Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
vanavond es gekeken naar de lekke koelslang.. het koste wat moeite, maar het gaatje is gevonden
dat het uberhaubt lekt
en dan zeker zoveel..
de onderste slang was duidelijk vochtig op de slangklem

daar zittie dus..

met wat gepiel gelukkig wel een andere (betere) oplossing gevonden.. als ik de originele GTI ontluchtingsslang andersom monteer, komt hij precies naast mn carb (voor mooi eigenlijk net iets te kort..) en dan met een slang weer terug naar de waterpomp
ontluchten was daarna een eitje, ipv een hoop gepiel.. nog niet gestart/getest..



de onderste slang was duidelijk vochtig op de slangklem

daar zittie dus..

met wat gepiel gelukkig wel een andere (betere) oplossing gevonden.. als ik de originele GTI ontluchtingsslang andersom monteer, komt hij precies naast mn carb (voor mooi eigenlijk net iets te kort..) en dan met een slang weer terug naar de waterpomp

ontluchten was daarna een eitje, ipv een hoop gepiel.. nog niet gestart/getest..


-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
dat vonden ze vast niet ergq01z wrote:vraag niet hoe... heb ze ruim een uur lang innig staan omhelzen, nu knap last van mn rug!Mastenhose wrote:Hij gaat lekker!
Je kon de carbs dus lekker laten zitten?!

Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
net even een rondje wezen rijden met de GT (lees: bij mn zus en zwager in DenBosch wezen eten)
op de snelweg triltie.. vanaf 120, daarna wordt het niet minder, wel meer
beetje irritant!
verder was de cdspeler van mijn kwaliteitsradio er vorige week al mee gekapt.. maar had de radio vandaag eigenlijk ook niet echt zin (dus dat was stil)..
De ontsteking moet het momenteel zonder vacuumvervroeger doen (die zit op de GTW) en dat merk je wel boven de 5000rpm! tussenacceleratie van 110 naar 140 gaat echt heel rap.. maar daarna zit er gewoon niets meer, met veel moeite m nog op de 170 gekregen... maar hij heeft toch echt harder gelopen
ach, wel weer rijbewijsveilig 
verder stottert hij nog steeds bij koude motor.. of eigenlijk: valt hij uit met koude motor en kan je dat compenseren als je wakker genoeg bent..
ook start hij ronduit belabberd; 15sec doorstarten, contact uit.. paar keer pompen en dan wil hij meestal wel starten op 3 cilinders om langzaam de 4e erbij te krijgen... tis wel duidelijk dat hij zichzelf verzuipt, als je tenminste de benzinelucht mag geloven als je vervolgens achteruit rijdt
oftuwel: de GT heeft aandacht nodig, maar dan kan hij nog ff wachten
eerst de GTW!
morgenavond, of eigenlijk vanavond dus.. wordt de porsche opgehaald door de oudijzerboer en moet er hier aardig opgeruimd gaan worden om de garage weer toegankelijk te maken, misschien schaf ik nog wel ff 2 stellingkasten aan
(eigenlijk zegt mijn budget dat dat niet kan)
op de snelweg triltie.. vanaf 120, daarna wordt het niet minder, wel meer

verder was de cdspeler van mijn kwaliteitsradio er vorige week al mee gekapt.. maar had de radio vandaag eigenlijk ook niet echt zin (dus dat was stil)..
De ontsteking moet het momenteel zonder vacuumvervroeger doen (die zit op de GTW) en dat merk je wel boven de 5000rpm! tussenacceleratie van 110 naar 140 gaat echt heel rap.. maar daarna zit er gewoon niets meer, met veel moeite m nog op de 170 gekregen... maar hij heeft toch echt harder gelopen


verder stottert hij nog steeds bij koude motor.. of eigenlijk: valt hij uit met koude motor en kan je dat compenseren als je wakker genoeg bent..
ook start hij ronduit belabberd; 15sec doorstarten, contact uit.. paar keer pompen en dan wil hij meestal wel starten op 3 cilinders om langzaam de 4e erbij te krijgen... tis wel duidelijk dat hij zichzelf verzuipt, als je tenminste de benzinelucht mag geloven als je vervolgens achteruit rijdt

oftuwel: de GT heeft aandacht nodig, maar dan kan hij nog ff wachten

morgenavond, of eigenlijk vanavond dus.. wordt de porsche opgehaald door de oudijzerboer en moet er hier aardig opgeruimd gaan worden om de garage weer toegankelijk te maken, misschien schaf ik nog wel ff 2 stellingkasten aan


-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
mn budget is eigenlijk voor 4 nieuwe banden... en zoiezo aan de lage kant op het momentMastenhose wrote:Voor stellingkasten heb je niet zo'n gigantisch budget nodig hoor...
Of is je budget wat laag momenteel?!

maar, ze zijn in de aanbieding bij de gamma zag ik.. normaal haal ik ze bij de praxis, maar die zijn nu dus duurder

stalen frame met plankjes erin, ideaal! ik beplak het hout dan vervolgens gelijk met watervast laminaat zodat het wat langer mooi blijft...

-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Zijn inderdaar prima stellingkastjes... Ik heb er 1 in de trapkast staan, werkt prima!q01z wrote:mn budget is eigenlijk voor 4 nieuwe banden... en zoiezo aan de lage kant op het momentMastenhose wrote:Voor stellingkasten heb je niet zo'n gigantisch budget nodig hoor...
Of is je budget wat laag momenteel?!
maar, ze zijn in de aanbieding bij de gamma zag ik.. normaal haal ik ze bij de praxis, maar die zijn nu dus duurder![]()
stalen frame met plankjes erin, ideaal! ik beplak het hout dan vervolgens gelijk met watervast laminaat zodat het wat langer mooi blijft...
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact: