ax tunen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

assassin
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 3
Joined: TueApr27, 2010 5:54:01 PM
Location: spijkenisse

ax tunen

Post by assassin »

heeft iemand een idee hoe ik het beste mijn ax ken tunen het is een donker blauwe 1.4 ax

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: AX tunen

Post by Netheo »

assassin wrote:heeft iemand een idee hoe ik het beste mijn AX ken tunen het is een donker blauwe 1.4 AX
vooral dat blauw moet eraf, voor de rest goed bezig :P
sorry slechte dag gehad opt werk

als het een gewone 1.4 monopoint is zul je toch wat moeten investeren om hem echt veel sneller te maken.
maar een leuke open luchtfilter in combo met een spagetti uitlaat en een leuke sportdemper maken al heel wat herrie, helpen de motor een beetje in zen vaart en geven vooral het gevoel dat het sneller gaat. :D

wil je er dan toch geld tegen aan gooien om hem echt op te peppen, controleer dan eerst je remmen, verbeter waar kan en haal dan de motor open voor een leuke nokkenas en dergelijk. vergeet dan ook op tijd niet te gaan tanken :wink:
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

er zijn zat mensen je voorgegaan op dit vlak :)
dus je zou even op het forum kunnen rondkijken of er ergens iets te vinden is.. en stel jezelf even voor!
Image

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Re: AX tunen

Post by 2Black »

assassin wrote:heeft iemand een idee hoe ik het beste mijn AX ken tunen het is een donker blauwe 1.4 AX
Dan wordt het dus een AX 1.6 16v VTS met of zonder custom motormanagement.... :wink: ... toch?
Maar dan is het kopen van een Saxo 1.6 16v VTS misschien makkelijker en goedkoper.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

assassin
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 3
Joined: TueApr27, 2010 5:54:01 PM
Location: spijkenisse

Post by assassin »

ja met het liefste

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Ik zou er rode neon onder doen, stroboscooplampen in de koplampen, een beetje tupperware rondom en dan zelf een petje opzetten en een paar grote gouden kettingen omhangen.
Image Image Image

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

Bossie wrote:Ik zou er rode neon onder doen, stroboscooplampen in de koplampen, een beetje tupperware rondom en dan zelf een petje opzetten en een paar grote gouden kettingen omhangen.
Gaat ie daar harder van? ik dacht dat je daar voor juist subwoofers moest installeren, het liefst zo veel mogelijk!
Image Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Johannus wrote:
Bossie wrote:Ik zou er rode neon onder doen, stroboscooplampen in de koplampen, een beetje tupperware rondom en dan zelf een petje opzetten en een paar grote gouden kettingen omhangen.
Gaat ie daar harder van? ik dacht dat je daar voor juist subwoofers moest installeren, het liefst zo veel mogelijk!
Dat niet, maar optische tuning is ook tuning. Het is misschien beter als Assassin zich eerst netjes voorstelt en een wie-is-wie aanmaakt en ons daarin verteld wat voor AX hij/zij nou precies heeft en wat hij er mee wilt.
Image Image Image

assassin
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 3
Joined: TueApr27, 2010 5:54:01 PM
Location: spijkenisse

Post by assassin »

nou ik ben ferdie heijna. en ik wil hem zo hard als mogelijk laten rijden en zo hard mogelijk laten klinken en er zo goed als mogelijk laten uitzien

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Open uitlaat! :twisted:
Altijd meer PK's dan jou!

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

assassin wrote:nou ik ben ferdie heijna. en ik wil hem zo hard als mogelijk laten rijden en zo hard mogelijk laten klinken en er zo goed als mogelijk laten uitzien
En moet die dat eenmalig doen, of toch wel langere tijd?
Image Image Image

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Straalmotor erop?

Oh en voor de Looks: Vleugels. En dikke banden.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Ow, en nog een belangrijke vraag, wat is je budget? Wat mag het gaan kosten?
Image Image Image

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Bossie wrote:Ow, en nog een belangrijke vraag, wat is je budget? Wat mag het gaan kosten?
Da's een gevaarlijke vraag Jan!

Met het benodigde budget voor 'echt snel' kom je zo op het bedrag van een kant-en-klaar snel autootje.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

link deze lijkt me wel snel?

Verrek, Enschede staat er! Er rijdt een mafkees met zo'n auto hier rond.. ik kan bevestigen dat ie zekers een mooi geluidje maakt (ik heb 't vermoeden dat de uitlaat net zo lang aangepast is tot het echt "gaaf" klonk)....

En qua uiterlijk kom je er best aardig mee weg natuurlijk.. voor een auto.

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Lompe vleugel erop, blèruitlaat, dikke sloffen...scheelt je toch al gauw 500 pk...
Ramen verdonkeren met folie, dikke woofers met boem-boem-muziek...nog eens pak-em-beet 100 pk.
Pet op, smerig kijken, vingertje gebruiken, LED-slierten, booskijker-motorkapje..toch al snel goed voor 150 pk..
Heppie zó een AX met powerrrrrr!



...en een lachwekkend imago...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Pascal wrote:Lompe vleugel erop, blèruitlaat, dikke sloffen...scheelt je toch al gauw 500 pk...
Ramen verdonkeren met folie, dikke woofers met boem-boem-muziek...nog eens pak-em-beet 100 pk.
Pet op, smerig kijken, vingertje gebruiken, LED-slierten, booskijker-motorkapje..toch al snel goed voor 150 pk..
Heppie zó een AX met powerrrrrr!



...en een lachwekkend imago...
De dikgedrukte woorden in je quote zijn op mij van toepassing...
Bedankt Pascal! (y)
Vingertje gebruik ik overigens om richting aan te geven, anders weten ze niet welke kant ik opga....
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

2Black wrote:
Bossie wrote:Ow, en nog een belangrijke vraag, wat is je budget? Wat mag het gaan kosten?
Da's een gevaarlijke vraag Jan!

Met het benodigde budget voor 'echt snel' kom je zo op het bedrag van een kant-en-klaar snel autootje.
Ik weet het, kijk als er een beetje budget is dan kunnen we best wat leuke onderdeeltjes aanraden, maar als het niet veel mag kosten, dan kan hij beter strookjes knippen van een plastic bekertje en dit met een wasknijper aan de draagarm vastmaken, net als wij vroeger deden met onze fiets.
Image Image Image

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

Post by mcdean »

toch.... een 1.4 ax is best vlot al toch? :roll:
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

kan dit naar clubcafé ? ik pis zowat in me broek :laughing3:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply