Vincent aka v.andriessen 1.6 GTI
Moderator: webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Nou ik weet niet waarom er zo moeilijk is gedaan over het remsysteem...
Gister en vandaag even onder de auto gelegen en probleem opgelost.
Er zitten twee veertjes per kant. Één veertje zorgt voor de afstelling van het normale remgedrag. Het andere veertje geeft extra kracht als de auto zwaar beladen is. Dat veertje hing al helemaal los en nu heb ik het andere veertje dus ook los gedraaid. Dat was wel een enorm gepiel maar het is gelukt!
Geen remproblemen achter meer!! hij kan naar de apk!!!
Gister en vandaag even onder de auto gelegen en probleem opgelost.
Er zitten twee veertjes per kant. Één veertje zorgt voor de afstelling van het normale remgedrag. Het andere veertje geeft extra kracht als de auto zwaar beladen is. Dat veertje hing al helemaal los en nu heb ik het andere veertje dus ook los gedraaid. Dat was wel een enorm gepiel maar het is gelukt!
Geen remproblemen achter meer!! hij kan naar de apk!!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
TTF wrote:heb je de last afhankelijke remdruk regelaar nu helemaal afgesloten / losgehaald? volgens mij moet die gewoon aangesloten zijn en gangbaar zijn voor de apk ?
Ik heb het kleine veertje een stuk losser gedraaid en de andere hangt los. Maar wel nog in het boutje.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
APK afkeur.....
f#ck!
Geen remdruk achter.... met name links achter, die dus eerst blokkeerde.
Heb 14 dagen de tijd om de boel in orde te maken.
f#ck!
Toch maar weer dat veertje vast zetten en de boel nog maar eens flink los wurmen...
f#ck!
f#ck!
Geen remdruk achter.... met name links achter, die dus eerst blokkeerde.
Heb 14 dagen de tijd om de boel in orde te maken.
f#ck!
Toch maar weer dat veertje vast zetten en de boel nog maar eens flink los wurmen...
f#ck!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
kl*te abs
Waarom niet toch gewone HRC met nieuwe remleidingen en zonder verdeler maar gewoon remcilinders met ingebouwde verdelers?
Waarom niet toch gewone HRC met nieuwe remleidingen en zonder verdeler maar gewoon remcilinders met ingebouwde verdelers?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Als ik iets wil veranderen aan het systeem moeten alle leidingen vernieuwd worden- voor en achter- en dan heb ik ook nog nieuwe remcilinders nodig (achter) Dat geld heb ik op het moment niet....grietje wrote:kl*te abs
Waarom niet toch gewone HRC met nieuwe remleidingen en zonder verdeler maar gewoon remcilinders met ingebouwde verdelers?
de HCR kan ik gewoon her gebruiken. Daar zitten 4 uitgangen in waar er maar 2 van gebruikt worden. De andere twee zitten afgedopt. Dan kan die abs computer en pomp eraf...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
HRC zou je gewoon moeten kunnen gebruiken, maar dan wordt het idd leidingen trekken. Kosten niet bijzonder veel, maar je hebt nog maar twee weken... Voornamelijk kl*te dat het allemaal zo last-minute is. Heb momenteel ook een gare achterremmerij (trommel RA zo goed als dood) maar heb gelukkig nog ruim 2 maanden voor de apk.
Succes met een betaalbare oplossing vinden, anders staat je topic bij deze open voor suggesties (inclusief deze dus ).
Succes met een betaalbare oplossing vinden, anders staat je topic bij deze open voor suggesties (inclusief deze dus ).
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
als die leidingen qua prijs meevallen dan is het nog wel te doen.Pgoddijn wrote:HRC zou je gewoon moeten kunnen gebruiken, maar dan wordt het idd leidingen trekken. Kosten niet bijzonder veel, maar je hebt nog maar twee weken... Voornamelijk kl*te dat het allemaal zo last-minute is. Heb momenteel ook een gare achterremmerij (trommel RA zo goed als dood) maar heb gelukkig nog ruim 2 maanden voor de apk.
Succes met een betaalbare oplossing vinden, anders staat je topic bij deze open voor suggesties (inclusief deze dus ).
Maar ik heb liever dat dit ding gewoon gaat werken. Dan kan ik rustig de spullen die ik nodig heb bij elkaar sparen...
Jij ook succes dan met je remmerij!! trommelstje zijn niet zo duur.... autopartsonline.nl
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
ik heb ook nog leiding voor nodig... remkrachtverdeler voor de GTI is trouwens 152 euro...Pgoddijn wrote:Zojuist een estimate gekregen: 40 euro voor leidingen naar achter, 30 euro per remcilinder = 100 euro totaal (dus nog geen 10tje meer dan je remkrachtverdeler ). Misschien dat je inmiddels ook nog korting krijgt op je aankoop, je komt vast genoeg bij die handel .
leidingen voor zijn 18 euro de stuk achter misschien iets van 30, twee remcilinders achter 65 euro...
kom je toch gauw op een 161 euro... en dan nog dot 4
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
dat denk ik niet... dan maar in de schulden werken...Pgoddijn wrote:Tja, en als je het niet oplost, wat dan? Met de benenwagen?
Heb ik net een uur onder de auto gelegen... rechts achter helemaal los gehaald.... is het links achter waar ik geen remkracht heb.... GOD&!@&^!@&^$!#!(&@^%!(&^%@!$)(&^!)@*&!^)_@*&)!@*&^%$)!*&@^)*~&@!%)~!^@%(@%)*&@%)!&@%$)*&~!@^$_*(~&@^$_*(&~@%^!&*
dat spul moet er echt af
hij blokeert dan wel niet meer, maar dit kan ook niet....
Wie heeft er tijd en zin van het weekend????????
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
http://www.youtube.com/watch?v=8vWErqqza5o
ik kon het weer niet laten....
gewichtsafhankelijke remverdelers bij bas op gehaald gisteren.
Vandaag de boel helemaal uitelkaar gehaald. Er zat er ééntje vast van binnen, maar die is nu weer los. Zaterdag naar Marc en dan de boel vervangen. Zaterdag ochtend komen mijn nieuwe remcilinders binnen dus die kunnen er ook gelijk op. De goodrich remleidingen passen op de GTI!!!! dus die komen er ook op.
Nu maar hopen dat we het allemaal af krijgen....
ik kon het weer niet laten....
gewichtsafhankelijke remverdelers bij bas op gehaald gisteren.
Vandaag de boel helemaal uitelkaar gehaald. Er zat er ééntje vast van binnen, maar die is nu weer los. Zaterdag naar Marc en dan de boel vervangen. Zaterdag ochtend komen mijn nieuwe remcilinders binnen dus die kunnen er ook gelijk op. De goodrich remleidingen passen op de GTI!!!! dus die komen er ook op.
Nu maar hopen dat we het allemaal af krijgen....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.