het zullen dan toch low quality pics zijn want sinds ik same gaan wonen ben hebben we nog niet echt geinversteerd in een digicam andere prioriteiten hé, zoals kabeltv en een grote koelkastcitrofenwick wrote:Bij dit alles horen natuurlijk fotos's
Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 27/11/16
Moderator: webmasters
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
gistere weer een leuk klusdagje gehouden met wat vrienden
de bedoeling was om de ax weer eens te verlagen en de brompijp er gelijk onder te hangen. Vrijdag de ax al eens mooi gewassen en met de hogedrukreiniger op het werk langs onder eens mooi proper gespoten. Begint het dan als een gek te regenen zodat we gistere toch weer vuil werden .
Zoals gewoonlijk gaat het klussen aan een ax niet altijd even vlot. De problemen van gistere:
-oeps verkeerde nieuwe remklauw, remleiding paste niet. kvind het wel raar, want deze had hetzelfde bestelnummer als diegene die vorige zomer afgebroken was.
-remcilinders voor de achteras waren ook verkeerd, godverdomme kutgrossier dus maar van de ene achteras op de andere gezet
-oliedop van de versnellingsbak naar de kleurpotloden, snel eentje gaan halen thuis
- en nog veel gevloek om kleine prutsdingetjes
dan de leuke dingen:
-nieuwe brembo schijven 258mm
-nieuwe remblokken vooraan
-vooraan -6 gezakt met koni geel vooraan in combo met paarse (weet niet welk merk) verlagingsveren, rijdt btw superveel beter dan op de supersport dempers
-verder zit er een sparco veerpootbrug op
-achteraan de -7 verlaagde achteras met koni gele dempers
-de nieuwe boze look motorkap ligt erop, moet wel nog afgewerkt worden
-versnellingsbakolie veranderd, was echt nodig
-ramusuitlaatje gemonteerd, met goeie dichting deze keer (kwestie dat ik nieuwe buren heb)
to do's
-rechtse homokineet veranderen, was de nieuwe vergeten
-alu rolbeugel achter
-wit verbreed staal monteren
-binnen uitmesten, stofjes inspuiten met reinigingsmiddel en "cockpitsprayen"
-buiten eens goed afwassen, krassen uitsymoniseren en dan met het machien polieren
en dan is ie klaar voor de eerste meeting op Belgische bodem die iets van betekenis heeft
ow ja jullie willen natuurlijk fotos
de motorkap in spuitplamuur, ff passen, ze paste, al stond ze hier nog wel belange niet goed
hier zijn we aan de voorkant bezig, geheel professioneel met 2 luchtdarmen, 2 slagmoersleutels en... inderdaad 2 autoverslaafden aan elke kant van de wagen
er komt vorm in
vooraan al -6 en met veel moeite de veerpootbrug gemonteerd, gaatjes net iets groter gemaakt
dan over naar de achterkant, we waren er nog niet goed aan begonnen of daar was dave al, en niet veel later kwam cornelis ook toe. Met 4e is zo'n achteras vervangen echt een eitje waarvoor dank
EINDRESULTAAT moet nog beter hé
met de hele nest terug naar huis, handig zo een mercefoor vito
en dit is dave, die er van overtuigd was dat na 3 keer wassen zijn gezicht toch wel proper moest zijn
heb wel spijt dat ik geen foto kan presenteren van voor die 3 wasbeurten, de jonge wrijft nogal eens graag aan zijn neus en kaken tijdens het werken hij leek net charly chaplin met een enkele wenkbrauw
volgende week weer een leuke update, verslagje van de meeting en hopelijk niet teveel tegenslagen al blijft het een ax natuurlijk
de bedoeling was om de ax weer eens te verlagen en de brompijp er gelijk onder te hangen. Vrijdag de ax al eens mooi gewassen en met de hogedrukreiniger op het werk langs onder eens mooi proper gespoten. Begint het dan als een gek te regenen zodat we gistere toch weer vuil werden .
Zoals gewoonlijk gaat het klussen aan een ax niet altijd even vlot. De problemen van gistere:
-oeps verkeerde nieuwe remklauw, remleiding paste niet. kvind het wel raar, want deze had hetzelfde bestelnummer als diegene die vorige zomer afgebroken was.
-remcilinders voor de achteras waren ook verkeerd, godverdomme kutgrossier dus maar van de ene achteras op de andere gezet
-oliedop van de versnellingsbak naar de kleurpotloden, snel eentje gaan halen thuis
- en nog veel gevloek om kleine prutsdingetjes
dan de leuke dingen:
-nieuwe brembo schijven 258mm
-nieuwe remblokken vooraan
-vooraan -6 gezakt met koni geel vooraan in combo met paarse (weet niet welk merk) verlagingsveren, rijdt btw superveel beter dan op de supersport dempers
-verder zit er een sparco veerpootbrug op
-achteraan de -7 verlaagde achteras met koni gele dempers
-de nieuwe boze look motorkap ligt erop, moet wel nog afgewerkt worden
-versnellingsbakolie veranderd, was echt nodig
-ramusuitlaatje gemonteerd, met goeie dichting deze keer (kwestie dat ik nieuwe buren heb)
to do's
-rechtse homokineet veranderen, was de nieuwe vergeten
-alu rolbeugel achter
-wit verbreed staal monteren
-binnen uitmesten, stofjes inspuiten met reinigingsmiddel en "cockpitsprayen"
-buiten eens goed afwassen, krassen uitsymoniseren en dan met het machien polieren
en dan is ie klaar voor de eerste meeting op Belgische bodem die iets van betekenis heeft
ow ja jullie willen natuurlijk fotos
de motorkap in spuitplamuur, ff passen, ze paste, al stond ze hier nog wel belange niet goed
hier zijn we aan de voorkant bezig, geheel professioneel met 2 luchtdarmen, 2 slagmoersleutels en... inderdaad 2 autoverslaafden aan elke kant van de wagen
er komt vorm in
vooraan al -6 en met veel moeite de veerpootbrug gemonteerd, gaatjes net iets groter gemaakt
dan over naar de achterkant, we waren er nog niet goed aan begonnen of daar was dave al, en niet veel later kwam cornelis ook toe. Met 4e is zo'n achteras vervangen echt een eitje waarvoor dank
EINDRESULTAAT moet nog beter hé
met de hele nest terug naar huis, handig zo een mercefoor vito
en dit is dave, die er van overtuigd was dat na 3 keer wassen zijn gezicht toch wel proper moest zijn
heb wel spijt dat ik geen foto kan presenteren van voor die 3 wasbeurten, de jonge wrijft nogal eens graag aan zijn neus en kaken tijdens het werken hij leek net charly chaplin met een enkele wenkbrauw
volgende week weer een leuke update, verslagje van de meeting en hopelijk niet teveel tegenslagen al blijft het een ax natuurlijk
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
verdomme net gaan rijden, aandrijfas rechts heeft echt kuren, moet er zo snel mogelijk uit, eigenlijk vanonderuit, uit doet ie zelf al ik vermoed dat het camber de oorzaak is
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
en nu is het net omgekeerdq01z wrote:ziet er netjes uit Netheo! mooie bak toch
helaas vaak idd problemen met aandrijfassen na verlaging.. als je aandrijfassen heel erg rammelen, auto verlagen.. zijn ze opeens stil (omdat ze opeens op een andere positie belast worden...)
vorige keer dat hij verlaagd was begon het een beetje te tikken, toen moest ik de technische controle passeren, weer verhoogd en het probleem was opgelost, nu, terug na de verlaging, doet die het weer dus moet vervangen worden simpel toch
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
deze week toch nog aardig wat gewerkt aan de ax om hem meetingklaar te krijgen
eerst en vooral werd er deze week gestresst over een bizar gerammel tijdens het optrekken en draaien. Het leek van de rechter aandrijfas te komen, deze vervangen door een gloednieuwe, maar het blijft hetzelfde. Ondertussen al een topic geopend bij 'technisch' op dit forum, klinkt het bekend in de oren, vul dit topic dan plsplspls aan, want ik zit met de handen in men haar wat dit betreft.
Gelukkig is er ook leuk nieuws. De nieuwe motorkap had hier en daar nog een klein stofje op de nieuwe 4 lagen vernis. idd 4 lagen, dat ding lijkt echt een spiegel deze werden dan ook door onze huiscarrossier vakkundig weggewerkt
Normaal ging ik gisteren de ax volledig proper maken enzo voor de meeting, maar onze lieve leuke minishetlander dacht er anders over. Het beestje stond nu al bijna 3 maand op stal en het weer was toch wel echt te goed om hem tussen die 4 muren te laten staan. Dus snel een wei geregeld, net naast onze nieuwe woonst, de omheinig terug rechtgezet en de kleine rakker tot hier vervoerd. Met gevolg dat het beestje enorm blij was, en de dag dan ook meteen voorbij was
schattig hé op zen nieuwe weitje...
maar weer of geen weer, hij kan ook vinnig uit de hoek komen
allez back on topic. Zondag, jeuj, uurverandering, zomeruur WHAT THE FUCK MAN, ik volledig men kluts kwijt, om 6 uur reeële tijd (8 uur in men hoofd dus) stond ik al vrolijk met men verbreed staal te zeulen. oeps werd 2 geen 3??? FOUTJE, enfin tijd genoeg dus om hem eens goed uit te mesten, het interieur met tapijtenreiniger (werkt super )te bewerken en alle maneigeoverblijfselen te attackeren met de stofzuiger.
Om 1 uur, na 3 cheezeburgers werd het tijd dat we naar men maat reden om dan gezamelijk door te rijden naar de meeting.
eenmaal aangekomen op de meeting...
half uurtje naar een leuk plaatsje gezocht. ineens op de cleanedstraat naast een echt propere golf rally een gaatje, hihi, dat werd ons gaatje.
men vriend had de digicam mee, als zijn fotos online staan post ik ze meteen. 2B continued
eerst en vooral werd er deze week gestresst over een bizar gerammel tijdens het optrekken en draaien. Het leek van de rechter aandrijfas te komen, deze vervangen door een gloednieuwe, maar het blijft hetzelfde. Ondertussen al een topic geopend bij 'technisch' op dit forum, klinkt het bekend in de oren, vul dit topic dan plsplspls aan, want ik zit met de handen in men haar wat dit betreft.
Gelukkig is er ook leuk nieuws. De nieuwe motorkap had hier en daar nog een klein stofje op de nieuwe 4 lagen vernis. idd 4 lagen, dat ding lijkt echt een spiegel deze werden dan ook door onze huiscarrossier vakkundig weggewerkt
Normaal ging ik gisteren de ax volledig proper maken enzo voor de meeting, maar onze lieve leuke minishetlander dacht er anders over. Het beestje stond nu al bijna 3 maand op stal en het weer was toch wel echt te goed om hem tussen die 4 muren te laten staan. Dus snel een wei geregeld, net naast onze nieuwe woonst, de omheinig terug rechtgezet en de kleine rakker tot hier vervoerd. Met gevolg dat het beestje enorm blij was, en de dag dan ook meteen voorbij was
schattig hé op zen nieuwe weitje...
maar weer of geen weer, hij kan ook vinnig uit de hoek komen
allez back on topic. Zondag, jeuj, uurverandering, zomeruur WHAT THE FUCK MAN, ik volledig men kluts kwijt, om 6 uur reeële tijd (8 uur in men hoofd dus) stond ik al vrolijk met men verbreed staal te zeulen. oeps werd 2 geen 3??? FOUTJE, enfin tijd genoeg dus om hem eens goed uit te mesten, het interieur met tapijtenreiniger (werkt super )te bewerken en alle maneigeoverblijfselen te attackeren met de stofzuiger.
Om 1 uur, na 3 cheezeburgers werd het tijd dat we naar men maat reden om dan gezamelijk door te rijden naar de meeting.
eenmaal aangekomen op de meeting...
half uurtje naar een leuk plaatsje gezocht. ineens op de cleanedstraat naast een echt propere golf rally een gaatje, hihi, dat werd ons gaatje.
men vriend had de digicam mee, als zijn fotos online staan post ik ze meteen. 2B continued
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
is mijn brug, wil je ook zo eentje, ik kan je wel een telefoonnummer geven. btw van niet achterover van de prijs, ik heb de mijne nieuw en met boormachine (erg krachtig spul) voor bijna 1400 euro gekocht als ik me niet vergis. maar je krijgt waar voor je geld, het ding is echt lichtgewicht alu, roest niet, superlange garantie enzo. en bovenal, superhandig voor een kleine klusplaatsjk wrote:Je voiture ziet er weer eersteklas uit.
Wat voor handige brug heb je gebruikt (de gele)?
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Ik ben er zeker in geïnteresseerd, vooral omdat hij makkelijk verplaatsbaar is.Netheo wrote:is mijn brug, wil je ook zo eentje, ik kan je wel een telefoonnummer geven. btw van niet achterover van de prijs, ik heb de mijne nieuw en met boormachine (erg krachtig spul) voor bijna 1400 euro gekocht als ik me niet vergis. maar je krijgt waar voor je geld, het ding is echt lichtgewicht alu, roest niet, superlange garantie enzo. en bovenal, superhandig voor een kleine klusplaatsjk wrote:Je voiture ziet er weer eersteklas uit.
Wat voor handige brug heb je gebruikt (de gele)?
Welk draagvermogen hebben deze bruggen?
(Zou hij bijvoorbeeld mijn Land Rover van 1500kg kunnen dragen? Maar indien niet dan is het ook niet erg.)
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
normaal wel, want het is een kantelbrug, dus de auto steunt altijd zelf nog op 2 wielen. het max draagvermogen is 1200 kilogram, maar vermits de wagen op 2 wielen steunt draagd de brug nooit het hele gewicht van de wagen, een ax schiet je zo de hoogte injk wrote:Ik ben er zeker in geïnteresseerd, vooral omdat hij makkelijk verplaatsbaar is.Netheo wrote:is mijn brug, wil je ook zo eentje, ik kan je wel een telefoonnummer geven. btw van niet achterover van de prijs, ik heb de mijne nieuw en met boormachine (erg krachtig spul) voor bijna 1400 euro gekocht als ik me niet vergis. maar je krijgt waar voor je geld, het ding is echt lichtgewicht alu, roest niet, superlange garantie enzo. en bovenal, superhandig voor een kleine klusplaatsjk wrote:Je voiture ziet er weer eersteklas uit.
Wat voor handige brug heb je gebruikt (de gele)?
Welk draagvermogen hebben deze bruggen?
(Zou hij bijvoorbeeld mijn Land Rover van 1500kg kunnen dragen? Maar indien niet dan is het ook niet erg.)
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
idd achteraan 8 j breed is eigenlijk goed te doen, als je:Rock's wrote:Had jij nu achter 8J wielen ? ... welke bandenmaat heb je er om ... en vooral ... hoe gaat dit ? ...aanlopers ? ... flinke aanpassingen ? ... Koni's oid ?
Hehe ... hoop vragen ... ik heb zelf nl 8J wielen liggen die nog gecoat moeten worden.
-voor bandenmaat 195/40/14 kiest
-koni geel hebt op de hardste stand
-de wielbogen uitdremeld (of je laat de band het werk doen met de nodige geurhinder tot gevolg)
-en je houd liefst geen feestjes meer op je achterbank, max 2 lichte personen
dan lukt het echt wel goed hoor
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen