Schema van de tellerbak (choke lampje)
Moderators: vtspower, webmasters
Schema van de tellerbak (choke lampje)
Nu ik toch met mn kabelboom aan de gangben wou ik meteen mn choke lampje ff aansluiten
Maaruhm, volgens de haynes zou het 9v4 moeten zijn (op de tellerbak). En daar zit idd een draadje en dat is een massa.
Staat er in een werkplaatshandboeken iets over de bedrading in een GT type 1 tellerbak?
Maaruhm, volgens de haynes zou het 9v4 moeten zijn (op de tellerbak). En daar zit idd een draadje en dat is een massa.
Staat er in een werkplaatshandboeken iets over de bedrading in een GT type 1 tellerbak?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
ja maar dan zou hij nu dus constant massa hebben en moeten brandenq01z wrote:je chokelampje werkt ook via massa
als hij massa heeft brand het lampje, anders niet
lijkt me sterk?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Als de chokeknop ingedrukt is is er geen massa verbinding (sleepkontakt loopt dan op isolatie) uitgetrokken wordt er een massa verbinding gemaakt.grietje wrote:ja maar dan zou hij nu dus constant massa hebben en moeten brandenq01z wrote:je chokelampje werkt ook via massa
als hij massa heeft brand het lampje, anders niet
lijkt me sterk?
Als je voor het schema en de Haynes gebruikt moet je er rekening mee houden dat het schema's de Engelse uitvoering betreft.
Daar is dus geen GT carb geleverd met het type dashboard wat in de NL auto's zit maar het type uit de eerste fase Sport (fase 1 tellerbak met kleine toerenteller) en dan klop 9V4 wel.
Als ik er aan denk zal ik vanavond even kijken wat het werkelijk moet zijn.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Dank je henk, dat verklaart het dan inderdaad.
Als je tijd heb, zou je voor mij alle GT carb schema's kunnen kopiedingussen?
Want dan heb ik dus niets aan die haynes
Als je tijd heb, zou je voor mij alle GT carb schema's kunnen kopiedingussen?
Want dan heb ik dus niets aan die haynes
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Inderdaad ben ik ook als is in de fout gegaan met de schema's uit de Haynes.grietje wrote:Dank je henk, dat verklaart het dan inderdaad.
Als je tijd heb, zou je voor mij alle GT carb schema's kunnen kopiedingussen?
Want dan heb ik dus niets aan die haynes
Ik zal kijken of het lukt want de schema's in het werkplaatshandboek zijn van een lomp formaat.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Geld niet voor alle lampjes alleen het juiste schema geeft zekerheid.raoel wrote:Wel eens vaker gehoord dat tellerhuis vaak op constante + staat (bij BX in ieder geval wel), en signalen worden gegeven door de onderdelen te aarden...
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Henk, ik denk dat het al is opgelost!
Injectie boom blijkt allang voorbereid te zijn op choke
10b4 was het volgens mij (tellerbak gevolgd aan de achterkant) en daar zat een losstekkertje aan die idd altijd los heeft gehangen.
Nog niet geprobeerd, ondanks dat t dash weer op zn plek hangt (ik krijg alleen dat grote bedradingsrubber niet door het schutbord...)
Morgen ff afbouwen en starten, dan zien we gauw genoeg of het werkt.
Injectie boom blijkt allang voorbereid te zijn op choke
10b4 was het volgens mij (tellerbak gevolgd aan de achterkant) en daar zat een losstekkertje aan die idd altijd los heeft gehangen.
Nog niet geprobeerd, ondanks dat t dash weer op zn plek hangt (ik krijg alleen dat grote bedradingsrubber niet door het schutbord...)
Morgen ff afbouwen en starten, dan zien we gauw genoeg of het werkt.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Volgens schema in het werkplaats handboek wordt op 8J6 het choke kontakt aangesloten.
8= 8-polige steker op het tellerhuis
J = kleur geel (jaune)
6 = aansluiting (pin) 6
Scannen van de schema's is momenteel niet mogelijk maar als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel.
Groetjes, Henk
Edit.
Het door jouw genoemde kontakt 10B4 is voor het lampje remblokslijtage, handrem en laagniveau remvloeistof.
8= 8-polige steker op het tellerhuis
J = kleur geel (jaune)
6 = aansluiting (pin) 6
Scannen van de schema's is momenteel niet mogelijk maar als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel.
Groetjes, Henk
Edit.
Het door jouw genoemde kontakt 10B4 is voor het lampje remblokslijtage, handrem en laagniveau remvloeistof.
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
edit, ik bedoelde 10b9
10 polig, wit en de 9de pool (even tellerbak erbij gepakt)
8j6 zit bij mij mn brandstof meter op Als ik van de andere kant tel een oranje lampje met neits erin. Maar volgens mij tel ik van de geode kant...
zit er dan verschil in carb en injectie?
10 polig, wit en de 9de pool (even tellerbak erbij gepakt)
8j6 zit bij mij mn brandstof meter op Als ik van de andere kant tel een oranje lampje met neits erin. Maar volgens mij tel ik van de geode kant...
zit er dan verschil in carb en injectie?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
10b9 = bij alle schema's de massa aansluiting van de dasboardverlichtinggrietje wrote:edit, ik bedoelde 10b9
10 polig, wit en de 9de pool (even tellerbak erbij gepakt)
8j6 zit bij mij mn brandstof meter op Als ik van de andere kant tel een oranje lampje met neits erin. Maar volgens mij tel ik van de geode kant...
zit er dan verschil in carb en injectie?
Waar komt uiteindelijk de tellerbak uit?
En waar komt de draadboom in het dasboard vandaan?
Mogelijk dat ik met die gegevens wat verder kom.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
ik snap het niet meer
De tellerbak is gewoon GT (injectie van orgine) en de dashboom voorzover ik weet ook (GT inj 1990)
De tellerbak is gewoon GT (injectie van orgine) en de dashboom voorzover ik weet ook (GT inj 1990)
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Het wordt ondertussen steeds spannender, ik heb nu een schema voor me uit de "Technische Mededeling" nummer 9 van januari 1988 en het betreft: "AX GT nieuw type" met in de mededeling een foto van het dasboard en dat is zo te zien een normaal fase 1 GT dasboard.Henk Bats wrote:10b9 = bij alle schema's de massa aansluiting van de dasboardverlichtinggrietje wrote:edit, ik bedoelde 10b9
10 polig, wit en de 9de pool (even tellerbak erbij gepakt)
8j6 zit bij mij mn brandstof meter op Als ik van de andere kant tel een oranje lampje met neits erin. Maar volgens mij tel ik van de geode kant...
zit er dan verschil in carb en injectie?
Waar komt uiteindelijk de tellerbak uit?
En waar komt de draadboom in het dasboard vandaan?
Mogelijk dat ik met die gegevens wat verder kom.
Groetjes, Henk
In het schema is:
10b9 het choke lampje
8b6 de brandsofmeter
8b7 brandstoflampje
7bl3 rem indicatie lampje (is 7polige blauwe steker, pen3)
Al met al snappen doe ik het niet meer maar volgens mij komt dit redelijk overeen waar jij mee bezig bent, ik moet de komende dagen ook nog een keer de tellerbak uit de GT halen om nieuwe lampjes te monteren dan kijk ik daar ook nog wel even naar de aansluitingen.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
dat is nog wel eens heel interessant om te weten, dan zouden oude carbs dus een andere bak hebben (en jij dus ook)
Of zouden ze met ' oud' echt sport like oud bedoelen? Zijn er GT's zonder GT dash?
maar in theorie zit ie dus toch wel goed, thanx iig haha
Of zouden ze met ' oud' echt sport like oud bedoelen? Zijn er GT's zonder GT dash?
maar in theorie zit ie dus toch wel goed, thanx iig haha
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
In Engeland GT's met Sport fase 1 dash.grietje wrote: ....Of zouden ze met ' oud' echt sport like oud bedoelen? Zijn er GT's zonder GT dash? .....
Leuk hé Citroën, altijd spannend en verrassend.
Sterkte met je klus, ik hoop dat ik niet te veel verwarring heb gesticht
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
verwarring nooit, het is alleen maar leuk om dingen uite te zoeken!
Voor de informatie: Mijn choke lampje werkt
Voor de informatie: Mijn choke lampje werkt
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Mooi dat het gelukt is met de choke en dat de gerestaureerde kabelboom ook weer werkt.grietje wrote:verwarring nooit, het is alleen maar leuk om dingen uite te zoeken!
Voor de informatie: Mijn choke lampje werkt
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl