het klokkenspel overtezetten moet er wat meer gebeuren de maatvoering van het Peugeot dasbaord is in de hooogte niet gelijk met de AX.
Ik zal eens vragen aan mijn Michel (MBa@NL) of hij een paar foto's maakt.
Groetjes, Henk
Denk dat je de olietemp en druk sensoren ook moet vervangen door ander types. Deze geven alleen een signaal als een bepaalde waarde wordt overschreden.
Nog een vraagje hierover. Zou het nog mogelijk zijn om de plaatsing van de metertjes in de tellerbak te veranderen? Bijvoorbeeld oliedruk en temp rechts, en kvs temp en benzine links?
Heb je overigens mijn pb-tje ook gelezen?
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Voor de oliedruk en de temperatuur moeten extra opnemers geplaatst worden in het blok, op de sloop zoeken bij 205 of iets dergelijks.KMvrtr wrote:........... Denk dat je de olietemp en druk sensoren ook moet vervangen door ander types. Deze geven alleen een signaal als een bepaalde waarde wordt overschreden.
Nog een vraagje hierover. Zou het nog mogelijk zijn om de plaatsing van de metertjes in de tellerbak te veranderen? Bijvoorbeeld oliedruk en temp rechts, en kvs temp en benzine links?
Heb je overigens mijn pb-tje ook gelezen?
Het verplaatsen van de meters in de tellerbak is mischien wel mogelijk maar dan moeten een aantal elektrische aansluitingen op de bak (gedrukte bedrading) of het dasbaord kabelboom gewijzigd worden.
Het verplaatsen van de meters zou wel logischer zijn maar is mogelijk erg veel werk met grote kans op fouten.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
alleen de toerenteller van een 205 carb gaat net als de AX GT versie niet werken.
je hebt toch nog een complete fase2 set met GTI klokkenset liggen dacht ik?
die toerenteller werkt op jouw blok, heb ik ook mee rondgereden in het verleden.
P.
je hebt toch nog een complete fase2 set met GTI klokkenset liggen dacht ik?
die toerenteller werkt op jouw blok, heb ik ook mee rondgereden in het verleden.
P.
Last edited by PeterM on FriMay21, 2010 9:00:02 PM, edited 1 time in total.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Toerenteller van een carb. of monopoint gaat niet werken op een multipoint.PeterM wrote:alleen de toerenteller van een 205 carb gaat net als de AX GT versie niet werken.
je hebt toch nog een complete fase2 set met klokken liggen dacht ik?
P.
De reden is verschil in de gebruikte signalen.
Van een carb. / monopoint komt het signaal uit het ontstekingsmoduul bij een multipoint komt er een signaal direct uit de ECU.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Aha.
Zover was Peter destijds ook al gekomen. Ik had gehoopt dat dat nog werkend te krijgen was.
Wel jammer. Ik vind het fase 1 dash veel leuker!
Met bovendien lekker veel ruimte voor meters en schakelaars. 205GTI tellerbak erin, plus nog drie op de plaats van de radio.
Schakelaars netjes op een rijtje eronder, ik zag het al helemaal zitten.
Afijn, begint er op te lijken dat ik dat fase 2 dash dan toch maar weer eens op moet gaan snorren...
Zover was Peter destijds ook al gekomen. Ik had gehoopt dat dat nog werkend te krijgen was.
Wel jammer. Ik vind het fase 1 dash veel leuker!
Met bovendien lekker veel ruimte voor meters en schakelaars. 205GTI tellerbak erin, plus nog drie op de plaats van de radio.
Schakelaars netjes op een rijtje eronder, ik zag het al helemaal zitten.
Afijn, begint er op te lijken dat ik dat fase 2 dash dan toch maar weer eens op moet gaan snorren...
Henk, hoe zit dat met 205GTI tellerbak die Michel heeft gebruikt in zijn Chrono?Henk Bats wrote:
Toerenteller van een carb. of monopoint gaat niet werken op een multipoint.
De reden is verschil in de gebruikte signalen.
Van een carb. / monopoint komt het signaal uit het ontstekingsmoduul bij een multipoint komt er een signaal direct uit de ECU.
Groetjes, Henk
Ik dacht dat de 205GTI ook multipoint is? Dan moet dat toch ook in mijn AX kunnen?
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Mogelijk gaat dat wel. Alleen zul je dan uit moeten zoeken of het meetinstrument de zelfde eigenschappen heeft (meetbereik).MNM(tm) wrote:Zou je niet gewoon het printje achterop de toerenteller kunnen overzetten?
In het verleden heb ik ooit wel eens een toerenteller zelf gebouwd met als meetinstrument een miliamperemeter met een meetbereik van 0 tot 1 mA.
Bij de fase 1 AX GT toerenteller is het een heel simpel te demonteren stuurprintje met uiteindelijk 5 aansluitingen.
2 naar de meter (plus en min)
2 voeding (12V plus en min)
1 sturing vanaf het onstekingsmoduul
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Volgens mij wordt het meetbereik van de 'metertjes' bepaald door de elektronica, omdat de 'metertjes' met een 2-fasen hoekverschilsysteem werken.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Geld niet voor de toerenteller.MNM(tm) wrote:Volgens mij wordt het meetbereik van de 'metertjes' bepaald door de elektronica, omdat de 'metertjes' met een 2-fasen hoekverschilsysteem werken.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Is dat dan het grote verschil tussen de beide types?MNM(tm) wrote:Mwa, 'k heb hier anders drie toerentellers los liggen en die hebben alledrie een 2-fase 'motortje'.
Dan heeeft een stuurprint overbouwen ook geen zin.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Nog even terug komen op bovenstaande, deze meters hebben toch een 3-draads aansluiting (ik bedoel het kale instrument).MNM(tm) wrote:Volgens mij wordt het meetbereik van de 'metertjes' bepaald door de elektronica, omdat de 'metertjes' met een 2-fasen hoekverschilsysteem werken.
De toerenteller die ik voor me heb liggen heeft vanaf de stuurprint 2 aansluitingen.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Het printje met de meter zoals uit een GT fase 1, en duidelijk te zien dat er 2 draadjes naar het instrument gaan en deze zijn fase gevoelig want aals de stroombron omgepoold word wil de wijzer de andere kant op wat niet lukt uiteraard.
Net even uitgetest meetinstrument heeft een bereik van 0 tot 9 mA en is dus gewoon een miliamperemeter zoals ik al eerder suggereerde.
Hoe dan een GTI (multipoint) toerenteller in elkaar zit wet ik niet, ik ben niet in het bezitvan zo'n exemplaar.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Met als gevolg, Antoine zijn probleem is dus niet oplosbaar.MNM(tm) wrote:Da's dan inderdaad totaal anders dan een ph2 toerenteller!
Kort samengevat een Multipoint injectie kan niet samengaan met een dashbaord uit een fase 1 GTi / GT carb. en dan met name de toerenteller.
Bij een fase 1 GT komt het signaal van het ontstekingsmoduul / bobine mogelijk is het uit te proberen om dat signaal bij een multipoint ook ergens van de bobine af te halen.
Dit is door mij in iedergeval niet verder uit te testen ik ben niet in het bezit van een GTI of andere multipoint.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl