Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Eerste helft van t APK lijstje is gedaan. Romy kwalen

Morgen remmen halen. Volgende week dan maar de rest aan beginnen.

En de CO zit me dwars, toch proberen lager te krijgen...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Zo, na een hele ochtend pielen, ondanks mijn zelf geschreven HOWTO is het dashbord eruit.

Meteen wat opmerkingen bij mn eigen howto geschreven haha. Zo even bijwerken. Die schroefjes zijn echt niet moeilijk, maar die kl*te rubbers, sjit.

Dit zag ik door mijn zekeringen kastje waardoor ik hem niet naar huis durfde te rijden vanaf de slalom:
Image

En nu de kabelboom eruit de schade is alsvolgt:
Image
Image
Image
Image

Het gaat dus om 1 massa draadje die volledig weggefikt is (tot een samenkom punt, het is ong een lengte van 60 cm die weg is), en omdat ie zo warm is geworden zijn alle draadjes er om heen mee gesmolten/vast gesmolten. Bij lostrekken resulteerde dat dus in nog meer kapotte draadjes.

Maaaar, die kabelboom die ik had liggen is wel van een GT, maar eentje zonder alle luxe. Dus geen elec ramen, geen CV en daar komt nog eens bij dat er ontzettend aan gebeund is.

Ik ga dus mijn eigen boom herstellen ipv die gebruiken.
Ik denk dat dat handiger is omdat ook de schade goed te overzien is en geen stekkers ofzo kapot zijn.

En nu moet ik naar mijn werk.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Sjonge, je bent nog wel ff zoet.. :-?
Mooi veel soldeeroefening :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

raoel wrote:Sjonge, je bent nog wel ff zoet.. :-?
Mooi veel soldeeroefening :)
haha, ik blijk geen natuurtalent

Maar uiteindelijk (4 dagen mee bezig geweest) is de kabelboom herstelt, terug gehangen in de GT, dash terug en voordat alle plastic terug ging ff gestart.

Het loopt zonder roken!!
elecramen, cv e.d. getest, lampjes enzo, alles lijkt te werken

Dus, uitmesten, afmaken (ruitenwisser, parafaan) en dan zsm rondje rijden

Ander goed nieuws: Mijn aangepaste veerpoten komen mijn kant op, woei :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Aha, lekker bezig geweest en nog succesvol :-). Laat het niet weer gebeuren!

Ben benieuwd naar de veerpootjes, heeft even geduurd maar hopelijk heb je dan eindelijk wat :-P
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

haha nee peet-papa :P:P

Ik zal t niet nog een keer laten gebeuren, hoop ik.

Meters zitten er nog niet in :twisted:


Afijn ook aan de CTI bezig geweest,
stuk in de wielkuip is gelast:
Image
Image

stuk in t vooronder is ook herstelt:
Image
Image

nu nog lekker door de moddercrossen en morgen wegbrengen voor de gehele achterremmerij.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Kijk, hij rijdt weer, netjes! Goed bezig geweest, solderen is best leuk toch? :P

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

Goed bezig! kabelbomen kunnen zo voor heel wat kopzorgen zorgen, nice dat alles weer wertk!
Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

solderen met radiootje erbij is best grappig haha.

Nog geen tijd gehad om het echt te proberen :(

Wel remt de CTI nu weer van achter. Mooie nieuwe wiellagers, handremkabels, remschoenen en remcilinders achter.

Donderdag maar weer eens voor APK gaan, gezien alles nu gedaan is :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Dat gaat em worden :D

Alvast gefeliciteerd :occasion5:

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Netjes! Dat wordt weer een dagje duimen :P

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

succes...
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

suc6 met de apk, en wat een freubelwerk die draden.
Laswerk is een aardige klus geweest zo te zien. maar nog niet alles 100$ gelast of zie ik dat verkeerd?
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

klopt joost

het voorfront zit aan die kant ook wat gaten in, en 'achter de koplampen' (nee tis echt geen ax :D )
maar dat is niet dragend, dat stuk chassisbalk daarintegen wel :D En die wielkuip was gewoon teveel (60% oid, mag maar 40 zijn geloof ik?)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Zo, cabridioot crost weer rond met nieuwe APK

Image

Image
Nog paar kleine dingen en hij is helemaal af


De GT nog steeds weinig/niets aangedaan.. Veerpoten laten nogal op zich wachten.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

gefeliciteerd met de APK! :)

En wat is 'ie toch nog, bijna bij het asociale af, mooi rood!

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ik mis een raamband bovenaan de voorruit met peugeot-lettertype:

AARDBEITJE :D
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Gefeliciteerd met de verse APK.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Gefeliciteerd, Aardbeitje past er wel goed bij ja :P

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Gefeliciteerd meis! Heeft die tyrap toch nog geholpen :-P. Zal ik die remslang toch nog een keer goed draaien? Heb je ook geen probleem als die tyrap breekt ;-).
Image

Post Reply