na -6 verlagen is het één geratel
Moderators: denny, vtspower, webmasters
na -6 verlagen is het één geratel
men ax GT carb is nu -6verlaagd voor en -7 achter. Vorig jaar toen ik dit deed klopte er iets lichtjes rechtvoor bij stevig optrekken, eerste vermoeden, de homokineet, maar het viel al bij al best mee dus heb ik hem laten zien, dan opgehoogd en probleem van tikken was veel minder. Nu hij terug verlaagd is was het opeens heel erg. Homokineet dan maar vervangen door een nieuwe maar het blijft hetzelfde. Iemand hier al last van gehad. Zou het kunnen dat de homokineet tegen de stabistang aan zit te kloppen???
wat wel opvalt is als ik naar links draai het terug een stuk minder wordt, rechts draaien is dan weer dubbel zo erg
wat wel opvalt is als ik naar links draai het terug een stuk minder wordt, rechts draaien is dan weer dubbel zo erg
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
hierjuist op men werk de auto op de brug gezet, de nieuwe homokineet is ongeschonder, niets aan te zien , wiel toch maar eens voor de zekerheid opgekrikt als de wagen op de brug stond. ik zie niets dat kan raken. Echt raar allemaal. nu heb ik wel ontdenkt dat men steun van de versnellingsbak niet echt zuiver meer is. Het rubber is wel nog intact maar begint te scheuren, dus ik denk niet dat het dit is dat zo een klopgeluid kan geven. Nu is de vraag, wat dan wel . ik snap er echt niets van, ik voel mij nu zo lullig, mecanicien met ervaring, lol
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
jep hij doet het gewoon bij rechtdoorrijden ook. naar links draaien is het zo goed als gedaan, naar rechts even erg.
rubbers kunnen het niet zijn, de driehoeken zijn vorige zomer veranderd door splinternieuwe
ik wordt er echt gek van, ik zou echt niet weten wat het is
rubbers kunnen het niet zijn, de driehoeken zijn vorige zomer veranderd door splinternieuwe
ik wordt er echt gek van, ik zou echt niet weten wat het is
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
dus jij hebt het ook als ik me niet vergis???Joost wrote:ik heb een kloppend geluid sinds een nieuwe draagarm. (rubber was WEG gesleten)
aandrijfas is enkel los geweest.
kloppen ook bij rechtdoor?
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
mm ja opvallend dat het zonder veerpootbrug minder lijkt. (of het wordt minder)Netheo wrote:dus jij hebt het ook als ik me niet vergis???
ik heb de aandrijfasmoer al vaster geprobeerd te draaien.
persoonlijk twijfel ik aan een wiellager, scheelt het bij jouw ook nog op snelheden?
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
nee niet echt. het is meer bij mij de hoeveelheid gas dat ik geef, ik ga het eens proberen met de V-baksteun te veranderen, ik hou sowieso dit topic levent want ik vind het erg raar dat jij ook hetzelfde hebt, na het veranderen van een driehoek.Joost wrote:mm ja opvallend dat het zonder veerpootbrug minder lijkt. (of het wordt minder)Netheo wrote:dus jij hebt het ook als ik me niet vergis???
ik heb de aandrijfasmoer al vaster geprobeerd te draaien.
persoonlijk twijfel ik aan een wiellager, scheelt het bij jouw ook nog op snelheden?
ff vraagje, heb je de driehoek opgekrikt toen je de onderste bouten vastzette???
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
de 3hoek heeft geen krik onder zich gehad en als laatste is de binnenste bout (voorzijde) vast gezet.Netheo wrote: nee niet echt. het is meer bij mij de hoeveelheid gas dat ik geef, ik ga het eens proberen met de V-baksteun te veranderen, ik hou sowieso dit topic levent want ik vind het erg raar dat jij ook hetzelfde hebt, na het veranderen van een driehoek.
ff vraagje, heb je de driehoek opgekrikt toen je de onderste bouten vastzette???
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
toplagers zijn nieuw bij mij, wiellagers lijkt me raar, vermits ik het vorige keer bij verlagen ook had, en deze keer ander poten heb gebruikt om men koni geel enzo op te monteren, dan zou ik opeens 2 slechte rechter poten hebben, lijkt me sterk, tochDuFF wrote:dit komt bij bekend voor.
probleem bij mij waren wiellagers en toplagers.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
vandaag nog eens uitvoerig getest, wiellager lijkt me sterk, ik rij 120, geklop hoor je lichtjes bij constante snelheid, trap je het beestje op zen staart wordt het geklop hevigere naarmate hij op toeren komt, trap je dan de koppeling in is het volledig weg. dan toch een motorsteun??? ik wordt er echt gek van
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
die dat aan de V-bak hangt dan???Joost wrote:ik ga van de week mijn nieuwe middelste motorsteun plaatsen.
ik ben echt benieuwd naar je bevindingen, is het beter, dan doe ik dat meteen ook
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Als je de auto zo ver verlaagt, dan maakt de homokineet sowieso een veel grotere hoek, ook als je rechtdoor rijdt.
Je krijgt dan hetzelfde effect als met insturen.
Als de homokine(e)t(en) niet goed zijn, hoor je bij een niet verlaagde auto een klopgeluid bij insturen. Datzelfde klopgeluid ga je nu dus ook krijgen nu de auto zo ver verlaagd is.
Weet je zeker dat je echt nieuwe homokineten (of eigenlijk assen, want homokineten zijn NIET los te vervangen!) hebt geplaatst en geen gerevisseerde assen?
Een versleten motorsteun (met name de middelste) zorgt eerder voor een flinke POK bij ineens gas los of ineens veel gas geven en kan m.i. niet zorgen voor een continue geratel.
Je krijgt dan hetzelfde effect als met insturen.
Als de homokine(e)t(en) niet goed zijn, hoor je bij een niet verlaagde auto een klopgeluid bij insturen. Datzelfde klopgeluid ga je nu dus ook krijgen nu de auto zo ver verlaagd is.
Weet je zeker dat je echt nieuwe homokineten (of eigenlijk assen, want homokineten zijn NIET los te vervangen!) hebt geplaatst en geen gerevisseerde assen?
Een versleten motorsteun (met name de middelste) zorgt eerder voor een flinke POK bij ineens gas los of ineens veel gas geven en kan m.i. niet zorgen voor een continue geratel.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
ja, klopt, maar er steekt al een nieuwe onder, dus dat kan het toch niet zijn en idd als het de motorsteun is kan het niet ratelen maar echt 1 keer flink kloppen. dan toch de wiellager???MNM(tm) wrote:Als je de auto zo ver verlaagt, dan maakt de homokineet sowieso een veel grotere hoek, ook als je rechtdoor rijdt.
Je krijgt dan hetzelfde effect als met insturen.
Als de homokine(e)t(en) niet goed zijn, hoor je bij een niet verlaagde auto een klopgeluid bij insturen. Datzelfde klopgeluid ga je nu dus ook krijgen nu de auto zo ver verlaagd is.
Weet je zeker dat je echt nieuwe homokineten (of eigenlijk assen, want homokineten zijn NIET los te vervangen!) hebt geplaatst en geen gerevisseerde assen?
Een versleten motorsteun (met name de middelste) zorgt eerder voor een flinke POK bij ineens gas los of ineens veel gas geven en kan m.i. niet zorgen voor een continue geratel.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
omdat ik vorig jaar ook was en dan was dit geluid heel lichtjes te horen, dan terug op originele hoogte gezet voor de technische controle, dan was het wegMNM(tm) wrote:W'rom zou een nieuwe as geen gare homokineet kunnen hebben?
nu terug verlaagd en dan was het ineens superhard. nieuwe as gestoken en het helpt niet, en zo schuin loopt ie niet hoor, ik vind net dat de as rechter loopt nu hij verlaagd is
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen