Henk Bats (AX 11E S6 '89 - AX 14GT S6 '89 - CX 25RI '85)
Moderator: webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
ABS eruit!
Hoofdremcilinder is misschien nog te gebruiken? Anders ook nieuw!
Remschoenen zijn vrij nieuw dus daar zal weinig mee aan de hand zijn. (ferordo remschoenen) en hij blokeerd bijna nooit. Alleen bij een noodstop en die maak ik niet zo veel.
achterwiel remcilinders eruit en met remsrukverdelende remcilinders erin...
tis een hoop werk. Maar zelf kan ik het niet en geld om het te laten doen is er ook niet... Maar daarvoor zit je bij de club toch
Hoofdremcilinder is misschien nog te gebruiken? Anders ook nieuw!
Remschoenen zijn vrij nieuw dus daar zal weinig mee aan de hand zijn. (ferordo remschoenen) en hij blokeerd bijna nooit. Alleen bij een noodstop en die maak ik niet zo veel.
achterwiel remcilinders eruit en met remsrukverdelende remcilinders erin...
tis een hoop werk. Maar zelf kan ik het niet en geld om het te laten doen is er ook niet... Maar daarvoor zit je bij de club toch
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Dan wil ik wel een handje helpen hoor!
Enneh, als 't ABS-systeem eruit moet, moeten ALLE remleidingen vervangen worden, dus óók die van de remmerij voor!
Voor het betere bochtenwerk zou ik dan wel even een stukje PVC-pijp met een diameter van ongeveer 5cm in huis halen. Dan krijg je veel mooiere en gelijkmatigere èn in alle leidingen dezelfde bochten. Ziet er een heel stuk verzorgder uit!
Tipje van mijn kant: check eerst even of de ontluchtingsnippels op de remklauwen voor nog goed los komen. Als er daar 1 van afbreekt, kun je de auto wel laten staan tot je een vervangende remklauw hebt! Beetje irri als de hele leidingzooi is vervangen en er dus een boel lucht in de leidingen zit. Als er een nippel afbreekt vóór de boel is los geweest, is er nix aan de hand (nippel zat dan toch vast gerot en sluit dus nog steeds perfect af) en kun je gewoon blijven rijden en eerst een andere reklauw opzoeken.
Over de ontluchtingsnippels van de remcylindertjes achter hoef je je geen zorgen te maken: die gaan toch vervangen worden.
Wèl een goed plan is om meteen ook alle remslangen te vervangen.
Reken overigens wel op een niet al te grappig kostenplaatje!
Enneh, als 't ABS-systeem eruit moet, moeten ALLE remleidingen vervangen worden, dus óók die van de remmerij voor!
Voor het betere bochtenwerk zou ik dan wel even een stukje PVC-pijp met een diameter van ongeveer 5cm in huis halen. Dan krijg je veel mooiere en gelijkmatigere èn in alle leidingen dezelfde bochten. Ziet er een heel stuk verzorgder uit!
Tipje van mijn kant: check eerst even of de ontluchtingsnippels op de remklauwen voor nog goed los komen. Als er daar 1 van afbreekt, kun je de auto wel laten staan tot je een vervangende remklauw hebt! Beetje irri als de hele leidingzooi is vervangen en er dus een boel lucht in de leidingen zit. Als er een nippel afbreekt vóór de boel is los geweest, is er nix aan de hand (nippel zat dan toch vast gerot en sluit dus nog steeds perfect af) en kun je gewoon blijven rijden en eerst een andere reklauw opzoeken.
Over de ontluchtingsnippels van de remcylindertjes achter hoef je je geen zorgen te maken: die gaan toch vervangen worden.
Wèl een goed plan is om meteen ook alle remslangen te vervangen.
Reken overigens wel op een niet al te grappig kostenplaatje!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Vandaag ook nog weer een beetje geklust aan de GT.
Roestplekken aan de dakrand boven de achterklep moesten aangepakt worden wat inhield dat de achterkant van binnen helemaal leeg moest en het dakhemel moest er uit.
Wat foto's
Een berg plastic
Demonteren klapraampjes
Aan beide zijden geen roest aan de binnen en buitenkant
Roestplekken behandelen
De GT ook maar eens aan de buitenkant gewassen
Voor de rest van de foto's KLIK HIER
Groetjes, Henk
Roestplekken aan de dakrand boven de achterklep moesten aangepakt worden wat inhield dat de achterkant van binnen helemaal leeg moest en het dakhemel moest er uit.
Wat foto's
Een berg plastic
Demonteren klapraampjes
Aan beide zijden geen roest aan de binnen en buitenkant
Roestplekken behandelen
De GT ook maar eens aan de buitenkant gewassen
Voor de rest van de foto's KLIK HIER
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Het zal nooit moeders mooiste worden, maar hij moet technisch goed en veilig zijn.
Zodat we er uiteindelijk veel lol aan kunnen beleven.
Groetjes, Henk
Zodat we er uiteindelijk veel lol aan kunnen beleven.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Ik was ook vreselijk verbaasd, ondanks dat de linkerachterkant in het verleden behoorlijk in elkaar heeft gezeten, en dat is nou niet echt geweldig hersteld.q01z wrote:die raamranden zijn echt ongelofelijk! dat die nog zo netjes zijn!
damn..
Aan de linker zijde net boven de skirt en net voor de achterwielboog zit wel een slechte plek die aangepakt moet worden.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Aan een BX smeer je geen polyester. Je koopt gewoon een nieuwe(andere)!raoel wrote:een BX is een boot lekker deinzen over de drempels...Bossie wrote:Het is geen BX (en ook geen boot)raoel wrote:.... polyester ....
Goed bezig Henk en Michel.
Note to myself: Zo'n staalborsteltje op de boormachine moet ik ook nog eens halen.
AX GTI '91
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Dat was inderdaad veel sloopwerkkick-it wrote:Dat pak je goed aan.
Wel vervelend dat daar roest zit, is niet een van de makkelijkste plekken.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Vanavond nog een beetje geklust aan de GT, onder andere deels het roest aan de dakrand en het rechtervoorscherm verder behandeld.
En in de auto de dakhemel weer op zijn plaats gebrachrt.
Een paar plaatjes:
Roest wegwerken onder de wielboog van het rechtervoorscherm
De dakrand in de primer
Voor de rest van de foto's KLIK HIER
Groetjes, Henk
En in de auto de dakhemel weer op zijn plaats gebrachrt.
Een paar plaatjes:
Roest wegwerken onder de wielboog van het rechtervoorscherm
De dakrand in de primer
Voor de rest van de foto's KLIK HIER
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Eerst heel goed de losse roest verwijderen, dan 2 keer met tussenposen van minimaal 1 uur Novorox aanbrengen.raoel wrote:Prachtig resultaat! Netjes hoor!
Ik krijg inspiratie hier, de BX heeft ook nog een gaatje in het dak.. hoe krijg je het zo netjes plat? Kwestie van netjes heel glad plamuren?
De volgende dag aan de binnenzijde met een aantal lagen glasvezel versterkt polyester aangebracht,
Na weer minimaal een uurtje in mijn geval de zaak grof geschuurd en daarna met polyesterplamuur de oneffenheden opvullen.
Daarna met waterproof schuurpapier de zaak strak gemaakt.
En als laatste een laag primer aangebracht.
Moet nu nog een primer laag krijgen en daarna de definitieve kleur.
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)