Hij start niet. (als het kan snel reageren)
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Hij start niet. (als het kan snel reageren)
Oke, De koppakking en alles is gedaan, Alleen nu komen we bij het volgende probleem, Voor mij klinkt die met starten te ligt, ofja het klinkt een stuk hoger dan eerst.
Kan het komen omdat de vertanding miss net 1 of 2 tandjes niet juist op tijd staat volgens mij had ik hem goed gezet, maar hij tikt niet. Dus de kleppen slaan niet op de zuiger.
Bij het starten zou er ook rook uit het luchtfilter komen met lang doorstarten.
Kan het komen omdat de vertanding miss net 1 of 2 tandjes niet juist op tijd staat volgens mij had ik hem goed gezet, maar hij tikt niet. Dus de kleppen slaan niet op de zuiger.
Bij het starten zou er ook rook uit het luchtfilter komen met lang doorstarten.
Tja, ik als niet auto monteur en technicus heb daar niet heel goed bij stil gestaan, toen we de riem erop hadden weer en gespanne wel rond gedraait maar er tikte niks enzo dus dacht zo die staat goed.TTF wrote:erg handig ook dat je niet eerst even controleerd of alles op tijd staat, in het ergste geval kost het je een paar klepjes
kijk eerst maar even of alles op tijd staat, en dan de standaard dingen, vonk, benzine.. enz
Maar zo is er morge weer een dag.
Hij staat nu op tijd maar heeft nog steeds geen zin om aan te gaan.
Vonkt wel en goed
Startmotor doet het ook goed.
Hoe kan je er achter komen of die optijd vonkt?
Hoe resset je de ECU is dat nodig ja of nee?
wat kan het anders zijn iemand enige idee, het lijkt net of dat hij hem niet pakt op een of andere manier, Het lijkt net of dat hij geen compresie heeft.
Ik hoor het wel als iemand een idee heeft.
Vonkt wel en goed
Startmotor doet het ook goed.
Hoe kan je er achter komen of die optijd vonkt?
Hoe resset je de ECU is dat nodig ja of nee?
wat kan het anders zijn iemand enige idee, het lijkt net of dat hij hem niet pakt op een of andere manier, Het lijkt net of dat hij geen compresie heeft.
Ik hoor het wel als iemand een idee heeft.
Ruik je met lang starten benzine in de uitlaat? Zou wel moeten alssie niet aanslaat. Geen compressie...
Dat kan alleen alssie zo verkeerd staat dat de kleppen niet dicht staan bij de compressie slag. Erg onwaarschijnlijk. Of de bougies er niet inzitten...
Dat kan alleen alssie zo verkeerd staat dat de kleppen niet dicht staan bij de compressie slag. Erg onwaarschijnlijk. Of de bougies er niet inzitten...
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 1
- Joined: TueMay25, 2010 5:01:02 PM
- Location: Zevenaar
- Contact:
Compressie kan je toch pas meten als het blok op temperatuur is?TTF wrote:geen compressie? kleppen krom? zou eerst maar eens compressie gaan opmeten voordat je zulke uitspraken doet
geen stekkertjes vergeten terug te monteren?
Het probleem lijkt mij dat het wel iets met compressie is maar zou zo niet weten wat.
Als we hem starten dan voelt het net alsof de startmotor heel licht draait en niet wat je normaal heb dat je de auto echt voelt starten.
Er komt ook rook tijdens het starten uit het luchtfilter.
BMW 318i E36 (H)
Kan iets dusdanig verkeerd staan dat de inlaatkleppen als uitlaatkleppen gaan fungeren en zo via het luchthuis het niet verbrande mengsel naar buiten gaat?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
snel draaien startmotor + niet aanslaan=
90% zeker niet genoeg compressie.
Niet genoeg compressie=
Kromme klep(pen)
Verkeerde timing
Lekke koppakking
Dampen/rook uit luchtfilterhuis=
Verkeerde timing
Kromme klep die niet meer dichtgaat en daardoor als uitlaatkanaal fungeert.
Compressie meten bij koude motor is echt geen probleem. Bougie er uit en meter er in. Onsteking loskoppelen en de motor een paar keer op de startmotor rond laten draaien.
100% zeker weten dat de 1e cilinder ook in BDP staat als je alles op de markering gezet hebt?
90% zeker niet genoeg compressie.
Niet genoeg compressie=
Kromme klep(pen)
Verkeerde timing
Lekke koppakking
Dampen/rook uit luchtfilterhuis=
Verkeerde timing
Kromme klep die niet meer dichtgaat en daardoor als uitlaatkanaal fungeert.
Compressie meten bij koude motor is echt geen probleem. Bougie er uit en meter er in. Onsteking loskoppelen en de motor een paar keer op de startmotor rond laten draaien.
100% zeker weten dat de 1e cilinder ook in BDP staat als je alles op de markering gezet hebt?