

Moderator: webmasters
Het zijn volgens mij (weet het bijna zeker van wat ik zie) nog de originele hoezen en die zitten er van 1994Mastenhose wrote:Ik weet inderdaad wel dat er aan de bakzijde ook ashoezen zitten, maar volgens mij gaan die niet echt vaak kapot...CitroAX wrote:Zitten 2 hoezen op elke aandrijfas en ze zijn zowel aan het wiel en aan de andere kant niet echt scheurvrij.Mastenhose wrote:Ik haal m´n ashoezen altijd bij de Brezan.CitroAX wrote:Zo vandaag weer even bezig geweest.
De flens die op de einddemper komt was helemaal rot.
Dus nieuwe flens met een stukje pijp erop gelast (koste me niks)
En hop de nieuwe einddemper erop en gasdicht die handel
Nu zag ik toen hij op de brug stond dat de aandrijfas hoezen slecht waren.
2 met scheurtjes en 2 die erg droog en ook lichte scheurtjes hadden.
Dus even nieuwe bestellen .
iemand toevallig een goedkoop adresje?
Kan ik ze volgende week zondag plaatsen
Maar 4 ashoezen, betekent dat die aan de bakzijde ook niet goed meer zijn?
en als ik toch de hoes aan de wielkant vervang kan ik net zo goed die andere van de zelfde as ook meteen vervangen, want heb hem dan toch los.
Dus dan kom je op 4 hoezen uit.
Wat kost zo een setje eigelijks?
De ashoezen voor de wielzijde (universeel) kosten ongeveer een tientje per stuk ofzo... Bakzijde heb ik nog nooit hoeven vervangen, weet dus ook niet wat die moeten kosten...
Dan zou ik er gewoon nieuwe aandrijfassen opzettenCitroAX wrote: Het zijn volgens mij (weet het bijna zeker van wat ik zie) nog de originele hoezen en die zitten er van 1994
dus ja dan zouden de hoezen aan de bak kant ook wel een keer op kunnen zijn.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Als je iets minder als 200 euro voor NIEUWE assen duur vindt... ja... dan is het duur maar dan heb je tenminste niet het gezeur dat je revisie as er na 100km al de brui aan geeft... (meestal gaat het goed maar ik heb al genoeg vehalen gehoord (en gezien) waarbij het met een revisie as fout ging...)raoel wrote:"nieuwe" > gereviseerde bedoel je? nieuwe zijn zo duur...
Nee echt nieuwe, gereviseerde is echt pure rotzooiraoel wrote:"nieuwe" > gereviseerde bedoel je? nieuwe zijn zo duur...
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).