Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Ceristimo wrote:Of doe ik er verstandiger aan zaterdag éérst langs de sloop te rijden om te zien of daar niet ergens zo'n gasklephuis te krijgen is van een AX met minder kilometers dan de mijne?
In Theorie zou het met minder kilometers moeten zijn dat ie minder uitgesleten is maar met 200.000 km kan hij soms beter zijn als een die 50.000 km ervaring heeft...

Als je contant op 1 snelheid rijdt hoef je niet over die spoortjes heen te vegen maar rijdt je juist veel stads kilometers en dus wisselende snelheden dan blijf je heel er weer gaan over die weerstandbaantjes.

Beste is dus even eraf schroeven en optisch controleren.

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Gaan we doen Michel, ik ga hem helpen zaterdag.

Gaat lukken... :)

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Vandaag ben ik naar Groningen afgereisd om Ceristimo te helpen bij het schoonmaken van het gehele injectiehuis.

Volgens Ceristimo loopt zijn Plaisir erg slecht en de auto heeft hem meerdere malen laten staan.

Vanmorgen heb ik even een proefritje gemaakt en ... Wat rijdt dat ding lekker! Trilt veel minder in bochten, schakelt echt goed (mn schakelstangen zijn gaar!)! En gaat net even iets beter om met klinkerweggetjes en dergelijke.

Maar het probleem hebben ik niet meegemaakt.

In ieder geval hebben we het injectiehuis grondig schoongemaakt! En de auto loopt stationair een stuk beter!
Daarnaast heb ik de ECU gereset en hopelijk is daarmee het probleem van de PLAISIR verholpen.

Het probleem waar de auto nu nog mee zit is de lekke koppakking. Het blokje is vies van de olie en verliest toch aardig wat druppels!

Foto's....!

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Last edited by Punaxio on SunApr11, 2010 8:34:33 PM, edited 1 time in total.

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Post by Ceristimo »

Nee, inderdaad...Zul je net zien: Hele week geeft dat ding storing, en uiteraard vandaag wanneer 'ie storing MOET geven loopt 'ie uitstekend....Zucht, Citroën... 8)

Resetten van de ECU heeft er wel voor gezorgd dat 'ie stationair nu stukken mooier loopt. Niet meer zo onregelmatig, maar gelijkmatig in z'n toeren. Erg fijn.
En nu maar hopen dat met brandschoon injectiehuis en ECU gerest hij geen storing meer geeft. De tijd zal 't leren. Vandaag in elk geval de hele dag probleemloos gereden,

Punaxio, in elk geval enorm bedankt voor de hulp! :)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Leuke foto's! En lekker bezig :)

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Post by Ceristimo »

Ja, ik heb sinds vanmiddag spontaan vertrouwen gekregen in die koppakking, eerlijk gezegd....Gewoon alles rustig aan doen...Goed op alle adviezen en how-to's op 't forum letten, en dan gaat het prima. Ook Punaxio was het met me eens dat er wel érg veel olie ligt...Krijg haast gewoon zín om daar eens mee te klooien (met hulp uiteraard) :D Gelukkig nu weer een 5 liter jerrycan in de kofferbak, dus we kunnen er weer even tegen aan.

En oh ja, supertip:
wel de benzine leidingen goed markeren, anders kan je eeuwig wachten tot 'ie start, hè...:lol:
:D
Last edited by Ceristimo on SunApr11, 2010 10:01:26 PM, edited 1 time in total.

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Ceristimo wrote:
En oh ja, supertip:
wel de benzine leidingen goed markeren, anders kan je eeuwig wachten tot 'ie start, hè...:lol:
:D
Handig inderdaad, een beunhaas die geen idee heeft wat 'ie doet en met leidingen zit te spelen en de boel omdraait, hé? :D:D

hahaha.

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Post by Ceristimo »

Ach, de pakking gemaakt van een oud melkpak is toch prima gelukt, zou ik zeggen :D. Dat die Tetra-pakken zó veelzijdig zijn zeg...

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

... Wie had die pakkingen gemaakt? :P

:evil:

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Post by Ceristimo »

Dezelfde beunhaas die de leidingen had omgewisseld... 8) :P

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Hmm... K*t ... :lol:

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Ceristimo wrote:Ja, ik heb sinds vanmiddag spontaan vertrouwen gekregen in die koppakking, eerlijk gezegd....Gewoon alles rustig aan doen...Goed op alle adviezen en how-to's op 't forum letten, en dan gaat het prima. Ook Punaxio was het met me eens dat er wel érg veel olie ligt...Krijg haast gewoon zín om daar eens mee te klooien :oops: Gelukkig nu weer een 5 liter jerrycan in de kofferbak, dus we kunnen er weer even tegen aan.

En oh ja, supertip:
wel de benzine leidingen goed markeren, anders kan je eeuwig wachten tot 'ie start, hè...:lol:
:D
Mannen mooi dat het tot zover gelukt is, en in het geval van oeps nu weet ik het niet meer, hadden jullie een bijna exate kopie er bij staan voor een vergelijkend waren onderzoek :wink:

En inderdaad een koppakking is goed zelf te doen ook ik ben aan de eerste begonnen en heb de zaak weer lopend gekregen.

In iedergeval moet je je goed voorbereiden veel lezen en kennis opsteken van de ervaringen van anderen.

Succes met het vervolg.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Mooie actie heren!
En ook erg leuke foto's zo met beide witte Plaisirs naast elkaar.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

goed bezig! :D

Leuk die plaisirs naast elkaar ;)

Maar goed om te horen ook dat de motivatie weer wat verbterd is :D Dus snel zien we hem hier staan op fotos met nieuwe koppakking?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Ik markeer de leidinging altijd even, plakbandje eromheen en foto maken :-)

Tegenwoordig heb ik voor markeren zelfs Tipp-ex staan :)

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Haha, de benzineleidingen is eigenlijk heel simpel. Zoals ze van onder vandaag komen in dezelfde lijn moeten ze ook op het het injectiehuis.

Maar tijdens het aansluiten waren ze over elkaar heen gekruld waardoor ik het verkeerd aansloot :lol:

en ja... dan doet 'ie het niet... :P

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

En als je het echt niet meer weet, gewoon beide leidingen loshalen en op contact. Zie je vanzelf ergens benzine uitkomen :-P. Let wel: Niet bij een GTI MultiPoint, maar zorg eerst maar dat deze weer helemaal heerlijk rijd gaat rijden ;-).
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Post by Ceristimo »

@Pgoddijn
Bedankt voor de tip...

Nou, gezien we toch zo goed bezig waren met die Plaisir, had ik vandaag zoiets van: Dat zetten we door.
Toegegeven, de 'werkzaamheden' van vandaag stelden niets voor, maar enfin: Details zijn ook belangrijk, toch?

Vandaag even naar de sloop geweest: Had een slangetje dat helemaal stuk was (gaat vanaf het kleppendeksel naar 't luchtfilter? Geen idee wat het doet, maar als 't erop zit zal 't wel nodig zijn. Gisteren tijdelijk gefixed met ducktape), en de haak waarin de 'mand' van het reservewiel zit was bij mij volledig doorgerot.

Ik denk dat Groningen vol zit met AX-liefhebbers, ofzo. Ik zie ze hier óveral staan, maar op de sloop was er niet één te vinden! Zóveel auto's, en niet één AX. Nouja, er stond één First onderop een stapel met auto's, maar die was al volledig leeggeroofd.
Toen herinnerde ik me ineens dat de Peugeot 106 vrijwel identiek is aan de AX. En laten die nu bij bosjes op de sloop staan :P.
De bescheiden buit was dus zo'n haakje voor het reservewiel, en dat slangetje.
En aangezien 't allemaal in je broekzak past is 't uiteraard gratis...

Enfin, slangetje gemonteerd, en toen moest die ellendige haak voor 't reservewiel.
Maar in die oude was géén beweging te krijgen (daarom wilde ik 'm ook vervangen). Halve bus WD40, en nog was er onmogelijk aan te draaien. 't Zat echt volledig vastgerot. Nog wat geprobeerd met een hamer los te tikken, er met twee man ontiegelijk veel kracht op te zetten, maar na een half uur met bloedende vingers toch opgegeven.
Dus onder het mom van: Als't niet gaat zoals 't moet, dan moet 't maar zoals 't gaat de flex erin gezet :twisted:
Image

't Haakje van de Peugeot 106 erop gezet, en ik kan nu eindelijk mijn reservewiel ook weer onder de auto hebben hangen. En 't mandje rammelt en ratelt niet meer.

Enfin, ik ben weer een beetje blij. En ik moet zeggen: Voor iemand die nooit op de sloop komt is dat toch best wel vermakelijk. Honderden, maar ook echt honderden auto's, in verschillende staat van ontbinding. Door al die rijen met auto's lopen was best geinig.

En 't meest bizarre: Er stond een Fiat Punto uit '96 die een aanrijding had gehad (lag helemaal van de zijkant in elkaar) met de accu er nog in, en de sleutels in 't contact. Tsja, dan ga je toch proberen of het start, hè....En dat deed 'ie dus gewoon. Dat was wel zo bizar :?.
Enfin, leuke middag vermaakt en de AX rammelt een stuk minder.

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Lol, een startende auto, hoe lang zou ie er hebben gestaan? Zou je bijna die accu meegenomen hebben :-P.

Maar hou het wel netjes, ook slopen hebben inkomen nodig... Niet dat ik me nooit schuldig heb gemaakt aan dit soort grappen, maar toch :-P.
Image

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Hier staan soms ook auto's die nog willen starten. Tijdje terug wilde ik bij een AX waar een startende Micra naast stond. Ik vroeg of die aan de kant kon want ik moest 't een en ander uit die AX hebben.

"Zet em maar aan de kant" kreeg ik te horen. Leuk, rijden in een sloopauto op de autosloperij.

Maar neem de volgende keer is een fles Cola mee. Dat helpt soms ook wel tegen bouten of moeren die vastgeroest zitten, heb ik is gehoord.

In ieder geval mooi dat het slangetje vervangen is, de oude was allang dood en in grote staat van ontbinding.

Post Reply