- remmen aan te passen (zelfs niet de remleidingen te verplaatsen of vervangen door betere)
- motor aan te passen
- koets aan te passen (kooi, doorlassen,...)
...
In België hoeft tot op heden een oldtimer niet meer naar de keuring eenmaal hij als oldtimer gekeurd is geweest. Dus de enige manier om iets extreem op baan te krijgen is deze.
Nu gaan ze dit ook om zeep helpen

Ze zouden graag een 3-jaarlijkse controle invoeren om oa eigenaars te stimuleren om hun voertuig beter te onderhouden.
In het verslag staat:
Wat met customized voertuigen? Voorstel BFOV:
- eenmalige regularisatie van de (veilige) verbouwingen;
- tuningverslag op de groene kaart;
- verdere aanpassingen via de tuningwetgeving.
Dit voorstel moet nog besproken worden
Ik ben benieuwd hoe dit uitdraait. België kennende zit er wel terug veel kans in dat zelfs het remsysteem compleet origineel zal moeten zijn. Laat staan dat ze motortuning nog gaan toelaten.
Ik kan enkel voorstander zijn van deze wetgeving als ze gewoon de essentie controleren zoals de werking van de remmen en de staat van het onderstel etc. (of dat nu 16V of 1.0 klauwen zijn)
Bah, byebye ax16v

(deze frustratie omdat axjes de 25 naderen en ik al geruime tijd het plan had om op die manier iets snels te maken. Maar dit gaat wellicht niet door.)
meer: http://www.autoforum.be/showthread.php?t=44570
http://www.flat4free.be/forum/viewtopic ... sc&start=0
Een mens zou op den duur nog in NL willen gaan wonen

