Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Moderator: webmasters
Bracket gemaakt voor het luchtfilter (4mm alu/ stukje rvs)
En we hadden een mooi diy filtersysteem met een alu elbow bochtje en wat koppelstukken op maat gemaakt
Er moet nog een gat/aansluiting gemaakt worden voor de carterontluchting maar behalve dat is het grotendeels klaar in dit geval.
Koplampjes geplaatst.
En de wieljes weer gemonteerd.
En we hadden een mooi diy filtersysteem met een alu elbow bochtje en wat koppelstukken op maat gemaakt
Er moet nog een gat/aansluiting gemaakt worden voor de carterontluchting maar behalve dat is het grotendeels klaar in dit geval.
Koplampjes geplaatst.
En de wieljes weer gemonteerd.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Het is echt een plaatje onder de motorkap, ziet er geweldig uit Chris.
Nu maar hopen dat het net zo geweldig rijd als het er uit ziet.
Groetjes, Henk
Nu maar hopen dat het net zo geweldig rijd als het er uit ziet.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Jup, kost alleen verschikkelijk veel werk (maar gelukkig hoef je het maar 1 keer goed te doen, nouja eens in de 10 jaar dan ).
Vrijdagavond en anders zaterdag ga het ding voor de eerst voorzichtig de weg op laten (wat na 8 maanden wel eens tijd word, op de cartontluchting na is het ding rijdbaar). Mochten mensen daarbij willen zijn dan ben je natuurlijk altijd welkom.
Vrijdagavond en anders zaterdag ga het ding voor de eerst voorzichtig de weg op laten (wat na 8 maanden wel eens tijd word, op de cartontluchting na is het ding rijdbaar). Mochten mensen daarbij willen zijn dan ben je natuurlijk altijd welkom.
Vanochtend het ding maar afgemaakt voor de proefrit
Eindresultaat van 8 maanden hard zwoegen:
Wieldopjes erop .
En het ding maar naar buiten gehaald waar we eerst weer vrolijk vergast werden (en ik stinkt nog steeds naar die meuk, hoop niet dat je er dood van gaat ofzo)
Hij is lekker laag, wellicht voor het handige iets te maar nog geen problemen gehad, gaat heel soepel over drempels heen.
En 30 min later stond hij weer thuis
Alle 16v klepjes in volle glorie
Ding is belachelijk van 0-100 (en behoorlijk eng) je hebt amper tijd om fatsoenlijk te schakelen, in zijn 1/2e versnelling is het ding enorm nerveus (teveel koppel onderin voor zo'n lichte auto) en zodoende moet je met fluwelen voetje rijden . Blok/bak werkt perfect en totaal geen problemen ondervonden ondanks dat ik goed heb lopen trappen.
Enige wat ik heb kunnen constateren
-De achteras moet echt vervangen worden, de balans is nu compleet zoek en door dat slappe ding helt hij nog steeds over.Plus dit ziet er van achteren zo enorm maf uit met die fietsbandjes, zal er nog even een foto van maken.
-Stuur heel zwaar, de uitlijning is ruk gok ik.
-bandjes moeten opnieuw gebalanceerd worden (trillen nu lichtjes bij de 110/120).
-Kachelventilator doet het niet meer
-Nog wat kleine dingetjes maar niks ernstig.
Ik ben dus erg tevreden geen echt gekke dingen of wat dan ook , volgende week proberen er een apk op te krijgen (daarvoor moet er helaas eerst een andere uitlaat tijdelijk weer onder).
De volgende zaken gaan daarna gedaan worden:
-Roest aan de achterkant verwijderen
-Achteras monteren, wielkasten aanpassen en andere velgen
-Uitlijnen van het ding
Dus er zit voorlopig nog wel voor een paar maanden weer werk aan gezien ik niet heel veel tijd heb(maar dat geeft niet).
Eindresultaat van 8 maanden hard zwoegen:
Wieldopjes erop .
En het ding maar naar buiten gehaald waar we eerst weer vrolijk vergast werden (en ik stinkt nog steeds naar die meuk, hoop niet dat je er dood van gaat ofzo)
Hij is lekker laag, wellicht voor het handige iets te maar nog geen problemen gehad, gaat heel soepel over drempels heen.
En 30 min later stond hij weer thuis
Alle 16v klepjes in volle glorie
Ding is belachelijk van 0-100 (en behoorlijk eng) je hebt amper tijd om fatsoenlijk te schakelen, in zijn 1/2e versnelling is het ding enorm nerveus (teveel koppel onderin voor zo'n lichte auto) en zodoende moet je met fluwelen voetje rijden . Blok/bak werkt perfect en totaal geen problemen ondervonden ondanks dat ik goed heb lopen trappen.
Enige wat ik heb kunnen constateren
-De achteras moet echt vervangen worden, de balans is nu compleet zoek en door dat slappe ding helt hij nog steeds over.Plus dit ziet er van achteren zo enorm maf uit met die fietsbandjes, zal er nog even een foto van maken.
-Stuur heel zwaar, de uitlijning is ruk gok ik.
-bandjes moeten opnieuw gebalanceerd worden (trillen nu lichtjes bij de 110/120).
-Kachelventilator doet het niet meer
-Nog wat kleine dingetjes maar niks ernstig.
Ik ben dus erg tevreden geen echt gekke dingen of wat dan ook , volgende week proberen er een apk op te krijgen (daarvoor moet er helaas eerst een andere uitlaat tijdelijk weer onder).
De volgende zaken gaan daarna gedaan worden:
-Roest aan de achterkant verwijderen
-Achteras monteren, wielkasten aanpassen en andere velgen
-Uitlijnen van het ding
Dus er zit voorlopig nog wel voor een paar maanden weer werk aan gezien ik niet heel veel tijd heb(maar dat geeft niet).
Hij is een beetje stoffig maar verder redelijk schoon, viel mij ook wel mee allemaal.raoel wrote:Hij lijkt nog best schoon als je bedenkt dat ie lang binnen gestaan heeft? Gaaf dat ie 't doet
@ losroyos
Kosten totaal? wanneer je het blok meerekend als je die los moet kopen dan(met achteras/roest e.d wegwerken) mag je op een 2500+ euro rekenen.
Ik heb het wat goedkoper gedaan maar er gaat veel meer tijd dan geld inzitten.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)