Bas aka Punaxio - Citroën AX 1.0E / Xantia 1.9TD Break

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Erg vet zo'n Sport tellerhuis in je AX!
Ziet er erg goed uit.

De clubsticker nieuwe stijl heb je ook erg leuk gedaan zo.
Ik krijg alweer heimwee naar mijn plaisir...
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

Punaxio wrote:Ja, t is de vacuumpomp. Mag nu weer gaan rijden om te kijken of het over is. Vanmiddag zetten zij er gelijk een nieuwe brandstoffilter in!

Die leraar (tevens keurmeester) demotiveerde me helaas heel erg! Hij was bang dat er behoorlijk wat kosten aan komen wat betreft de APK en hij zei letterlijk dat ik even moest nadenken over wat ik verstandig vind ... Hmm

Volgende week mag ik terug komen en dan bekijken ze de rest van de APK punten.

:(
((Wil die leraar soms goedkoop aan een goede AX komen? :D ))

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Leuke update Bas!
Fijn dat ie ook weer lekkerder loopt nu je injectiehuis is schoongemaakt!
Sport-tellerbak is ook erg leuk! En voor de tijd heb je toch een mobieltje? ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Nadat ik een tijd terug ontdekte dat het schuim van de achterbank zeiknat was en dat er in de kofferbak steeds vocht zit, heb ik op advies van meerdere mensen van de week de klapruiten er uit gehaald om te kijken of hier water door naar binnen komt.

Nadat de ruiten er uit waren en de rubbers eruit ontdekte ik veel vocht achter de kapjes die daar zitten. Heb het allemaal los gehaald om het daarna weer perfect te monteren.

Nu.. een week verder terwijl de achterbank nog in de huiskamer ligt te drogen is het niet meer nat in de auto. :D Missie geslaagd lijkt me..

Daarbij heb ik ook de stoelen er weer eens uitgehaald om alles weer lekker fris te maken :D

Image

Image

Image

Image

... En als Henk en Michel mooie foto's laten zien doe ik dat ook even. :D

Vanavond een mooie zonsondergang en ik had toevallig een camera bij me... :lol:


Image
Bij het klooster in Ter Apel (GR)

Image

Image

Image
Last edited by Punaxio on TueApr06, 2010 11:54:36 PM, edited 1 time in total.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Die 1 na laatste is gaaf! brengt me op ideeën...

KLIK

Voor wie die site niet begrijpt: KLIK

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

Mooie Foto's Bas! Ziet er gaaf uit! :D
Image Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Leuke update Bas, en meteen ook met een zooitje foto´s! Goed bezig! (y)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Mooie foto's Bas, en mooi dat de lekkage opgelost is.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Mooie foto's vooral die latste 2 zijn gaaf.

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Vanmiddag even weer geklust.

De uitlaatdemper van de AX vervangen en daarmee is het eerste APK puntje verholpen. Nu nog de remmetjes.

Daarnaast de gaskabel vervangen omdat de auto vaak hoog stationair liep en het leek alsof de gaskabel soms bleef hangen. Echter doet 'ie het nog steeds :(

Stappenmotor misschien defect? Denk dat ik in ieder geval eentje van de sloop ga proberen of 'ie daarmee nog steeds zo hoog loopt.

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Post by Ceristimo »

Op het gevaar af iets heel doms te zeggen:

Sinds we mijn ECU hebben gerest loopt de mijne de eerste minuten ook hoog stationair.
Misschien toch na het resetten wat langer dan een minuut laten lopen om 'm helemaal goed in te laten stellen?...
Dat ga ik in elk geval wel even proberen.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Ceristimo wrote:Op het gevaar af iets heel doms te zeggen:

Sinds we mijn ECU hebben gerest loopt de mijne de eerste minuten ook hoog stationair.
Misschien toch na het resetten wat langer dan een minuut laten lopen om 'm helemaal goed in te laten stellen?...
Dat ga ik in elk geval wel even proberen.
Moest je ´m eigenlijk niet laten lopen tot de fan zich inschakelt?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Post by Ceristimo »

Ja precies, dat had ik dus ook gelezen.

Ik ga morgen, als ik even tijd heb, de ECU weer resetten en 'm dan 10 minuten laten lopen. Kijken of dat het hoog stationair oplost.
Aangezien ik mijn fan nog nooit heb zien draaien heb ik m'n twijfels of die wel werkt...dus ik ga niet eeuwig staan wachten tot 'ie aanspringt :?

Misschien ook voor jou een idee, Punaxio?....

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

langer dan 1 minuut is inderdaad wel nodig, schijnt :)

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Hadden hem inderdaad een minuutje laten lopen. Heb ooit ergens gelezen 20 minuten dus weet niet wat 't verstandigste is.

Zou ik misschien ook kunnen doen. Maar ik denk dat dat het probleem bij mij niet is. Ik heb vorige week m'n ECU vervangen en na het vervangen toch ZEKER 7 á 8 minuten laten lopen als 't niet meer is.

Maar ik vind het eigenlijk heel leuk om aan die auto te sleutelen, dus andere stappenmotor is wel leuk om te proberen. Weer een probleem uitsluiten hé ;)

In ieder geval ben ik wel blij met het vervangen van de uitlaatdemper! Auto maakt een stuk minder lawaai :lol:

Nu nog remschijven en is 'ie hopelijk APK waardig.

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Stappenmotor heb ik hier ook nog liggen, heb daar ook aan getwijfeld en gratis 1 gekregen van Aad. Als je hier toch eens langs komt ;-)

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

raoel wrote:Stappenmotor heb ik hier ook nog liggen, heb daar ook aan getwijfeld en gratis 1 gekregen van Aad. Als je hier toch eens langs komt ;-)
.. Ah, als je er van af wil :lol:

Zou wel super zijn, op de sloop kosten ze vast weer wat centen..

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

vast hoogstens een tientje, maar gratis is goedkoper :P

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Mooie fotos weer ;) ik vind die in die uhm, soort tunnel gaaf :P

Inregelen van de ECU hoef je hem niet te laten lopen tot de fan draait hoor. Dat kan verukte lang duren!

Ik dacht eerst ook dat de mijne niet aansloeg maar wat bleek, dat duurt half uur/3 kwartier. En zolang stationair lopen red ik niet haha.
Maar voor inregelen, ik liet hem altijd 5 a 10 min lopen.

Hij is namelijk niet helemaal ingeregeld na het stationair, de ECU past zich nog zon 1000 km aan, aan je rijstijl e.d. Dus wellicht gaat het hoge stationair nog weg als je hem pas gereset hebt.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

grietje wrote:Hij is namelijk niet helemaal ingeregeld na het stationair, de ECU past zich nog zon 1000 km aan, aan je rijstijl e.d. Dus wellicht gaat het hoge stationair nog weg als je hem pas gereset hebt.
klopt! inregelen doe ik zelf ook eigenlijk nooit meer (alleen als ik met iets ben bezig geweest wat daar mee te maken heeft gehad). Als je ECU "leeg" is en start en wegrijd staat ie in een soort noodprogramma maar daar komt hij gewoon weer uit na een tijdje... hij staat in het begin een beetje te hobbelen bij stoplichten enzo maar dat is na een paar keer over.

En stilstaand stationair draaien is en blijft slecht... je motor komt niet snel op temperatuur dus als het niet nodig is gewoon starten en gaan rijden.

Post Reply