Johannus (AX GTI - DS3 e-HDI92)
Moderator: webmasters
ziet er goed uit hoor, maar je kunt toch gewoon een paar van die druknagels halen?
volgens mij zijn die bij elke automaterialen zaak wel te krijgen of loop anders eens bij een schadebedrijf binnen die hebben ze gegarandeerd liggen, die dingen worden echt heel veel gebruikt in auto's.
deze bedoel ik http://www.seher.be/images/photo040.gif
volgens mij zijn die bij elke automaterialen zaak wel te krijgen of loop anders eens bij een schadebedrijf binnen die hebben ze gegarandeerd liggen, die dingen worden echt heel veel gebruikt in auto's.
deze bedoel ik http://www.seher.be/images/photo040.gif
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Jah! :) die bedoelde ik ook! Zijn die makkelijk te krijgen? Mooi! Want op
Citromobile kon ik ze vandaag niet vinden...
Wel gescored vandaag:
- spatlappen type 2 achter
- GTI tellerbak met olie-niveau sensor
- motip primer, verf en blanke lak voor de velgen
- shirt en trui van axclub (ziet er super uit!)
Verder heel gezellig en een hoop mensen even kort of wat langer gesproken.
Bas heeft nog foto's gemaakt waar ik heel benieuwd naar ben! Mijn foto's (maar een paar) komen morgen wel...
Citromobile kon ik ze vandaag niet vinden...
Wel gescored vandaag:
- spatlappen type 2 achter
- GTI tellerbak met olie-niveau sensor
- motip primer, verf en blanke lak voor de velgen
- shirt en trui van axclub (ziet er super uit!)
Verder heel gezellig en een hoop mensen even kort of wat langer gesproken.
Bas heeft nog foto's gemaakt waar ik heel benieuwd naar ben! Mijn foto's (maar een paar) komen morgen wel...
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Bij deze even wat foto's van de laatste upgrades
Spatlappen achter
Nu dus overal rondom spatlappen, ziet er erg gaaf uit
En nieuw geluid in de hoedenplank, had er boxen inzitten die het niet zo goed deden en een irritante resonantie hadden bij lage bas tonen, heb op koninginen dag op de vrijmarkt voor 7,50 speakers gekocht die qau kleur beter bij de University Racing stickers passen en qua geluid beter bij een 4-bak op de snelweg ik zou nu weer boven het motorgeluid uit moeten kunnen komen
De kappen waren trouwens zilverkleurg, echt te opvallend en oerlelijk, dus die heb ik mat-zwart gemaakt, nu tijdelijk met een kwast, maar dat moet nog een keertje over met een spuitbusje...
Spatlappen achter
Nu dus overal rondom spatlappen, ziet er erg gaaf uit
En nieuw geluid in de hoedenplank, had er boxen inzitten die het niet zo goed deden en een irritante resonantie hadden bij lage bas tonen, heb op koninginen dag op de vrijmarkt voor 7,50 speakers gekocht die qau kleur beter bij de University Racing stickers passen en qua geluid beter bij een 4-bak op de snelweg ik zou nu weer boven het motorgeluid uit moeten kunnen komen
De kappen waren trouwens zilverkleurg, echt te opvallend en oerlelijk, dus die heb ik mat-zwart gemaakt, nu tijdelijk met een kwast, maar dat moet nog een keertje over met een spuitbusje...
dat matzwart is wel vet!
En spatlapjes staan goed, ebn ik blij dat ik ze toch van die ax had afgeschroeft op de sloop!
En spatlapjes staan goed, ebn ik blij dat ik ze toch van die ax had afgeschroeft op de sloop!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Johan, de foto's die je graag van je auto's wilde!
De rest van de foto's incl. de foto's samen met mijn plaisir:
http://picasaweb.google.com/basjuk/Citr ... X11Plaisir#
Even bewerkt, had er geen images van gemaakt
De rest van de foto's incl. de foto's samen met mijn plaisir:
http://picasaweb.google.com/basjuk/Citr ... X11Plaisir#
Even bewerkt, had er geen images van gemaakt
Last edited by Punaxio on TueMay04, 2010 12:54:36 PM, edited 2 times in total.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Vandaag bij het opruimen van een oude computer nog een hoop oude foto's teruggevonden
Waaronder foto's van de zwarte Volcane van mijn moeder waar ik jaren in heb gereden, maar welke helaas is gesloopt. Foto's nog van voordat ie bestickerd werd en nog mooi egaal zwart was. Gelukkig dat ie in een aantal onderdelen in mijn huidige AX voortleeft
Waaronder foto's van de zwarte Volcane van mijn moeder waar ik jaren in heb gereden, maar welke helaas is gesloopt. Foto's nog van voordat ie bestickerd werd en nog mooi egaal zwart was. Gelukkig dat ie in een aantal onderdelen in mijn huidige AX voortleeft
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Afgelopen week stond de AX ineens toch wel met een heel erg bolle band.
Dus naar het tankstation en ja hoor: 0.9 bar ipv de 2.0 die het zou moeten zijn... (de rest was trouwens opvallend goed )
Bijpompen dus en een dag later nog eens kijken -> 1.7 dus 0.3 verloren in een dag Gelijk ook maar het reservewiel opgepompt tot 2.0
Vandaag dan tijd gevonden om de wielen te wisselen en het bewijs te vinden:
Vanmiddag dus maar gelijk even langs profile rijden, als ik na 14:00 kwam was het klaar terwijl ik wacht voor 18,50...
Want zeg nou eerlijk, ook al zijn ze niet meer superschoon, witte steelies blijven toch echt wel 1000 keer beter dan zilvergrijze:
Dus naar het tankstation en ja hoor: 0.9 bar ipv de 2.0 die het zou moeten zijn... (de rest was trouwens opvallend goed )
Bijpompen dus en een dag later nog eens kijken -> 1.7 dus 0.3 verloren in een dag Gelijk ook maar het reservewiel opgepompt tot 2.0
Vandaag dan tijd gevonden om de wielen te wisselen en het bewijs te vinden:
Vanmiddag dus maar gelijk even langs profile rijden, als ik na 14:00 kwam was het klaar terwijl ik wacht voor 18,50...
Want zeg nou eerlijk, ook al zijn ze niet meer superschoon, witte steelies blijven toch echt wel 1000 keer beter dan zilvergrijze:
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Was ook mijn eerste hoor en hopelijk de laatste....Pgoddijn wrote:Hm, klinkt niet goedkoop om een gaatje dicht te pluggen... Maar ik weet niet hoeveel dat zou moeten kosten, heb eigenlijk nog nooit een lekke band gehad (gelukkig)...
Maareh, als je alleen al kijkt naar uurloon, die man is ongeveer een half uur bezig geweest, Band moet namelijk van de velg af, gat moet van binnenuit opgevuld worden, dan moet de band weer op de velg en op spanning worden gebracht. Verder zit ook het demonteren en het monteren van het wiel bij de prijs inbegrepen (demonteren had ik dus nu helaas al zelf gedaan, maar had dus niet gehoeven)
Nu zit ie ook weer goed aangedraaid met juiste moment ipv op het gevoel, dus al met al valt het best mee.
Verder heb ik natuurlijk eerst wel even rondgebeld, bij kwikfit kost het 20, dus mits er geen prijsafspraken zijn gemaakt normale prijs
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Johannus wrote:het lood is niet van de velg afgeweest en ook niet verplaatst, dus ik denk van niet...Mastenhose wrote:Hopelijk hebben ze voor dat geld ook de velg weer gebalanceerd?
Had de bandenboer de band en velg gemerkt met een streepje dan toevallig ofzo? (Is ook een beun-manier, maargoed)
Jammer, want nu heb je wel kans op wat onbalans...
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
LOLMastenhose wrote:Johannus wrote:het lood is niet van de velg afgeweest en ook niet verplaatst, dus ik denk van niet...Mastenhose wrote:Hopelijk hebben ze voor dat geld ook de velg weer gebalanceerd?
Had de bandenboer de band en velg gemerkt met een streepje dan toevallig ofzo? (Is ook een beun-manier, maargoed)
Jammer, want nu heb je wel kans op wat onbalans...
ik me maar de hele tijd afvragen waarom hij twee witte strepen op de wang had gezet
want hij had natuurlijk het gat van de spijker op het loopvlak gemarkeerd, maar er stonden inderdaad ook twee strepen op de wang, en ik dacht bij metzelf, wat stom er was toch niks met de wang
nou ja, dat zal dus daarom zijn, eentje zit nu ik zo kijk ook precies bij het loodje en de andere bij het ventiel
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Johannus wrote:LOLMastenhose wrote:Johannus wrote:het lood is niet van de velg afgeweest en ook niet verplaatst, dus ik denk van niet...Mastenhose wrote:Hopelijk hebben ze voor dat geld ook de velg weer gebalanceerd?
Had de bandenboer de band en velg gemerkt met een streepje dan toevallig ofzo? (Is ook een beun-manier, maargoed)
Jammer, want nu heb je wel kans op wat onbalans...
ik me maar de hele tijd afvragen waarom hij twee witte strepen op de wang had gezet
want hij had natuurlijk het gat van de spijker op het loopvlak gemarkeerd, maar er stonden inderdaad ook twee strepen op de wang, en ik dacht bij metzelf, wat stom er was toch niks met de wang
nou ja, dat zal dus daarom zijn, eentje zit nu ik zo kijk ook precies bij het loodje en de andere bij het ventiel
OK, verklaart dan weer een hoop! Onbalans zal dan wel meevallen, omdat het enige wat nu onbalans kan veroorzaken t.o.v. hoe het was, is het spul dat hij gebruikt heeft om 't gat te dichten!
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
De laatste keer dat ze voor mij een band gerepareerd hebben, hebben ze er gewoon een prop ingeschoten (van buitenaf dus) zonder de band van de velg te halen. Staat me iets van bij dat ik voor 9 euro klaar was. Nu 3/4 jaar verder rijdt ik er nog steeds op.Johannus wrote:[..] Band moet namelijk van de velg af, [..]