citroen ax ombouwen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
citroen ax ombouwen
hallo ik heb een ax gehad en daar na wat andere autos maar wil nu weer een ax aanschafen en die laaten ombouwen
het iedee was om er een vts 16v motor in te laaten bouwen en de auto te laaten spuiten wat is hier ongeveer het kostenplaatje van en wie heeft hier ervaring mee ik ga het zelf niet bouwen dan komt het nooit af want ben nooit thuis in verband met werk daarom laat ik het doen wie heeft er wat info voor me alvast bedankt gr joost
het iedee was om er een vts 16v motor in te laaten bouwen en de auto te laaten spuiten wat is hier ongeveer het kostenplaatje van en wie heeft hier ervaring mee ik ga het zelf niet bouwen dan komt het nooit af want ben nooit thuis in verband met werk daarom laat ik het doen wie heeft er wat info voor me alvast bedankt gr joost
Hier is geen antwoord op te geven.
Kosten van spuiten verschilt heel erg per spuiter, en de inbouw kan ook snel gebeuren of goed, dan nog de vraag op welke basis wil je het doen want een 3 gaats onderstel gaat niks worden icm 122pk en veel koppel.
Het is natuurlijk super gaaf, maar met een 106GTI of saxo 16v kopen ben je veel goedkoper af!
kijk eens in het topic van Chris(drake) of Rooney hier op het forum daar is het eea aan informatie te vinden.
Kosten van spuiten verschilt heel erg per spuiter, en de inbouw kan ook snel gebeuren of goed, dan nog de vraag op welke basis wil je het doen want een 3 gaats onderstel gaat niks worden icm 122pk en veel koppel.
Het is natuurlijk super gaaf, maar met een 106GTI of saxo 16v kopen ben je veel goedkoper af!
kijk eens in het topic van Chris(drake) of Rooney hier op het forum daar is het eea aan informatie te vinden.
laten doen is erg kostbaar gezien de tijd en de onderdelen die nodig zijn, om een 16v goed in een ax te plaatsen zal je ook het onderstel geheel moeten aanpassen waarbij de 16v fysiek erin hangen nog het minste werk is.
Naar mijn mening zou ik het alleen doen als je het zelf kan, er zijn geen bedrijfen die dit doen zegmaar in nederland (wellicht in de uk) en als ze er wel zijn mag je rekenen op flinke kosten. Makkelijkste is domweg een 106 gti aan te schaffen en deze te strippen + verwijderen van stuurbekrachtiging dan heb je infeite een ax al maar met een stijvere body. Natuurlijk is een 16v in een ax leuker maar niet makkelijk.
Naar mijn mening zou ik het alleen doen als je het zelf kan, er zijn geen bedrijfen die dit doen zegmaar in nederland (wellicht in de uk) en als ze er wel zijn mag je rekenen op flinke kosten. Makkelijkste is domweg een 106 gti aan te schaffen en deze te strippen + verwijderen van stuurbekrachtiging dan heb je infeite een ax al maar met een stijvere body. Natuurlijk is een 16v in een ax leuker maar niet makkelijk.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Denk dat je dan nog te gunstig rekent...Losroyos wrote:Omdat te laten doen reken maar op zon 5.000 10.000 Denk ik met aanschaf van alles en werkuren.
Als je een motor in gaat laten bouwen, wil je er zeker van zijn dat deze goed is. Om deze te laten reviseren ben je al een aanzienlijk bedrag verder.
Spuitwerk van de complete auto is geheel afhankelijk van de gehele basis... (Roestverwijdering, indien nodig) en dan de nodige aanpassingen nog.
Dan nog het onderstel, dat begint (incl. schijvenas) pas bij €350,- en dan moet het er allemaal nog onder...
Als je 't niet zelf gaat doen, zou ik er niet aan beginnen... (Tenzij geld geen rol speelt, maar dan had je waarschijnlijk niet eens om een kostenplaatje gevraagd... )
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact: