afslaan na starten

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
jacobdejong
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: MonJun15, 2009 12:18:37 PM
Location: Utrecht

afslaan na starten

Post by jacobdejong »

Hoi,

heb inmiddels meerdere berichten afgezocht, maar kom niet tot een oplossing. Vandaar een nieuw bericht.

Ik heb een Citroën AX 1.1 Inj uit 1992. Hij geeft wat problemen bij het wegrijden. Hij slaat heel snel af, soms met een behoorlijke dot gas lukt het nog maar meestal niet. Hij start (vooralsnog) prima. Tijdens het rijden gaat het over het algemeen goed, maar uitrollen zijn vijf geeft problemen bij 60 km/u. Hij kan dan uitvallen.

Dit probleem heb ik eerder gehad in september, toen startte die op een moment ook niet meer. Destijds is bobine met ontstekingsmoduul vervangen en de slang inlaatbuis naar inlaatspruitstuk.
Maand terug is er opnieuw naar gekeken, toen is bedrading van injectiehuis hersteld. Tijdje deed die het goed, maar al snel weer zelfde probleem. Motormanagement gaf foutcode 13/33 (inlaatluchtthempsensor verkeerd signaal en gasklepstandsensor gaf foutcode) Tip was om gasklephuis te vervangen (a 175 euro)

hebben jullie nog andere tips? APK loopt tot begin juni, zal ik wachten met reparatie tot APK keuring zodat ik weet of er verder niet al teveel bijkomt? Ziet de garage misschien iets over het hoofd?

Ben zelf niet handig, dus vandaar dit bericht. Hopelijk kunnen jullie er iets mee...

Dankjewel!

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Heb ditzelfde probleem ook en tot nog toe heb ik ook geen oplossing.

Heb wel tips gekregen wat betreft het vervangen van de brandstoffilter, dit heb ik ook gedaan. Bij mij is het probleem niet opgelost maar misschien helpt het wel.

Daarnaast kan het zijn dat het injectiehuis erg smerig is dat de motor daardoor wat te weinig brandstof krijgt. Die is vrij gemakkelijk zelf schoon te maken. Kost je een middagje..

Bosch:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=16993

Magneti Marelli:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=19710

Wanneer zijn de bougies vervangen? Misschien ook iets om te proberen.

Succes!

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Als de apk begin juni verloopt kun je je AX nu al aanbieden voor de keuring. Dat kan tot twee maanden van te voren met behoud van je oorspronkelijke apk datum + één jaar.
Levert dat verder geen grote problemen kun je wellicht hier op het forum een gasklephuis met die gasklepstandsensor 2e hands aanschaffen. Want je probleem klinkt wel als een probleem met deze sensor.
Op de sloop kan natuurlijk ook.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »


jacobdejong
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: MonJun15, 2009 12:18:37 PM
Location: Utrecht

Post by jacobdejong »

Ok, bedankt voor de opmerkingen.

Ik laat hem eerst maar eens keuren en kijk dan of er niet meer dingen naar boven komen...

Dank je wel!

jacobdejong
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: MonJun15, 2009 12:18:37 PM
Location: Utrecht

Post by jacobdejong »

Ok, bedankt voor de opmerkingen.

Ik laat hem eerst maar eens keuren en kijk dan of er niet meer dingen naar boven komen...

Dank je wel!

jacobdejong
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: MonJun15, 2009 12:18:37 PM
Location: Utrecht

Post by jacobdejong »

Nog even een extra opmerking, ik heb gisteren getankt en vandaag paar keer geparkeerd etc. Bij het wegrijden ging het dit keer allemaal goed.
Kan dit komen door een volle tank? Zo ja, wat zegt dit over mijn beschreven probleem? Blijft het gasklephuis dan het euvel?

jacobdejong
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: MonJun15, 2009 12:18:37 PM
Location: Utrecht

Post by jacobdejong »

jacobdejong wrote:Nog even een extra opmerking, ik heb gisteren getankt en vandaag paar keer geparkeerd etc. Bij het wegrijden ging het dit keer allemaal goed.
Kan dit komen door een volle tank? Zo ja, wat zegt dit over mijn beschreven probleem? Blijft het gasklephuis dan het euvel?
Heeft iemand hier nog wat extra's op te melden??

Post Reply