naja...er valt bar weinig te vertellen eigenlijk.
'Pino' doet gewoon wat er van haar wordt verlangd, ik heb geen problemen gehad sinds het motorbloktransplantatie-verhaal.
Er zijn echter een paar kleine puntjes waar ik aandacht aan schenken moet:
- de kachelventilator-schakelaar pakt alleen stand 1, dat heeft al sinds aankoop nooit helemaal lekker gewerkt.
Het ging beter toen ik een andere draaiknop monteerde maar de laatste tijd is stand 2 gewoon 'uit'...
- na het laswerk (zie topic) van de achterbalk doet ineens m'n achterruitverwarming het niet meer.
Er staat wel stroom op de twee soldeerpunten, en de draden zijn niet kapot, maar ontwasemen ho-maar.
Misschien zit het gewoon in het relais of drukknop in dash, zal eens goed kijken.
- de carb-afstelling is met dit 1.1-blok iets anders, waardoor ze lager stationair loopt.
Op zich prima, ware het niet dat nu het dashboard lekker rammelt...
- 1.0 blok is zo-goed-als klaar, pakkingen zijn verwisseld.
Zal eens kijken wanneer ik weer ga transplanteren.
Het huidige 1.1 blok doet prima zijn werk hoor, zit er nu 4K ofzo in en ik heb meteen een nieuwe D-riem gemonteerd.
Maar de bak maakt lawaai (diff lagertje denk ik), en ik ben niet zo'n racebeest dus hoef geen extra vermogen.
Het lijkt dat het 1.1 blokje iets zuinige is dan het originele eenlitertje.
Ik haal zelfs onder deze winterse omstandigheden makkelijk 1: 16 of beter.
blokje en bak gaan straks de verkoop weer in.
- ik heb lichte olielekkage bij het verdelerhuis.
Als straks het 1.0-blokje er weer ingaat zal ik er wel een nieuwe O-ring om doen.
- voorste bumperhoeken hangen een beetje op half-elf -> bumpersteunen zijn doorgerot.
Zal eens nieuwe stripjes buigen en monteren.
- zo te ruiken is m'n kachelradiateurtje niet helemaal goed meer, ik heb ook licht koelvloeistofverbruik...
Doe ik meteen met blokombouw, is de vloeistof er toch af.
- ik merk dat bandjes een probleem worden; mijn bandenboer geeft aan nog één 135-je Uniroyal te hebben liggen.
Zal eens even rondneuzen wie ze nog levert.
-mijn broertje heeft 'Pino' een tijdje ter leen gehad, z'n Golf II (tuurlijk) had wat electrische problemen (achterstallig onderhoud).
Hij is nog steeds dik tevreden met het €75,- Supercinqje (R5-je) uit '88 die we twee jaar geleden voor hem gekocht hebben.
(goedgoed; hij betaalt, ik opgekalefaterd).
Ding is nèt 'Pino': carb, dus doet het altijd.
Hij heeft veel lol gehad met 'Pino'; net zo'n flik-flak-auto als de R5, alleen heeft deze betere stoelen (eens, die van 'Pino' zijn net tuinstoeltjes).
Vond m'n turquoise stadsvrachtwagen 'wel stoer'.
