Johannus wrote:[..] Band moet namelijk van de velg af, [..]
De laatste keer dat ze voor mij een band gerepareerd hebben, hebben ze er gewoon een prop ingeschoten (van buitenaf dus) zonder de band van de velg te halen. Staat me iets van bij dat ik voor 9 euro klaar was. Nu 3/4 jaar verder rijdt ik er nog steeds op.
Heeft ook meestal mijn voorkeur, 1 minuut werk, velg hoeft vaak niet eens van de auto!
Toen ik nog op de Cituning-velgen reed heb ik dat ook gedaan, werkt prima, maar ik twijfel nu of dit wettelijk nog wel mag....
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning
Van binnen uit afdichten is beter omdat de druk van binnen komt en je iets preciezer kunt werken. Maar de ANWB trekt langs de snelweg ook geen banden van velgen . Ok, vaak hebben ze een reservevelgje (thuiskomertje) maar volgens mij is het prima legaal.
Hoe dan ook, je kunt weer even verder met een goed gerepareerde band. Let op spijkers en andere ellende, heb het zelf gelukkig nog niet meegemaakt.
Heb ook nog een andere meting, daarbij ging het in 10.22 maar daar zie je duidelijk dat ik nèt voor de 100 naar z'n 4 heb geschakeld... Bij deze run heb ik in z'n 3 tot 100 doorgetrokken en daardoor ligt die dip net na de 100... Verder had ik een heel klein beetje wielspin wat van invloed zou kunnen zijn, maar dat was minimaal...
Zou het dan toch kunnen komen door het weglaten van reservewiel en krik qua gewicht? Samen met het rekje om dat op te hangen scheelt dat toch weer wat aan kilo's... (geen idee eigenlijk hoeveel precies)
@losroyos: van een BMW 318 of 316 ( weet ik niet zeker, in ieder geval een 6-cylinder) heb ik ook al eens een 0-100 sprintje op een vliegveld gewonnen :) boven de 110 legt de ax het helaas wel af tegen het vermogen van zo'n bakbeest. ;)
Nee de 318. Maar de 6 cylinders van BMW beginne pas bij 320 dus 316 en 318 zijn gewoon 4 cilinders en worden door de echte bmw rijders als wannabe bmwtjes uitgemaakt.