Eric aka DuFF - Peugeot 206 2.0hdi-foto's pag.40 enz.
Moderator: webmasters
-
- profiel verwijderd
Quicksilver uitvoering in combinatie met 206 RC-velgen en een subtiele verlaging van 4cm is inderdaad helemaal top!q01z wrote:en dan natuurlijk wel de quicksilver uitvoeringen.. die hebben best een mooi afgewerkt interieur/optiepakket
Maar een witte 206 break, met een zwart dak en zwarte 206 RC-velgen en een subtiele verlaging van 4cm doet 't ook goed hoor!!!

haha ja die silverbreak is leuk, maar er staan ook belachelijk veel witte te koop, erg apart.
ik heb al wat rond zitten kijken, en verlaging en velgen zijn bijzaak, als de auto maar netjes is, en motorisch in topstaat.
ik vind zoiets als dit wel netjes : http://link.marktplaats.nl/347089147
en bij mij gaat het niet echt om de motor inhoud, ik denk dat een 1.4 of 1.6 hdi voldoende is, ik hoef geen sleurhut erachter.
ik heb al wat rond zitten kijken, en verlaging en velgen zijn bijzaak, als de auto maar netjes is, en motorisch in topstaat.
ik vind zoiets als dit wel netjes : http://link.marktplaats.nl/347089147
en bij mij gaat het niet echt om de motor inhoud, ik denk dat een 1.4 of 1.6 hdi voldoende is, ik hoef geen sleurhut erachter.
haha ja maar ik kijk nu in de toekomst he punax, dus een auto waar ik me toch wat comfortabeler in kan verplaatsen in het woon/werk-verkeer.Punaxio wrote:... En dat reed/rijdt AXDuFF wrote:
maar een kleine auto heeft ook weer een keerpunt, minder comfort, minder ruimte, ik wil niet om de 30 minuten een parkeerplaats opzoeken om mezelf uit de auto te vouwen, me te kunnen strekken, en medicijnen te moeten innemen tegen claustrofobie.
ik vond de fusion dat dus weer iets meer hebben dan een fiesta, gek genoeg.
duidelijk ! en doordat de achterklep lekker laag doorloopt, heb je geen drempel bij je laadruim, wat ideaal is om die lijken in vloerkleed gewikkeld in je kofferbak te schuiven ! ideaal dus.Mastenhose wrote:Als je voor een 206 gaat, zou ik wel de station-versie doen...
Dan krijg je er een bak ruimte bij, en 't niet zo afzichtelijk als een 5-drs 206...
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- profiel verwijderd
Dat is ook de reden dat ik voor een Xsara Break ben gegaan....DuFF wrote:duidelijk ! en doordat de achterklep lekker laag doorloopt, heb je geen drempel bij je laadruim, wat ideaal is om die lijken in vloerkleed gewikkeld in je kofferbak te schuiven ! ideaal dus.Mastenhose wrote:Als je voor een 206 gaat, zou ik wel de station-versie doen...
Dan krijg je er een bak ruimte bij, en 't niet zo afzichtelijk als een 5-drs 206...

vandaag was het zover, duff had een proefrit geregeld in een bijzonder in nieuwstaat verkerende 206sw 1.4hdi uit 2004
pluspunten: comfort, ruimte, rijd lekker, zuinig, etc.
minpunten: stuur niet verstelbaar bij dit exemplaar, 1.4 is... nét àn...
hij had verder ook geen airco(hoef ik ook niet.) en de km-stand was bijzonder laag, 80.000.
Dus opzoek naar een 1.6 of 2.0 als ik wat vlotter wil zijn, maar een 1.4 voor een leuke prijs ga ik ook niet uit de weg.
dit was een popart uitvoering, nou zeiden ze dat je er van moet houden want het is nogal uhh.. 'typisch' ...toen ik het interieur zag zei ik 'gaaf!'
.
foto's:

dus duff is

het word een 206 sw hdi !
en nu ga ik nog even me
opdwijlen na het zien van deze foto
of toch deze
pluspunten: comfort, ruimte, rijd lekker, zuinig, etc.
minpunten: stuur niet verstelbaar bij dit exemplaar, 1.4 is... nét àn...
hij had verder ook geen airco(hoef ik ook niet.) en de km-stand was bijzonder laag, 80.000.
Dus opzoek naar een 1.6 of 2.0 als ik wat vlotter wil zijn, maar een 1.4 voor een leuke prijs ga ik ook niet uit de weg.
dit was een popart uitvoering, nou zeiden ze dat je er van moet houden want het is nogal uhh.. 'typisch' ...toen ik het interieur zag zei ik 'gaaf!'

foto's:

dus duff is

het word een 206 sw hdi !

en nu ga ik nog even me

of toch deze

-
- AX Master Spammer
Ik zou bij de 206 gaan voor de vol leer, of stoffen bekleding, half alcantara en half leer is wel mooi, maar het pluist als de neten....
Is een wat oudere 2.0hdi geen optie? Op de snelweg haal je een kleine 1 op 18, op de 80km wegen waar je lekker kan doortuffen zit je op 1 op 20. Ze zijn wat ouder, dus wellicht prijstechnisch interessanter? met 90pk en 205nm koppel wil het best nog lekker van zn plek af als het moet.
Had voor de 206 ook nooit airco in mn auto gehad, maar de geregelde airco die ik nu heb is wel erg lekker in de zomermaanden.
Kies een model met de bumper met grote luchthapper, dat maakt het smoeltje van voren net wat mooier vind ik. Hou er rekening mee dat je niet zo even mistlampen inbouwt als je een model na 2002 hebt, lang leve de electronica
Is een wat oudere 2.0hdi geen optie? Op de snelweg haal je een kleine 1 op 18, op de 80km wegen waar je lekker kan doortuffen zit je op 1 op 20. Ze zijn wat ouder, dus wellicht prijstechnisch interessanter? met 90pk en 205nm koppel wil het best nog lekker van zn plek af als het moet.
Had voor de 206 ook nooit airco in mn auto gehad, maar de geregelde airco die ik nu heb is wel erg lekker in de zomermaanden.
Kies een model met de bumper met grote luchthapper, dat maakt het smoeltje van voren net wat mooier vind ik. Hou er rekening mee dat je niet zo even mistlampen inbouwt als je een model na 2002 hebt, lang leve de electronica
ik hoef dus geen leer, akelige bekleding, ik zit wel is in een tshirt en korte broek in de auto, en als ik na 't werk in de auto zou stappen die in de volle zon sta, brand ik vast aan me interieur, daar zit ik niet op te wachten.IceByte wrote:Ik zou bij de 206 gaan voor de vol leer, of stoffen bekleding, half alcantara en half leer is wel mooi, maar het pluist als de neten....
ik wil dus gewoon stoffen bekleding.
ik zit nu te kijken voor een 2.0hdi van rond 2005/2006 met 100 tot 130 k op de teller, ik vond de 1.4 uiteindelijk toch niet echt vlot.
airco heb ik nooit gemist, en als het in een auto zit waar ik in rijd, dan zet ik het niet aan.
ik moet in de 206 wel een verstelbaar stuur hebben, want de 206 waar ik in proef gereden heb zat dit niet in, en ik vond de standaard positie zwaar ruk.
komt allemaal goed uiteindelijk, nog 4 weken dan ga ik op 'jacht'

-
- AX Master Spammer
Kijk, dat ziet er goed uit, alles lekker in de kleur gespoten.. doet het altijd goed bij een 206, je mist alleen een sierdopje over je wielmoer... die wil je nog wel ns verliezen (ja, ik mis er ook 1)DuFF wrote:zo, tot koop overgegaan vandaag, na een geslaagde proefrit:
vanaf juli mijn bolide.
axje gaat uit elkaar tegen die tijd.
*zo, nu weer snel doekjes zoeken tegen het....help*
Is de 2.0hdi zo lang doorgemaakt dan, bij mijn weten is die vervangen voor de 1.4 en 1.6 hdi, met respectievelijk 75 en 110 pk. Hij is best lekker vlot he, zo'n 2.0. De nieuwere modellen hebben volgens mij allemaal wel een verstelbaar stuur, in ieder geval in de hoogte, ook de stoel kan je meestal in hoogte verstellen,
Mooi man!
En die 2.0HDi is heerlijk.
Mag dan wel 'ouderwetser' zijn maar ik hoor niet bepaald louter goed nieuws over de kleinere nieuwe HDi motoren.
Zo'n 2.0 gaat gewoon makkelijk 400k mee. En hoe lichter/kleiner de auto des te langer houd zo'n blok het uit.
Gefeliciteerd en veel probleemloze (qua motor) kilometers gewenst!
Mag dan wel 'ouderwetser' zijn maar ik hoor niet bepaald louter goed nieuws over de kleinere nieuwe HDi motoren.
Zo'n 2.0 gaat gewoon makkelijk 400k mee. En hoe lichter/kleiner de auto des te langer houd zo'n blok het uit.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- AX Master Spammer
Dat was ook mijn insteek om de 2.0 te nemen, liever een iets groter blok, met wat verouderde techniek, dan een klein motortje dat veel verder gekieteld is om dezelfde hoeveelheid of meer power te geven.2Black wrote:Mooi man!
En ze lopen gewoon heerlijk rustig, als ik dat vergelijk met modernere VAG tdi's... doe mij dan maar de hdi

Roeten doen ze ook niet zo hard als tdi's valt me op, de mijne zie je iets roeten als ik stevig doortrek, maar hij heeft ook al 185k op de klok.
Let overigens wel op de distributieriem, die moet bij 150k vervangen worden, vond het zelf erg lang, maar hou het in de gaten.