Collin aka 2Black : Bam Bam! En Mini Van restauratie
Moderator: webmasters
Voorzover ik heb kunnen zien zit daar een lastig klein knikje, en daar is de boel natuurlijk gescheurd.
Het zou kunnen dat het plaatsen van een mof extra lastig is vanwege die knik/draai en het feit dat het precies boven die hoogteregelaar-stang zit.
We zullen zien.
Peter (van MiniMania) kan erg goed lassen, dat moet ook wel als je Mini's restaureert.. , en hij zal daar vast alle moeite voor doen.
Het zou kunnen dat het plaatsen van een mof extra lastig is vanwege die knik/draai en het feit dat het precies boven die hoogteregelaar-stang zit.
We zullen zien.
Peter (van MiniMania) kan erg goed lassen, dat moet ook wel als je Mini's restaureert.. , en hij zal daar vast alle moeite voor doen.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Morgenochtend naar MiniMania.
Als het goed is komt na lunchtijd de brug vrij. Ben benieuwd.
Sportdemper klinkt toch beter dan dit
Als het goed is komt na lunchtijd de brug vrij. Ben benieuwd.
Sportdemper klinkt toch beter dan dit
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Top! Uitlaat gerepareerd.
Bij Renard op zoek geweest naar een reparatiestuk en gevonden.
En MiniMania heeft het allemaal keurig aan elkaar gelast.
Bij Renard op zoek geweest naar een reparatiestuk en gevonden.
En MiniMania heeft het allemaal keurig aan elkaar gelast.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
voor jou wel ja!PeterM wrote:Hey, een heleboel bekende dingetjes.
P.
Bij Renard hebben ze ook zojuist de laatste hand gelegd aan het eerste echte CX (KDFi) lpg inbouw project voor een klant.
Een totale alles erop en eraan klus. Klant had hooguit wat geld kunnen besparen bij aankoop van de CX 2400GTi waar het allemaal inzit. Die is weliswaar erg mooi maar niet zo mooi als de prijs rechtvaardigde.
Renard heeft de inbouw verzorgt en BS-Autotune alleen de bekabeling. Afstelling volgt later deze week.
Nard heeft hele motorblok eruit gehad en nagelopen, nieuwe koppeling erin en vliegwiel van gaten voorzien (triggerwheel), alle sensoren, coil-on-plug spul gemonteerd en KDFi-kastje voorbereid.
Rene heeft de LPG tank en brandstofslangen, verdampermontage etc. gedaan. Jeroen Bosma speciaal ingevlogen enkel voor bekabeling en KDFi-afstelling.
Duur grapje, dat wel. KDFi neemt ook het benzinegebeuren voor z'n rekening, dus volledig modern opgezet. Zelden zo'n mooi lopen 2400GTi gehoord, en dat terwijl er nog niet eens een fatsoenlijke tabel is gemaakt.
(kosten zo'n €7000... maar dat is inclusief koppeling, motor/v-bak upgrades, distributie, alle keerringen en daarboven nog het hele KDFi met COP verhaal, 90% nieuwe kabelboom en de LPG installatie.)
De eigenaar gaat dit als dagelijkse auto gebruiken. Dan valt het wel mee..., zo'n €15.000 voor een 'nieuwe' auto die schoon, zuinig(er) en ook nog belastingvrij is.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Klinkt misschien vreemd...
maar weet er niet iemand een idiote Citroën verzamelaar / handelaar (niet ikzelf ) die mij kan assisteren in een leuk dealtje?
Het omruilen van 1 CX Familiale (84) op lpg, CX Break (87) op diesel en een Xantia 2.0i (93) op benzine in absoluut unieke complete CiTuning bodykit tegen een perfecte Fiat Multipla 1.6 16v mét airco (een JTD met weinig kilometers moet ik over nadenken). Oftewel 3 échte auto's ( ) mét vering tegen een auto die alleen ik mooi vind!
Het zal u opvallen dat er 1 auto uit mijn verzameling niet in dit lijstje voorkomt... (hoewel Nigel 'gewoon' te koop is hoor) want dat gaat me binnen een dergelijke package-deal echt te ver.
maar weet er niet iemand een idiote Citroën verzamelaar / handelaar (niet ikzelf ) die mij kan assisteren in een leuk dealtje?
Het omruilen van 1 CX Familiale (84) op lpg, CX Break (87) op diesel en een Xantia 2.0i (93) op benzine in absoluut unieke complete CiTuning bodykit tegen een perfecte Fiat Multipla 1.6 16v mét airco (een JTD met weinig kilometers moet ik over nadenken). Oftewel 3 échte auto's ( ) mét vering tegen een auto die alleen ik mooi vind!
Het zal u opvallen dat er 1 auto uit mijn verzameling niet in dit lijstje voorkomt... (hoewel Nigel 'gewoon' te koop is hoor) want dat gaat me binnen een dergelijke package-deal echt te ver.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Het is geen beslissing.... het is een idee.Losroyos wrote:Zo, Das wel heel wat. 3 auto's tegen een fiat.
Vanwaar zo deze beslissing, Familie?
Ik denk hardop na over een manier om 3 auto's te ruilen tegen 1 extreem functionele (die eigenlijk ook nog mooi is, maar je moet door de 'ongewoonheid' heen kijken om dat te zien, dat lukt niet iedereen ).
Als ik bijvoorbeeld een CX te koop zet (en dat heb ik tenslotte met Witje gedaan) dan komt er in 3 maanden tijd niet één serieuze reaktie op. Dat heeft dus ook weinig zin.
Maar de hele zooi opruimen en er 1 nuttige auto aan overhouden, daar ben ik zeker voor in.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Heb je een punt. Alleen moet je wel weer iemand zien te vinden die ff 3 auto's wil kopen.
Maar dit zou je uiteraart kunne doen. En tja lelijke auto's als ze je van A naar B brengen zonder kapot te gaan dan maakt toch niet uit welke auto je rijdt.
En ik vind wel dat je goed punt maakt, ik denk dat ik het zelfde zou doen.
Maar dit zou je uiteraart kunne doen. En tja lelijke auto's als ze je van A naar B brengen zonder kapot te gaan dan maakt toch niet uit welke auto je rijdt.
En ik vind wel dat je goed punt maakt, ik denk dat ik het zelfde zou doen.
Eigenlijk is dat de achterliggende gedachte....degene wrote:Jeuzes wat een deal. Je zou er bijna een Multipla voor kopen
Een ander koopt een goede Multipla en komt die vervolgens bij mij omruilen voor een wagenpark...
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Afgelopen zaterdag was ik weer eens in de oude steenfabriek waar....
.... Witje en Nigel staan.
Dat doet eigenlijk wel pijn.
Witje onder het stof en met allerhande duiven-overlast gerelateerde troep over d'r heen en Nigel zielig onder de afdekhoes.
Grrr...
.... Witje en Nigel staan.
Dat doet eigenlijk wel pijn.
Witje onder het stof en met allerhande duiven-overlast gerelateerde troep over d'r heen en Nigel zielig onder de afdekhoes.
Grrr...
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Vandaag even bij Renard langs geweest om een APK-afspraak voor Rokkie te makeen.
Het was daar erg rustig, alleen Nard was er. René had kennelijk afgehaakt vanwege een feestje ergens...
De telefoon ging ook al niet de hele dag, om de een of andere reden was het erg rustig. Overal eigenlijk, iemand een idee waarom?
Dus even met Nard naar Carrosseriebedrijf Bart Romijnders geweest om de CX GTi Turbo 2 Familiale Exclusive even te bekijken .
Die is inmiddels gespoten (Cassis Nacré) en wordt op Romijnders wijze opgebouwd... kortom dat duurt erg lang want het moet allemaal beter afgewerkt dan er ooit een CX (en zeker een break) uit de fabriek kwam rollen. Dat moet niet van Nard, dat is de Romijnders standaard.
2 dagen bezig om 2 deuren (de rechterkant) af te hangen , waarschijnlijk met een micrometer in de hand om alles in de naden strakker dan strak te maken.
Auto is volkomen strak in de lak, en dat allemaal zonder plamuur . Alles uitgedeukt, getrokken, gewalst, gebogen of gehamerd... geen idee hoe die mannen dat doen... maar geen plamuur.
Heb nog nooit zo'n glad (break) dak gezien.
Close Up
Van opzij
Rest van de foto's (nog 10) op mijn website: http://foto.realiseerden.nl/2010/06/14/ ... -in-de-lak
Het was daar erg rustig, alleen Nard was er. René had kennelijk afgehaakt vanwege een feestje ergens...
De telefoon ging ook al niet de hele dag, om de een of andere reden was het erg rustig. Overal eigenlijk, iemand een idee waarom?
Dus even met Nard naar Carrosseriebedrijf Bart Romijnders geweest om de CX GTi Turbo 2 Familiale Exclusive even te bekijken .
Die is inmiddels gespoten (Cassis Nacré) en wordt op Romijnders wijze opgebouwd... kortom dat duurt erg lang want het moet allemaal beter afgewerkt dan er ooit een CX (en zeker een break) uit de fabriek kwam rollen. Dat moet niet van Nard, dat is de Romijnders standaard.
2 dagen bezig om 2 deuren (de rechterkant) af te hangen , waarschijnlijk met een micrometer in de hand om alles in de naden strakker dan strak te maken.
Auto is volkomen strak in de lak, en dat allemaal zonder plamuur . Alles uitgedeukt, getrokken, gewalst, gebogen of gehamerd... geen idee hoe die mannen dat doen... maar geen plamuur.
Heb nog nooit zo'n glad (break) dak gezien.
Close Up
Van opzij
Rest van de foto's (nog 10) op mijn website: http://foto.realiseerden.nl/2010/06/14/ ... -in-de-lak
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh