En voor de liefhebbers meteen een foto van de motorkap (volgens mij moet ik daar ook eens een doekje langs halen
Linda (lindap89) oud: AX 1.1 TGE, nieuw: Suzuki Ignis 1.3
Moderator: webmasters
Eventjes
, maar moet t ff kwijt 
AvB examen motor vandaag gehaald
Theorie is al binnen, dus nu op naar AvD (hopelijk snel; m'n instructeur stelde al voor verkorte cursus te doen). Vraag alleen niet hoe ik m'n AvB heb gehaald :O Ging echt ... vergeleken met anders altijd! De examinator gaf me 3 kansen terwijl 2 het maximum is dus dat zegt wel wat en moest uiteindelijk staand stapvoets gaan rijden...
Scooter staat te koop zoals jullie kunnen zien, dus als je nog iemand weet...
Maargoed, vanavond weer heerlijk een stukje rijden in het AXje op de A4, werd weer eens tijd
Heeft vanaf maandag stilgestaan duss... Alleen is hopelijk snel dat probleempje opgelost dat ik heb met m'n autootje (zie ook forum technisch) Wel net ff een bout aangedraaid linksvoor die niet 100% goed vast zat, misschien scheelt dat iets...
Kwam er alleen wel achter dat er roest aan de linker remschijf zit, is dit erg? De helft is mooi metaalkleurig, en ook een stuk zit nog vol "roeststrepen" om t zo maar te zeggen... Maar heb er toch 9000 km mee gereden als het niet meer is sinds ik die auto heb; lijkt me stug dat het nog steeds daarvan is... Achja van het weekend ff wiel eraf, remblokjes eruit en dan zullen we zien wat er aan de hand is!
Enfin, ik ga weer aan m'n huiswerk!
AvB examen motor vandaag gehaald
Scooter staat te koop zoals jullie kunnen zien, dus als je nog iemand weet...
Maargoed, vanavond weer heerlijk een stukje rijden in het AXje op de A4, werd weer eens tijd
Kwam er alleen wel achter dat er roest aan de linker remschijf zit, is dit erg? De helft is mooi metaalkleurig, en ook een stuk zit nog vol "roeststrepen" om t zo maar te zeggen... Maar heb er toch 9000 km mee gereden als het niet meer is sinds ik die auto heb; lijkt me stug dat het nog steeds daarvan is... Achja van het weekend ff wiel eraf, remblokjes eruit en dan zullen we zien wat er aan de hand is!
Weer op zoek naar Citroën
ff goed losremmen helpt meestal wellindap89 wrote:Eventjes, maar
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
@ blijhoofd: Dankjewel
Ik vind m er ook echt goed uit zien! (In eerste instantie wilde ik een blauwe AX mede omdat rood zo'n moeilijke kleur is maar toen kwam ik deze tegen en had er een goed gevoel bij dus waarom zou je m niet nemen he
@ grietje: Bedankt voor de tip
Ik heb al een aantal keer hard geremd op die 9000 km (mensen die ineens voor je neus invoegen/stoppen etc) maar misschien dan toch wat vaker of wat beter doen (niet altijd in de stijl van het nieuwe-rijden in je AX zitten door uit te laten rollen enzo
)! En anders toch uit elkaar halen...
@ grietje: Bedankt voor de tip
ff een updateje :P
Das lang geleden dat ik wat van me heb laten horen (beetje druk gehad
) Maar hierbij weer een updateje van het AXje 
- Spoiler zit er nog steeds op (helaas wel in de grondlak maar wordt wel een keer gespoten; neem ik meteen de voor en achterbumper mee
-bumpers staan nu weer opnieuw in de plastishine daarom zijn ze nog rood tot de volgende regenbui komt
Ze zijn eigenlijk al hartstikke roze)
- Binnenkant beetje aangekleed
Aangezien t toch soort van m'n derde huis is (a)
- Vandaag mini-meeting gehad met een vriend die in het bezit is van een een "neefje" van de AX om t zo maar te zeggen
Een vijfdeurs peugeot 205 uit '98; wel grappig
Lijken echt veel op elkaar! Trek de motorkap maar eens open of kijk naar het interieur
Maarja; allebei PSA he 
En jullie willen nu vast foto's hiervan zien

Voorkantjes

Kontjes (mét spoiler en tijger
)
Dan meteen ff
, maar wil ff zeggen dat ik m'n motorrrijbewijs nu helemaal heb
Dus alle drie de delen
morgen ff aanvragen en dan maandag ofzo ophalen 
En nu hopelijk tot op een meeting! Kon er steeds niet bij zijn helaas
- Spoiler zit er nog steeds op (helaas wel in de grondlak maar wordt wel een keer gespoten; neem ik meteen de voor en achterbumper mee
- Binnenkant beetje aangekleed
- Vandaag mini-meeting gehad met een vriend die in het bezit is van een een "neefje" van de AX om t zo maar te zeggen
En jullie willen nu vast foto's hiervan zien

Voorkantjes

Kontjes (mét spoiler en tijger
Dan meteen ff
En nu hopelijk tot op een meeting! Kon er steeds niet bij zijn helaas
Last edited by lindap89 on SatSep26, 2009 10:44:12 PM, edited 1 time in total.
Re: ff een updateje :P
Woon jij ook al zowat in je AX?lindap89 wrote:- Binnenkant beetje aangekleedAangezien t toch soort van m'n derde huis is (a)
En toch vind ik de AX mooierlindap89 wrote:- Vandaag mini-meeting gehad met vriend die in het bezit is van een een "neefje" van de AX om t zo maar te zeggenEen vijfdeurs peugeot 205 uit '98; wel grappig
Lijken echt veel op elkaar! Trek de motorkap maar eens open of kijk naar het interieur
Maarja; allebei PSA he
lindap89 wrote:Dan meteen ff, maar wil ff zeggen dat ik m'n motorrrijbewijs nu helemaal heb
Dus alle drie de delen
morgen ff aanvragen en dan maandag ofzo ophalen
Ik zou zeggen, kom m maar eens showen danlindap89 wrote:En nu hopelijk tot op een meeting! Kon er steeds niet bij zijn helaas
To do:
Ooit een AX GTI kopen
Ooit een AX GTI kopen
Bedankt voor jullie reacties 
Ja; ik vind de AX ook mooier (dat vond die jongen zelf ook
die vond de mijne echt stoer met die spoiler ook erop) Maar de 205 is een van de laatsten uit die serie denk ik; kan haast niet anders he
vind t ook wel apart.. ik dacht ook '97... Wie weet wil hij ook wel een keertje naar zo'n meeting; vind m er wel een type voor en dan komen we er vast wel uit 
Tja; je woont wel half in je auto dacht ik zo als je gemiddeld zo'n 50 km per dag rijdt (met veel snelweg) als t niet meer is -voor een beginnend bestuurder is dat best veel en ook voor een 1.1 litertje
. Van t weekend ook naar brabant gereden en nog wat op en neer.. denk wel 600 km in 4 dagen ofzo
-
Ja; ik vind de AX ook mooier (dat vond die jongen zelf ook
Tja; je woont wel half in je auto dacht ik zo als je gemiddeld zo'n 50 km per dag rijdt (met veel snelweg) als t niet meer is -voor een beginnend bestuurder is dat best veel en ook voor een 1.1 litertje
Last edited by lindap89 on ThuSep29, 2011 8:30:27 PM, edited 1 time in total.
Hier weer eens een berichtje over m'n rooie toerwagentje 
Na 1,5 jaar en bijna 13000 km verder (pas ook zo'n 400 km op 1 dag gereden) nog steeds erg blij te zijn met mijn mooie en heerlijk rijdende AXje dat me altijd braaf overal heen brengt waar ik wil
-wel ff afkloppen natuurlijk
- , zit ik er toch aan te denken om de bumpers opnieuw te spuiten, spoiler eindelijk eens rood te maken (grijs past niet echt bij rood
) en het plekje dat op het linker voorscherm zit eventjes bij te werken. Op de foto's zou je zeggen: Hoezo? Die auto is van voor tot achter hartstikke rood!! Maar als ik nu uit t raam kijk nu de plastishine er weer af gespoeld is -zoals na elke kleine regenbui- is het echt roze
Dus maar ff de kleurcode uitgelezen en dat is EJX-cS.
Maar nu de vraag; waar moet ik die lak vandaan halen? Heb al gelezen en gehoord dat Motip een beetje erg veel afwijkt. Laten mengen bij een autobedrijf klinkt als de beste optie. En dan natuurlijk de vraag hoe ik dat kunststof t beste kan bijwerken. Goed gladschuren, netjes "plamuren" dat het een egaal oppervlak is, in de grondlak en dan spuiten ofzo? Het probleem zit m in dat ik een stukje voorscherm mee wil spuiten (en dat is geen kunststof natuurlijk dus eigenlijk zou je iets moeten hebben dat voor allebei geschikt is). Of is het toch verstandiger aan die bumpers gewoon helemaal niks te doen?
En we kwamen er ook achter dat de deurstijl of hoe noem je dat van binnen aan het roesten is (aan de bijrijderskant; er loopt een straaltje met roestwater uit) dus dat wordt inspuiten. Hoe lang zou die auto dan nog meegaan? Wil m eigenlijk wel op rijden...
(foto's volgen misschien nog wel
)
Maarja; als dat het enige is
Als een AX nog helemaal hard is waarom zou je dan niet je best doen om m zo te houden
?
En toen ik toch aan het lezen was, ook meteen t ORGA nummer opgezocht
Was wel heel slecht te lezen trouwens dat eerste cijfer! Volgens mij is t 5869 dus dan zou hij van 3 december 1992 zijn en hij is RDW erkend vanaf 2 maart 1993
Dus toch stiekem bijna 17 jaartjes oud 
Na 1,5 jaar en bijna 13000 km verder (pas ook zo'n 400 km op 1 dag gereden) nog steeds erg blij te zijn met mijn mooie en heerlijk rijdende AXje dat me altijd braaf overal heen brengt waar ik wil
Maar nu de vraag; waar moet ik die lak vandaan halen? Heb al gelezen en gehoord dat Motip een beetje erg veel afwijkt. Laten mengen bij een autobedrijf klinkt als de beste optie. En dan natuurlijk de vraag hoe ik dat kunststof t beste kan bijwerken. Goed gladschuren, netjes "plamuren" dat het een egaal oppervlak is, in de grondlak en dan spuiten ofzo? Het probleem zit m in dat ik een stukje voorscherm mee wil spuiten (en dat is geen kunststof natuurlijk dus eigenlijk zou je iets moeten hebben dat voor allebei geschikt is). Of is het toch verstandiger aan die bumpers gewoon helemaal niks te doen?
En we kwamen er ook achter dat de deurstijl of hoe noem je dat van binnen aan het roesten is (aan de bijrijderskant; er loopt een straaltje met roestwater uit) dus dat wordt inspuiten. Hoe lang zou die auto dan nog meegaan? Wil m eigenlijk wel op rijden...
(foto's volgen misschien nog wel
Maarja; als dat het enige is
En toen ik toch aan het lezen was, ook meteen t ORGA nummer opgezocht
Last edited by lindap89 on ThuSep29, 2011 8:31:48 PM, edited 1 time in total.
Lang niks meer aan de wie=wie gedaan door alle drukte, dus nu weer even een foto update
Zo mooi staat ie er dus nu (nog steeds) bij
Helaas geen tijd/geld m verder op te leuken op t moment met mooie lichtmetalen velgjes ofzo ipv die Halfords doppen 

Dacht laat ik eens creatief zijn met fotograferen met die laatste
Zal nog wel een keer écht creatieve foto's maken als ik meer tijd heb en op een leuke locatie ben
Rijd nu voornamelijk weer op de motor namelijk
Volgen ook nog wel een keer foto's van; naast de AX natuurlijk
Is allebei rood 
Binnenkort komt er trouwens écht een nieuwe voorruit in t AXje eindelijk
Is helaas toch APK afkeur
En ik hoop eens de gelegenheid te vinden om de holle ruimtes eens in te spuiten; zeker nu ie nog zo goed is -ff afkloppen hoor- wil ik m wel zo houden 
Zo mooi staat ie er dus nu (nog steeds) bij

Dacht laat ik eens creatief zijn met fotograferen met die laatste
Binnenkort komt er trouwens écht een nieuwe voorruit in t AXje eindelijk
Ziet er nog steeds prima uit.
Wat betreft holle-ruimte-behandeling en bijkomende kosten: wat is nu 500 euro?
Natuurlijk, dat krijg je er bij verkoop waarschijnlijk niet uit, maar je geeft aan hem 'op' te willen rijden...so what?
Ik geef aan 'Pino' jaarlijks ook 150-250 euro uit, interesseert me niet zolang ze maar rijdt en blijft rijden.
Dus je rijdt (ook) motor, wat heb je?
Zit je nog aan 25 kW vast (zal wel)?
Doe je rustig aan, want het leren rijden begint pas ná je rijbewijs: hou de glimmende kant boven!
Veel plezier met je rode bromtol en je brommer!
Wat betreft holle-ruimte-behandeling en bijkomende kosten: wat is nu 500 euro?
Natuurlijk, dat krijg je er bij verkoop waarschijnlijk niet uit, maar je geeft aan hem 'op' te willen rijden...so what?
Ik geef aan 'Pino' jaarlijks ook 150-250 euro uit, interesseert me niet zolang ze maar rijdt en blijft rijden.
Dus je rijdt (ook) motor, wat heb je?
Zit je nog aan 25 kW vast (zal wel)?
Doe je rustig aan, want het leren rijden begint pas ná je rijbewijs: hou de glimmende kant boven!
Veel plezier met je rode bromtol en je brommer!
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
Je AX staat er mooi bij.
Ook niet vergeten om nog een keer bij een meeting langs te komen.
Dacht mij te herinneren dat we al wel 's deze tip hadden gegeven voor een voorruit in de regio Rijnmond: www.no-risk.nl
Wel erbij zegen dat je van de AX club bent.
Ook niet vergeten om nog een keer bij een meeting langs te komen.
Dacht mij te herinneren dat we al wel 's deze tip hadden gegeven voor een voorruit in de regio Rijnmond: www.no-risk.nl
Wel erbij zegen dat je van de AX club bent.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Bedankt voor de reacties 
Ja; ik wil deze auto zeker wel op rijden
Ach, nu is de km stand rond de 73.000, dat betekent dat ik er al 18.000 mee gereden heb, dus waarom niet nog 200.000 km erbij ofzo
-ff afkloppen hoor; hoop zeker dat ie dat haalt-
De holle ruimtes wil ik eigenlijk zelf wel inspuiten omdat t gewoon leuk is om zelf te klussen
als dat tenminste aan te raden is om zoiets zelf te doen... Zou het lukken als ik een beetje goeie raad en een klein beetje hulp vraag aan een Citrofiel en een 2CV-fan die ervaring hebben met spuiten
??? Hij kan binnen staan, een compressor hebben we evenals een spuitkop; nu alleen het spul nog bestellen en vooral veeeeel plastic bij m'n werkgever -een rozenkweker- vandaan halen om alles af te dekken mocht ik er eens naast spuiten
Ja, als ik wat meer tijd heb kom ik wel weer bij een meeting langs
Het is dan in ieder geval vast wel wat warmer dan in januari toen
Die tip van norisk heb ik zeker onthouden
Dus ff een afspraak maken, nu is het toch wat beter weer 
Wat voor motor ik heb? Nouja, hij is eigenlijk niet van mij maar van m'n stiefvader
Het is een Yamaha XJ600 Diversion uit 1992, knalrood
Foto's volgen nog wel met het AXje samen
Ik rijd ook wel voorzichtig hoor
Filerijden als er weinig ruimte is en de auto's harder gaan dan 30 km/u is al niet echt mijn ding en trek alleen bochtjes eruit als het ook echt kan
Dus als er weinig tot geen verkeer is, de bocht goed overzichtelijk is en er geen zand, olie, of andere rotzooi op ligt.
Tot op een AX meeting mét nieuwe voorruit en hopelijk "roestvrij"
Als je er dan een rondje in wilt rijden dan mag je gerust vragen hoor 
Ja; ik wil deze auto zeker wel op rijden
De holle ruimtes wil ik eigenlijk zelf wel inspuiten omdat t gewoon leuk is om zelf te klussen
Ja, als ik wat meer tijd heb kom ik wel weer bij een meeting langs
Wat voor motor ik heb? Nouja, hij is eigenlijk niet van mij maar van m'n stiefvader
Tot op een AX meeting mét nieuwe voorruit en hopelijk "roestvrij"
Jaaa AXje mag er weer een jaartje tegenaan
Nieuwe ruit erin (shit; wel verkeerde kleur helaas
Had een groene moeten zijn
nouja; niks meer aan te doen... Ik mag weer legaal rijden, daar gaat t om
) en toen meteen maar laten keuren
Moest toch voor 8 mei
APK opmerkingen: geen
zeer goede auto 
Tot op Citromobile
Tot op Citromobile