Onderdeelnaam of nummer ?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Onderdeelnaam of nummer ?
Mijn vriendin had vandaag panne met de AX
mij in paniek opgebeld, gelukkig vlak bij huis
snelle blik onder de motorkap
alles zit onder de vieze/vette/roestbruine koelvloeistof-achtige
laatste 1000 meter heb ik maar in 2 delen gereden vrijwel zonder koelvloeistof
Thuis aangekomen begon het alweer te sissen en probleem was meteen te vinden op die manier.
Het dunne slangetje met de 90graden bocht boven op de thermostaat is gescheurd.
Hoe heet die slang?
overdruk-van-thermostaat-naar-radiator-slang? (oude foto)
ze had een wat langere rit gemaakt vandaag en bij een eerdere stop zag ze al wat rotzooi onder de kap vandaan komen, ze heeft dus op z'n minst 20km afgelegd met weinig tot geen kvs
hopelijk is de koppakking niet nog erger aantoe dan ie al was (olieverbruik) ze zag toen iig nog geen temp-lamp branden (denk dat de rijwind nog wel wat koelde ook)
mij in paniek opgebeld, gelukkig vlak bij huis
snelle blik onder de motorkap
alles zit onder de vieze/vette/roestbruine koelvloeistof-achtige
laatste 1000 meter heb ik maar in 2 delen gereden vrijwel zonder koelvloeistof
Thuis aangekomen begon het alweer te sissen en probleem was meteen te vinden op die manier.
Het dunne slangetje met de 90graden bocht boven op de thermostaat is gescheurd.
Hoe heet die slang?
overdruk-van-thermostaat-naar-radiator-slang? (oude foto)
ze had een wat langere rit gemaakt vandaag en bij een eerdere stop zag ze al wat rotzooi onder de kap vandaan komen, ze heeft dus op z'n minst 20km afgelegd met weinig tot geen kvs
hopelijk is de koppakking niet nog erger aantoe dan ie al was (olieverbruik) ze zag toen iig nog geen temp-lamp branden (denk dat de rijwind nog wel wat koelde ook)
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
-
- AX liefhebber
Citroën artikelnummer slang
95 637 680 à 40,73 euro
imitatie/andere leveranciers hebben hem niet.
als het heel dicht op het begin van de slang zit, afsnijden en opnieuw erop zetten.
95 637 680 à 40,73 euro
imitatie/andere leveranciers hebben hem niet.
als het heel dicht op het begin van de slang zit, afsnijden en opnieuw erop zetten.
Last edited by Joost on TueMar30, 2010 9:44:03 PM, edited 1 time in total.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
nee, zit helaas net ná de bocht
40,- voor een slangetje
kom je met een standaard rechte slang weg ? (nu donker buiten)
dus zonder de bocht en dan maar in een ruime bocht ? (wat zou de binnendiameter dan zijn)
wat is het eigenlijk ? bypass thermostaat?
40,- voor een slangetje
kom je met een standaard rechte slang weg ? (nu donker buiten)
dus zonder de bocht en dan maar in een ruime bocht ? (wat zou de binnendiameter dan zijn)
wat is het eigenlijk ? bypass thermostaat?
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
40 euro voor een klein stukje slang is duur. En benzine is toevallig ook duur.Bossie wrote:Tja, autorijden kost geld en helaas horen daar af en toe wat reparaties bij. Maar voor 40 euro heb je nog geen volle tank benzine. Dus wat is duur.
afijn, hier zou ik dan wel een orginele slang met bocht op zetten. groot nadeel van 2de hands is dat deze slangen erg vaak lek zijn (maar meestal wel op het laatste stukje) en al oud dus al stug, uitgedroogd e.d.
Dusja, denk toch wel dat dat slangetje bestellen bij de dealert de enige verstandige oplossing is
Overigens is het idd een retour, die niet eens alle axen hebben
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
joost, bedankt voor het nummer iig
ga morgen even vragen of ze de slang hebben en wat ie kost en anders doe ik het met standaard slang, net even snel gekeken met zaklamp, zoals ie ligt moet ik met rechte slang bijna 1,5 meter hebben of anders bovenlangs (tegen de klep aan ) maar moet ook kunnen
moet wel weer vaststellen:
wat zijn die ax'en g/r-aar gebouwd
ga morgen even vragen of ze de slang hebben en wat ie kost en anders doe ik het met standaard slang, net even snel gekeken met zaklamp, zoals ie ligt moet ik met rechte slang bijna 1,5 meter hebben of anders bovenlangs (tegen de klep aan ) maar moet ook kunnen
moet wel weer vaststellen:
wat zijn die ax'en g/r-aar gebouwd
toch nog een keer een vraag
ik had toen met sissen een luchtstroom gevoeld bij die dunne
na m'n werk vandaag dus de slang eraf .. niets te zien
even er weer op en beetje water erin en starten .. zie ik een straaltje ..
op de dikke slang eronder dus maar weer te snel gekeken
is dat toevallig die universele op hbase.nl gates g3536 ? (neem aan van wel trouwens)
ik had toen met sissen een luchtstroom gevoeld bij die dunne
na m'n werk vandaag dus de slang eraf .. niets te zien
even er weer op en beetje water erin en starten .. zie ik een straaltje ..
op de dikke slang eronder dus maar weer te snel gekeken
is dat toevallig die universele op hbase.nl gates g3536 ? (neem aan van wel trouwens)
ik schreef universeel maar bedoelde imitatie .. my bad
slang moest bestelt worden, word morgen
nu iig even ingekort, kon nog net, was gescheurd bij de slangklem
hele circuit zit vol met sludge
olie ook maar even bijgevuld, nou eens in de gaten houden wat ie eigenlijk verbruikt, koppakking is zeker niet in orde ..maar hoe erg ? moeten we nog maar even bekijken
slang moest bestelt worden, word morgen
nu iig even ingekort, kon nog net, was gescheurd bij de slangklem
hele circuit zit vol met sludge
olie ook maar even bijgevuld, nou eens in de gaten houden wat ie eigenlijk verbruikt, koppakking is zeker niet in orde ..maar hoe erg ? moeten we nog maar even bekijken
wou de tijdelijke oplossing van het weekend definitief maken
vriendin moest maar 1x naar de winkel
ik had de tijdelijke al test gereden, prima
bij m'n vriendin natuurlijk weer een plasje en lampje heel even gebrand, meteen weer uit
ga ik nu kijken, heeft bij overloop een klodder zooi uitgegooid en de slang is op de zelfde plaats weer geknapt
nu de boel maar paar dagen eerder doen
25liter water erdoorheen gejaagd en opgevangen
drijft ca. 1 liter olie(sludge) bovenop ..dus daar is de olie gebleven
anyhow, door spoelen nu erachter wat er aan de hand is
1: sludge heeft radiator verstopt
2: motor op tep, thermostaat open en kan druk niet kwijt in de rad.
3: slang komt op druk (uitgebold bij beide koppeleinden)
4: de slang aansluiting bij de thermostaat is niet lekker meer, scherpe randjes, schuurt schijnbaar de slang door
nog eens onderdeelnummer voor die slangaansluiting PLEASE (ps bestaat zoiets als etka ook voor Citroën?)
vriendin moest maar 1x naar de winkel
ik had de tijdelijke al test gereden, prima
bij m'n vriendin natuurlijk weer een plasje en lampje heel even gebrand, meteen weer uit
ga ik nu kijken, heeft bij overloop een klodder zooi uitgegooid en de slang is op de zelfde plaats weer geknapt
nu de boel maar paar dagen eerder doen
25liter water erdoorheen gejaagd en opgevangen
drijft ca. 1 liter olie(sludge) bovenop ..dus daar is de olie gebleven
anyhow, door spoelen nu erachter wat er aan de hand is
1: sludge heeft radiator verstopt
2: motor op tep, thermostaat open en kan druk niet kwijt in de rad.
3: slang komt op druk (uitgebold bij beide koppeleinden)
4: de slang aansluiting bij de thermostaat is niet lekker meer, scherpe randjes, schuurt schijnbaar de slang door
nog eens onderdeelnummer voor die slangaansluiting PLEASE (ps bestaat zoiets als etka ook voor Citroën?)
klik ja http://service.Citroën.comLosha wrote:nog eens onderdeelnummer voor die slangaansluiting PLEASE (ps bestaat zoiets als etka ook voor Citroën?)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio