toch niet de wiellager, ...
Moderators: denny, vtspower, webmasters
toch niet de wiellager, ...
hier ben ik weer na men verlaagde GT met zen vreemd geluid heb ik vandaag meegebracht, de rode GT van men vriendin. rijdt al een tijdje met een serieuze zoem komende van de linker kant rond. ik vermoede meteen de wiellager. NA een maandje rondgereden te hebben werd het gezoem een ware conversatieverstoorder tijdens zondaagse ritten. Toch maar de wiellager veranderd, en het is, hoe kan je het al raden, nog steeds hetzelfde . Iemand nog ideetjes wie of wat hetzelfde geluid maatk als een overleden wiellager??? hij zoemt echt constant, wordt luider naarmate je snelheid verhoogd. enkel bij het naar links draaien wordt het minder of stopt het zelfs eventjes . alle sugesties welkom, ikzelf vermoed nu dat het een roullement in de V-bak is. Past een type 1 GT bak op een type 2 gtinjection??? dan zet ik deze volgend weekend ff over
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
loopt je remleiding oid niet aan tegen je wiel?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
het is echt superluid, het lijkt wel of er vliegt een helikopter naast je als je in een carbio zitgrietje wrote:loopt je remleiding oid niet aan tegen je wiel?
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
mja kan ik nog eens proberen, al leken de bandjes me nog zo goed als nieuw, ach ja, velgenwissel duurt niet zo lang, is het proberen waard, thx voor de tipTTF wrote:al andere velg(en) geprobeerd?
als een band wat vreemd is afgesleten willen ze ook nog wel eens herrie gaan maken
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Hmm.Netheo wrote:het is echt superluid, het lijkt wel of er vliegt een helikopter naast je als je in een carbio zitgrietje wrote:loopt je remleiding oid niet aan tegen je wiel?
Aandrijfas tegen carosserie?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
BTW draai idd velgen voor achter es om
Maar mijn gedachte gang:
Het is een zoemend geluid?
Dus dat moet bijna wel iets draaiends zijn.
Een lager of iets aanlopens
Als je stuurt is het weg....
Als het je bak lager is, die draait niet in een andere bocht als je stuurt. Het enige draaiende wat beweegt als je stuurd is je wiel/veerpoot/remmerij/aandrijfassen...
Ik had ook wiellagers gedacht.. maar dat is het dus niet?
Maar mijn gedachte gang:
Het is een zoemend geluid?
Dus dat moet bijna wel iets draaiends zijn.
Een lager of iets aanlopens
Als je stuurt is het weg....
Als het je bak lager is, die draait niet in een andere bocht als je stuurt. Het enige draaiende wat beweegt als je stuurd is je wiel/veerpoot/remmerij/aandrijfassen...
Ik had ook wiellagers gedacht.. maar dat is het dus niet?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Misschien dan toch 't wiellager aan de rechter kant?
Ik dacht namelijk ook dat bij m'n GTI-Volcane 't linker wiellager de boosdoener was, maar na verder onderzoek bleek het toch ook de rechter te zijn.
Ik dacht namelijk ook dat bij m'n GTI-Volcane 't linker wiellager de boosdoener was, maar na verder onderzoek bleek het toch ook de rechter te zijn.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Re: toch niet de wiellager, ...
als je allebei verdeler ontsteking hebt probleemloos.Netheo wrote: Past een type 1 GT bak op een type 2 gtinjection??? dan zet ik deze volgend weekend ff over
enkele dingen die me nog te binnen schieten.
Ligt de uitlaat op de stabilisatorstang?
zitten alle bouten van de bak vast OOK de onderste waar de uitlaat mee vast hoort te zitten.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Re: toch niet de wiellager, ...
Ook een bak van een DIS-blok past gewoon op een blok met verdeler, alleen zit je met een dikker vliegwiel...Joost wrote:als je allebei verdeler ontsteking hebt probleemloos.Netheo wrote: Past een type 1 GT bak op een type 2 gtinjection??? dan zet ik deze volgend weekend ff over
Verdwijnt/ verandert het geluid als je de koppeling intrapt? (druklager en/of hoofdlager)
Verder zit links (rijderszijde) niets schokkends...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
Re: toch niet de wiellager, ...
en andersom nietPascal wrote:Ook een bak van een DIS-blok past gewoon op een blok met verdeler, alleen zit je met een dikker vliegwiel...Joost wrote:als je allebei verdeler ontsteking hebt probleemloos.Netheo wrote: Past een type 1 GT bak op een type 2 gtinjection??? dan zet ik deze volgend weekend ff over
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Re: toch niet de wiellager, ...
dus een V-bak van een GT carb past niet op een GT injection, want deze heeft disonstekingJoost wrote:en andersom nietPascal wrote:Ook een bak van een DIS-blok past gewoon op een blok met verdeler, alleen zit je met een dikker vliegwiel...Joost wrote:als je allebei verdeler ontsteking hebt probleemloos.Netheo wrote: Past een type 1 GT bak op een type 2 gtinjection??? dan zet ik deze volgend weekend ff over
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Niet alle GT injections hoor! De meeste GT injections hebben gewoon een KDY blok (dus verdelerkap). Slechts enkele hebben een KDX blok (die wèl DIS heeft, en daarmee idd een dikker vliegwiel, wegens de extra tandkrans voor de BDP-sensor).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
ze heeft de disontsteking als ik me niet vergis, zo'n zwart doosje met de bougiekabels recht naar boven??? verdelerkap gaan ze naar rechts, toch???MNM(tm) wrote:Niet alle GT injections hoor! De meeste GT injections hebben gewoon een KDY blok (dus verdelerkap). Slechts enkele hebben een KDX blok (die wèl DIS heeft, en daarmee idd een dikker vliegwiel, wegens de extra tandkrans voor de BDP-sensor).
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Mja, dan heeft jouw GT injection inderdaad een KDX blok met DIS.
Maar dat heb je toch wel een vrij late GT injection hoor. Kun je er wèl zonder problemen een TGS-bak aan hangen.
Maar dat heb je toch wel een vrij late GT injection hoor. Kun je er wèl zonder problemen een TGS-bak aan hangen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Ik heb een tijdje rondgereden met de bak van het 1.0-blok op een 1.1HDZ-je en dat ging prima.
Vliegwielen kun je overzetten, en natuurlijk heb ik de 1.1 op carb gezet, dus had ik geen last van de BDP.
Normaal (dus met DIS en ECU) zul je aanpassingen moeten doen ja.
Vliegwielen kun je overzetten, en natuurlijk heb ik de 1.1 op carb gezet, dus had ik geen last van de BDP.
Normaal (dus met DIS en ECU) zul je aanpassingen moeten doen ja.
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
waren altijd al deze veerpoten die eronder gezeten hebben dus daar zie ik geen probleem inBas_S wrote:Zijn het wel de goede aandrijfassen voor het type voorpoot/wiellager?
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen