Joost de Ruiter (1100 Cabrio '89, C3 1.6 16V, C5 2.0 16V)
Moderator: webmasters
`joop wrote:Ja da's dan wel logisch. Is je goeie AX nou wel door de keuring trouwens?
jup
4,5 uur verder (sinds dat ik begonnen was) een heli coil tot op heden werkend erin gezet. wat ik gelukkig zelf heb kunnen doen.grietje wrote:![]()
Kutzooi..
Dus nu? helicoil erin? Laten doen?
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
ja graag dat ie het overleefd.q01z wrote:echt goed werk Joostmooi dat hij iig weer rijdt, nu maar hopen dat hij de vakantie ook overleefd...
kan vrijdag mooi de picasso mee!
Ach bij je oom in de garage hadden ze misschien donderdag pas een gaatje om het kijken of ze er iets mee konden.Johannus wrote:Balen van je bougie inderdaad, wel goed dat je het uiteindelijk zelf hebt kunnen fixen!
dus ben idd blij dat ik het zelf heb kunnen fixen.
De 2de proefrit zit erop. (vannacht nog bijna een kerkuil door de voorruit)
ik heb uiteindelijk met een Midlock heli coil het idd kunnen fixen.
een tap in het bougiegat draaien die het gat tot een grotere maat tapt. draad 17,5.
Vervolgens heb je een stalen busje met in en uitwendig schroefdraad wat zowaar precies in het nieuwe gat past EN daar past precies ook de bougie weer in. Dus voor het gemak draai je de bus op de bougie en het geheel laat je in de cilinderkop verdwijnen.
vervolgens netjes met de momentsleutel de bougies op 25nm vastgezet.
Dan de vraag en het metaal/alu slijpsel dan, de ene roept dat brand wel weg

en dan de vraag wat heeft het grapje nou gekost.
Ik weet het niet precies maar in ieder geval 17 euro bougies EN nog één heli coil maar die kosten nog geen 2 eur per stuk als ik me niet vergis

De tap die heb ik via de bekende automaterialenhandel kunnen lenen.
Dus o.a. met dank aan Eric van Roda Automaterialen voor de onderdelen en de uitleen en Marc voor de mentale support

waarom nou een uitgeklapte bougie. mogelijk dat de vorige klusser de bougie te strak of scheeft in de kop heeft gedraaid waardoor het draad verneukt was. Een andere oorzaak is niet te bedenken.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Spannende klus aan de Picasso, maar wel goed dat het gelukt is Joost.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
van een center armrest gaat ie echt niet sneller hoorsaxo100 wrote:q01z wrote:echt goed werk Joostmooi dat hij iig weer rijdt, nu maar hopen dat hij de vakantie ook overleefd...
Ha,ha, dat gaat zeker lukken want die gaat toch niet over de Nordschleife, daar hebben we een Toyota voor![]()
![]()

(zijn allemaal maar grapjes hè



Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Mooi dat het met zelf indraaien van helicoil gelukt is, zo'n helicoil houd wel even toch??
En gefeliciteeeeeerd
En gefeliciteeeeeerd
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).