Slome pokkeschijf

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Slome pokkeschijf

Post by Tijmen »

Ik heb drie exact dezelfde harde schijven in m'n pc, twee uit dezelfde serie, de derde van hetzelfde type maar op een andere dag gefabriceerd.

Allen: WD Caviar Black 750 GB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300

De twee schijven uit dezelfde serie doen het prima, snelheden van 110 MB/s als je iets kopieert van de een naar de ander. De derde haalt nog geen 10 MB/s.

Het irriteert me mateloos dat ik niet kan vinden waar het aan ligt. (goede drivers, eigen SATA 2 poort, dezelfde bios-instellingen. Nog ff en ik lazer dat ding de deur uit! :evil:
AX GTI '91

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

Al geprobeerd om 2 schijven van plek te verwisselen? Als dat niet helpt heb je een slecht exemplaar... ('t gebeurt, mijn laatste schijf ging 6 maanden mee... bonnetje kwijt natuurlijk).

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Morgen nog maar eens een andere SATA poort proberen dan. Ik zie het niet zitten om één van de andere schijven eraf te trekken. Geen idee welke m'n opstartschijf is van die twee.

Bovendien heb ik nog 5 SATA poorten over om te proberen :wink:

Maar goed, ik moet voorzichtig zijn. Ik heb al een moederbord naar moederbordenhemel geholpen. Volgens mij deed ik iets waar ie niet tegen kon.....
AX GTI '91

Speederdd
AX Master
AX Master

Post by Speederdd »

raoel wrote:Al geprobeerd om 2 schijven van plek te verwisselen? Als dat niet helpt heb je een slecht exemplaar... ('t gebeurt, mijn laatste schijf ging 6 maanden mee... bonnetje kwijt natuurlijk).
bonnetje is niet nodig om een hard disk in RMA te doen, gewoon zelf de RMA organiseren vanop de website van de fabrikant.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Dit is één van de weinige dingen waar ik het bonnetje nog van heb :D

Probleem is meer dat het schrijven wel vlot gaat en ik de schijf al aardig volgepompt heb intussen. Zoveel ruimte heb ik niet meer op m'n andere schijven.... :?
AX GTI '91

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Aan de andere kant, je hebt nog SATA aansluitingen over, dus je kunt ook een nieuwe halen, daar je gegevens op zetten, de slome schijf RMA-en en dan de vervanger er óók bij prikken. Als ik het zo lees ben je toch alweer bijna toe aan nóg een nieuwe schijf ;)

(ikzelf ben ook te lui om op te ruimen gezien de prijs per GB extra opslagruimte tegenwoordig...)
Kijk uit, een Cactussssss

sAXskia
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by sAXskia »

Zit 'ie niet gewoon op een andere controller?

Post Reply