Joost de Ruiter (1100 Cabrio '89, C3 1.6 16V, C5 2.0 16V)
Moderator: webmasters
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
vandaag de AX van Joop opgehaald. Andries (saxo100) heeft me afgezet. op doorreis naar Rotterdam. Waarvoor nog steeds hartelijk dank!
(foto's uit de wie is wie van Joop)



de koppakkingsellende angst van Joop



de blubber is duidelijk en hij lekt ook wel een beetje naar buiten toe boven de dynamo. Een mooi wolkje blauw bij het starten is ook een van de opties.
Verders is de 1.4i motor met bosch ma 3.0 nog niet optimaal, maar in zijn 2 bijna naar de 100 is nog geen probleem. De asjes ratelen lekker in de bochten (beide kanten)en de remmen zijn super!
Het interieur is erg lekker
en roostertjes in de zijkanten van het dashboard.
Een startonderbreker is wennen/irritant
dan nu waarom nog een AX.
De 1.4 first wilde al ruim 2 weken niet door de keuring komen.
De monteur vond de AX maar tam (hij was een 1.1 gewend) en helaas bleek bij de APK de CO te hoog.
een hopeloze strijd is het geworden.
Lambda vervangen. (CO iets beter)
uitlaatspruitstukpakking vervangen (beide buitenste hoeken waren zwart) (CO weer iets beter)
Maar nog steeds een CO van >1,0
Stationair ging overigens nog wel goed. Erg opvallend was dat als ik de auto op toeren moest houden, hij toch ging springen 2300/2700 zo ongeveer.
een afspraak in de doehetzelfgarageoss gemaakt (ook de plaats van keuring) om een avondje de brug te gebruiken (de Picasso stond in de weg met een kapotte koppelingskabel op de oprit)
En aldaar een andere kat met nieuwe reparatiepijp gemonteerd en een setje nieuwe bougies.
Op dat moment mocht hij de ax precies wel goedkeuren behalve dat het niet kan om 22 uur.
Ik moest de auto maar eens goed inrijden met de " nieuwe" kat en daarna keuren. Geen probleem ik moest de dag erop naar Gent (Belgie) dus lekker met de ax kachelen en km vergoeding opstrijken. 400km.
De dag daarop geen tijd dus vrijdags met goede moet naar de keuring.
alsnog een co van >1%
Op aanraden maar een flesje Forte gas truitement erin. (injectie/motorreiniger)en ben ik maar eens naar een sloop getrokken om wat onderdelen te scoren. Waaronder een elektrische aansluiting voor op de Vbak icm de kmtellerkabel. en een injectiehuis.
Ongelooflijk zoveel goede sloopregelingauto's ik daar heb zien staan.
En toen kwam er een ideale uitwisselauto tekoop @frm.
op maandagavond toch maar weer eens aan het frotten gegaan. Veerpootbrug eraf, filterhuis eraf remreiniger in het injectiehuis. MMM er komt reiniger tussen de pakking door van het inlaatspruitstuk
Dus de torx set maar wat slagen rechtsom laten doen. en de sensor op de bak ook aangesloten. orgineel luchtfilter erop zonder behuizing en weer eens een stukje kachelen.
Krijg nou wat, de AX loopt harder in iedere versnelling.
toch maar eens de op toerentest doen. En helaas de meter begint weer te dansen
.
Laat ik dan toch maar die ax gaan kopen wat ik werd het kotsbeu + nog enkele dagen en dan had ik een verlopen apk.
De dag erop toch maar langs de keuring gereden omdat hij zoveel beter liep.
Op de heenweg het gas nog goed open getrokken. Loopt de naald gewoon de teller uit
(180) met gas over ipv steken op 170.
De co meting was wederom een halve teleurstelling het was duidelijk beter maar nog niet goed. dus heeft ie hem goedgekeurd
nou heb ik geen zin in geemmer volgend jaar dus het moet opgelost worden. en de AX was inmiddels al mondeling gekocht. dus kan ik nu gaan uitwisselen en dan gaan kijken of de image het waard is om rijdend te houden.
genoeg geluld eigen pics komen nog
(foto's uit de wie is wie van Joop)
de koppakkingsellende angst van Joop



de blubber is duidelijk en hij lekt ook wel een beetje naar buiten toe boven de dynamo. Een mooi wolkje blauw bij het starten is ook een van de opties.
Verders is de 1.4i motor met bosch ma 3.0 nog niet optimaal, maar in zijn 2 bijna naar de 100 is nog geen probleem. De asjes ratelen lekker in de bochten (beide kanten)en de remmen zijn super!
Het interieur is erg lekker

Een startonderbreker is wennen/irritant
dan nu waarom nog een AX.
De 1.4 first wilde al ruim 2 weken niet door de keuring komen.
De monteur vond de AX maar tam (hij was een 1.1 gewend) en helaas bleek bij de APK de CO te hoog.
een hopeloze strijd is het geworden.
Lambda vervangen. (CO iets beter)
uitlaatspruitstukpakking vervangen (beide buitenste hoeken waren zwart) (CO weer iets beter)
Maar nog steeds een CO van >1,0
Stationair ging overigens nog wel goed. Erg opvallend was dat als ik de auto op toeren moest houden, hij toch ging springen 2300/2700 zo ongeveer.
een afspraak in de doehetzelfgarageoss gemaakt (ook de plaats van keuring) om een avondje de brug te gebruiken (de Picasso stond in de weg met een kapotte koppelingskabel op de oprit)
En aldaar een andere kat met nieuwe reparatiepijp gemonteerd en een setje nieuwe bougies.
Op dat moment mocht hij de ax precies wel goedkeuren behalve dat het niet kan om 22 uur.
Ik moest de auto maar eens goed inrijden met de " nieuwe" kat en daarna keuren. Geen probleem ik moest de dag erop naar Gent (Belgie) dus lekker met de ax kachelen en km vergoeding opstrijken. 400km.
De dag daarop geen tijd dus vrijdags met goede moet naar de keuring.
alsnog een co van >1%

Op aanraden maar een flesje Forte gas truitement erin. (injectie/motorreiniger)en ben ik maar eens naar een sloop getrokken om wat onderdelen te scoren. Waaronder een elektrische aansluiting voor op de Vbak icm de kmtellerkabel. en een injectiehuis.
Ongelooflijk zoveel goede sloopregelingauto's ik daar heb zien staan.

En toen kwam er een ideale uitwisselauto tekoop @frm.
op maandagavond toch maar weer eens aan het frotten gegaan. Veerpootbrug eraf, filterhuis eraf remreiniger in het injectiehuis. MMM er komt reiniger tussen de pakking door van het inlaatspruitstuk

Krijg nou wat, de AX loopt harder in iedere versnelling.
toch maar eens de op toerentest doen. En helaas de meter begint weer te dansen

Laat ik dan toch maar die ax gaan kopen wat ik werd het kotsbeu + nog enkele dagen en dan had ik een verlopen apk.
De dag erop toch maar langs de keuring gereden omdat hij zoveel beter liep.
Op de heenweg het gas nog goed open getrokken. Loopt de naald gewoon de teller uit

De co meting was wederom een halve teleurstelling het was duidelijk beter maar nog niet goed. dus heeft ie hem goedgekeurd

nou heb ik geen zin in geemmer volgend jaar dus het moet opgelost worden. en de AX was inmiddels al mondeling gekocht. dus kan ik nu gaan uitwisselen en dan gaan kijken of de image het waard is om rijdend te houden.
genoeg geluld eigen pics komen nog

Last edited by Joost on SatMar27, 2010 11:20:57 PM, edited 1 time in total.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Succes met met je aanwinst.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Mmm, ben ik toch wel verwend met een apk garage waar ze geen CO meten. (Mijn zwarte GT heeft al zeker vier apk's geen CO meting meer gehad.)
Nu wel weer veel leuke goodies om mee uit te gaan wisselen!
Nu wel weer veel leuke goodies om mee uit te gaan wisselen!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Zo ben ik ook gematst afgelopen dinsdag!Rio97 wrote:Mmm, ben ik toch wel verwend met een apk garage waar ze geen CO meten. (Mijn zwarte GT heeft al zeker vier apk's geen CO meting meer gehad.)
Nu wel weer veel leuke goodies om mee uit te gaan wisselen!

@ Joost, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Erg vervelend dat de AX niet wil doen wat ie moet doen, maar 't gaat je ongetwijfeld lukken!
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
ja dat uhm kan niet anders dan ik zijn. (reed zeker links) jij zocht zeker de 3de afslag op de rotondeGlenn@nl wrote:Gefeli joost met je aanwinst;
toevallig heb ik je vrijdagochtend vroeg nog zien rijden op "de brand"; je kwam me voorbij scheuren bij de stoplichten op de toegangsweg.

had maar gebeld.
Marco; Ik heb je leen sensor vervangen voor een " nieuwe" eigen sensor
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Lieve Thijs vraagt zich af hoe er nou een gat kan zitten en of ik dan wel kan rijden.
doffe voordeur/achterscherm (met deuk) gedeukte achterdeur en een anders gekleurd voorscherm.


een 2de hobby

---
gewassen door Thijs (en mij)
met het nieuwe logo op de zijruitjes (+achterruit)

doffe voordeur/achterscherm (met deuk) gedeukte achterdeur en een anders gekleurd voorscherm.


een 2de hobby

---
gewassen door Thijs (en mij)
met het nieuwe logo op de zijruitjes (+achterruit)

Last edited by Joost on MonMar29, 2010 11:49:21 PM, edited 1 time in total.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)