Bas aka Bas_S (AX GTI '93) Beste auto OOIT!
Moderator: webmasters
een vraagje: wat je verteld over het v-tec effect komt me iets te bekend voor.
welke kop en nokkenas zitten er op die 1.6? is dat ook het setje wat wat al eerder vast heeft gezeten aan dit injectiesysteem?
indien ja dan weet ook iets meer over het motorkarakter wat het oplevert, dat is inderdaad tot ruim 3000 toeren erg tam en dan komt er wel e.e.a. los.
P.
welke kop en nokkenas zitten er op die 1.6? is dat ook het setje wat wat al eerder vast heeft gezeten aan dit injectiesysteem?
indien ja dan weet ook iets meer over het motorkarakter wat het oplevert, dat is inderdaad tot ruim 3000 toeren erg tam en dan komt er wel e.e.a. los.
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
Nokkenas en cilinderkop komen bij Sander vandaan... volgens mij was de nokkenas vrij scherp
Volgens mij had hij het bij jou vandaan, weet jij er wat meer info over?
Dit was de bankuitdraai na remap van het 1.4 syteem op het blokje:
Heleboel koppel rond de 3000 toeren, maximum vermogen bij 6600 toeren.. dat ding is perfect
Klopt het dat dit magnetti systeem het mengsel veel beter bijregelt? Na een avondje scheuren rijd 'ie stukken beter.
(benzine die al een half jaar in de tank zit helpt ook niet mee)
Volgens mij had hij het bij jou vandaan, weet jij er wat meer info over?
Dit was de bankuitdraai na remap van het 1.4 syteem op het blokje:
Heleboel koppel rond de 3000 toeren, maximum vermogen bij 6600 toeren.. dat ding is perfect
Klopt het dat dit magnetti systeem het mengsel veel beter bijregelt? Na een avondje scheuren rijd 'ie stukken beter.
(benzine die al een half jaar in de tank zit helpt ook niet mee)
Altijd meer PK's dan jou!
Juist, eens even spitten in mijn geheugen:
nokkenas is inderdaad redelijk scherp, is volgens mij een 283 gr. die kop is geflowd en meer dan maximaal afgevlakt.
Er zaten zwaardere veren in en de nokkenaslagers zijn op maat gemaakt voor deze nokkenas met de kop op een onderblok vastgezet met het voorgeschreven koppel, lijnboren dus. de nokkenas heeft dus een maat grotere lagers dan normaal, wisselen met standaard is er niet bij.
De kop was bedoeld voor Rally gebruik, maar kwam niet meer door de KNAF keuring
Dat MM systeem heeft een klopsensor en zoekt na wat aandringen redelijk goed de grenzen van het blok op, niet zo vreemd als je bedenkt dat hiermee een 1.3 tje ruim 100pk oplevert met een kat er achter. De vervroeginscurve zal niet helemaal kloppen, daar is zonder remap niet zo heel veel aan te doen. Het is wel een slim plan er iets meer benzinedruk of wat meer flowende injectoren in te zetten.
Een nadeel van het 1.3 rally systeem tov het 1.4 gti is de vormgeving van de inlaatkanalen, die zijn wat aan de korte kant. hierdoor mis je onderin wat luchtsnelheid en daarmee koppel opbouw. Eenmaal op gang laat het Rally systeem meer lucht door en heb je meer top end vermogen.
P.
nokkenas is inderdaad redelijk scherp, is volgens mij een 283 gr. die kop is geflowd en meer dan maximaal afgevlakt.
Er zaten zwaardere veren in en de nokkenaslagers zijn op maat gemaakt voor deze nokkenas met de kop op een onderblok vastgezet met het voorgeschreven koppel, lijnboren dus. de nokkenas heeft dus een maat grotere lagers dan normaal, wisselen met standaard is er niet bij.
De kop was bedoeld voor Rally gebruik, maar kwam niet meer door de KNAF keuring
Dat MM systeem heeft een klopsensor en zoekt na wat aandringen redelijk goed de grenzen van het blok op, niet zo vreemd als je bedenkt dat hiermee een 1.3 tje ruim 100pk oplevert met een kat er achter. De vervroeginscurve zal niet helemaal kloppen, daar is zonder remap niet zo heel veel aan te doen. Het is wel een slim plan er iets meer benzinedruk of wat meer flowende injectoren in te zetten.
Een nadeel van het 1.3 rally systeem tov het 1.4 gti is de vormgeving van de inlaatkanalen, die zijn wat aan de korte kant. hierdoor mis je onderin wat luchtsnelheid en daarmee koppel opbouw. Eenmaal op gang laat het Rally systeem meer lucht door en heb je meer top end vermogen.
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
Die klepveren heb ik wel vervangen voor andere, ik weet niet precies welke erin zaten, volgens mij 1.4 veren oid. (deze zijn sterker dan die van een 1.6). Er zit nu een setje in van piper cams.
Ik denk ook dat die 1.3 injectoren een beetje op z'n eind lopen...
Al 130PK met dat Bosch systeem (dat zijn 155cc/min injectoren) en nu bij dat 1.3 systeem is het de bedoeling hetzelfde vermogen eruit te persen(eigenlijk meer...), maar die injectoren zijn maar 150cc/min. (of 173cc@4bar )
Maarja... voor 130 a 140pk zou je eigenlijk rond de 200cc/min moeten zitten wil je een beetje een normale duty-cycle(80%) hebben.
Of heb ik het verkeerd?
Ik denk ook dat die 1.3 injectoren een beetje op z'n eind lopen...
Al 130PK met dat Bosch systeem (dat zijn 155cc/min injectoren) en nu bij dat 1.3 systeem is het de bedoeling hetzelfde vermogen eruit te persen(eigenlijk meer...), maar die injectoren zijn maar 150cc/min. (of 173cc@4bar )
Maarja... voor 130 a 140pk zou je eigenlijk rond de 200cc/min moeten zitten wil je een beetje een normale duty-cycle(80%) hebben.
Of heb ik het verkeerd?
Altijd meer PK's dan jou!
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Wat een heeerlijke sound!!!
EDIT: Ik zal volgende keer eerst ff kijken wie z'n WIE=WIE 't is...
EDIT: Ik zal volgende keer eerst ff kijken wie z'n WIE=WIE 't is...
Last edited by Mastenhose on SatApr17, 2010 1:31:00 AM, edited 1 time in total.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact: