raar geluid bij schakelen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
raar geluid bij schakelen
hey people,
sinds wij onze ax hebben maakt de bak of de pook een schurend geluid bij het schakelen..
nu weet ik niet of het de pook is die gesmeerd moet worden of dat er iets aan de hand is met de versnellingsbak.
een vriend liet me zien dat je het rubber onderaan de pook op kunt tillen.. maar moet ik daar dan kruipolie ofzo in gooien.. of iets anders?
gr bas
sinds wij onze ax hebben maakt de bak of de pook een schurend geluid bij het schakelen..
nu weet ik niet of het de pook is die gesmeerd moet worden of dat er iets aan de hand is met de versnellingsbak.
een vriend liet me zien dat je het rubber onderaan de pook op kunt tillen.. maar moet ik daar dan kruipolie ofzo in gooien.. of iets anders?
gr bas
- Joris
- AX Master Spammer
Ik zou allereerst de olie in de bak zelf controleren!!
Aan de zijkantvan de bak zit een dop die je er af kan draaien, en dan kan je zien(peilen) hoeveel er nog inzit.
Gewoon wat er bij in spuiten net zo lang tot het er weer uit loopt en dan dicht draaien.
Aan de zijkantvan de bak zit een dop die je er af kan draaien, en dan kan je zien(peilen) hoeveel er nog inzit.
Gewoon wat er bij in spuiten net zo lang tot het er weer uit loopt en dan dicht draaien.
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79
-
- AX liefhebber
-
- AX liefhebber
Je kan altijd proberen om de gewrichten van je schakelstangen ff flink te smeren. Daarvoor moet je wel onder de auto wezen. Dan zie je ze zo allemaal zitten.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX liefhebber
-
- AX liefhebber
-
- AX liefhebber
-
- AX Master Spammer
Sander wrote:Je kan altijd proberen om de gewrichten van je schakelstangen ff flink te smeren. Daarvoor moet je wel onder de auto wezen. Dan zie je ze zo allemaal zitten.
Nou gaat er bij mij ineens een lichtje branden;
als ik door een diepe plas rijd, schakelt mijn ax ineens veel soepeler. Zouden die schakelstangen bij mij misschien ook wel nodig aan een smeerbeurt toezijn? Ik kijk op de meeting wel mee, weet ik gelijk hoe ik dat moet doen

Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
-
- AX liefhebber
-
- AX liefhebber
heej dat valt me ook alles mee. Denk er wel aan die siliconenolie verloopt heel snel. Eigenlijk moet je een tube vet kopen en dat in die gewrichten smeren. Dat blijft langer zitten.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX liefhebber