Ten einde raad: Remmen...
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Nee oke maar puur voor test ritje om te kijken of het probleem dan over is?TTF wrote:dan kon ie wel eens erg hard gaan remmen achter
maar goed zelf ooit eens een vergelijkbaar vaag probleem gehad.. en dat zat hem uiteindelijk in de lastafhankelijke remdruk begrenser en daar viel niks aan te zien.. kwa lekkage enz..
Als het probleem dan weg is gooi ik er nieuwe cilinders in de trommels en nieuwe remleidingen naar achter..
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Volgens mij valt dat allemaal best wel mee, want zowel m'n volcane's als m'n dieseltjes zijn van oorsprong NIET voorzien van remkracht-regelaar!TTF wrote:dan kon ie wel eens erg hard gaan remmen achter
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 88
- Joined: ThuMay21, 2009 10:05:27 PM
- Location: Midden Limburg
Ik zou eerst de leidingen aan de achterkant HRC eens fixen. Goede kans dat dit het probleem is. zoiezo wel handig aangezien je ook wilt dat niet alle lak in de motorruimte wegvreet. als ie klaar goed afspoelen!!
Mocht het dit niet zijn kun je, zoals je zelf al voorsteld, eens zonder remdruk begrenzer proberen. Wel voorzichtig natuurlijk.
Mocht het dit niet zijn kun je, zoals je zelf al voorsteld, eens zonder remdruk begrenzer proberen. Wel voorzichtig natuurlijk.
Ik bedoelde eigenlijk om de twee leidingen naar de achterremmen los te nemen van de HRC en in plaats daarvan twee heel korte stukjes goed dichtgeslagen (dichtslaan, omklappen en nogmaals dichtslaan) of twee dopjes te monteren waardoor de achterremmen helemaal geen olie meer krijgen.
Als het dan wel werkt één achterremleiding monteren en weer proberen.
enzovoort.
P.
Als het dan wel werkt één achterremleiding monteren en weer proberen.
enzovoort.
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
Nou, een updateje
dat 'lekken' van die leidingen lijkt schijn, athans, na goed schoonmaken niet meer gezien.
Na t ontluchten van weer een andere HRC en weer alle wielen leek het beter, maar toch heb je weer 2 trappen nodig om het pedaal hard te krijgen.
Als je dan doorremt houd hij wel druk, en hij remt met blokkerende bandjes. (moet wel zeggen ík heb nog niet proefgereden, dit is wat ik van de garage hoor)
Afijn, ik haal hem zo op want zij komen er ook niet uit. Wat ze nog denken is dat de zuiger van de klauw te ver naar binnen zit, waardoor die 2 trappen nodig heeft voordat die zuiger aan die kant remt.
Kan mogelijk zijn gezien het verhaal dat hij bij 1x trappen met die zijde niet mee remt en met 2x trappen ineens wel.
Hoe dan ook, zij geloven niet dat het de HRC is (met 3 verschillende exact dezelfde symptomen). We hebben overigens ook ontlucht met 2 bar op het systeem én iemand op het rempedaal maar wel maar hele kleine bewegingen om de HRC niet stuk te maken.
dat 'lekken' van die leidingen lijkt schijn, athans, na goed schoonmaken niet meer gezien.
Na t ontluchten van weer een andere HRC en weer alle wielen leek het beter, maar toch heb je weer 2 trappen nodig om het pedaal hard te krijgen.
Als je dan doorremt houd hij wel druk, en hij remt met blokkerende bandjes. (moet wel zeggen ík heb nog niet proefgereden, dit is wat ik van de garage hoor)
Afijn, ik haal hem zo op want zij komen er ook niet uit. Wat ze nog denken is dat de zuiger van de klauw te ver naar binnen zit, waardoor die 2 trappen nodig heeft voordat die zuiger aan die kant remt.
Kan mogelijk zijn gezien het verhaal dat hij bij 1x trappen met die zijde niet mee remt en met 2x trappen ineens wel.
Hoe dan ook, zij geloven niet dat het de HRC is (met 3 verschillende exact dezelfde symptomen). We hebben overigens ook ontlucht met 2 bar op het systeem én iemand op het rempedaal maar wel maar hele kleine bewegingen om de HRC niet stuk te maken.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
hopen dat je nu toch van het probleem af gaat komen.
2 maal trappen is idd wel vreemd, als het systeem helemaal gevuld en ontlucht is zou er al meteen druk moeten zijn. Een remblok wat door een iets slingerende schijf wordt teruggedrukt of een schuin afgesleten blok kan er voor zorgen dat je eerst wat olie moet verplaatsen voordat er druk komt, maar meestel is dat zo weinig dat je het niet echt merkt.
P
2 maal trappen is idd wel vreemd, als het systeem helemaal gevuld en ontlucht is zou er al meteen druk moeten zijn. Een remblok wat door een iets slingerende schijf wordt teruggedrukt of een schuin afgesleten blok kan er voor zorgen dat je eerst wat olie moet verplaatsen voordat er druk komt, maar meestel is dat zo weinig dat je het niet echt merkt.
P
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
Ik snap er ook niets van hoor
Nou ik heb hem opgehaald en dus zelf ermee gereden.
trap je 1x op het rempedaal, remt hij na een lange slag, en trekt volledig naar links. Aan het eind heb je wel remdruk.
Trap je 2x zit de rem ineens wel bovenin het pedaal, en trekt volledig recht.
Hou je je trap vast, blijft de druk ook. Het ebt niet weg ofzo.
Het moet bijna dus wel in de RV klauw zitten. Die remt immers met 1 trap amper mee en bij de 2de trap remt ie ineens wel gewoon zoals t hoort.
Thomas dacht dat de zuiger miss tever naar binnen zit (oid) dus heb een 'opdracht' meegekregen (blokjes eruit en hout ertussen dat de zuiger er niet uit kan, maar wel heel ver naar buiten kan komen)
hopelijk schiet ie daarna dan weer op zn plek.
Lucht is het iig niet meer, hij heeft het me ook laten zien, er komt echt geen lucht meer uit.... (HRC is ook ontlucht op die manier als filmpje)
Nou ik heb hem opgehaald en dus zelf ermee gereden.
trap je 1x op het rempedaal, remt hij na een lange slag, en trekt volledig naar links. Aan het eind heb je wel remdruk.
Trap je 2x zit de rem ineens wel bovenin het pedaal, en trekt volledig recht.
Hou je je trap vast, blijft de druk ook. Het ebt niet weg ofzo.
Het moet bijna dus wel in de RV klauw zitten. Die remt immers met 1 trap amper mee en bij de 2de trap remt ie ineens wel gewoon zoals t hoort.
Thomas dacht dat de zuiger miss tever naar binnen zit (oid) dus heb een 'opdracht' meegekregen (blokjes eruit en hout ertussen dat de zuiger er niet uit kan, maar wel heel ver naar buiten kan komen)
hopelijk schiet ie daarna dan weer op zn plek.
Lucht is het iig niet meer, hij heeft het me ook laten zien, er komt echt geen lucht meer uit.... (HRC is ook ontlucht op die manier als filmpje)
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
klinkt inderdaad naar RV klauw. de zuiger er een stuk uit en de boel goed schoonmaken zou kunnen helpen. zorg er dan ook voor dat de geleiding van de blokken goed schoon is waardoor de blokken er goed vlak in liggen en makkelijk kunnen bewegen.
Het is overigens wel slim de schoonmaakactie meteen aan twee kanten te doen.
P.
Het is overigens wel slim de schoonmaakactie meteen aan twee kanten te doen.
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
HIJ REMTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT
de klauw zat gewoon niet goed (schroefdraad verneukt) en de zuiger heb ik wel verder naar buiten laten komen en soort van gangbaar gemaakt.
woooeeeii
Het was dus een combi van lucht in de hrc en klauw niet goed en zuiger zat vast.
de klauw zat gewoon niet goed (schroefdraad verneukt) en de zuiger heb ik wel verder naar buiten laten komen en soort van gangbaar gemaakt.
woooeeeii
Het was dus een combi van lucht in de hrc en klauw niet goed en zuiger zat vast.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
oke oke
eerlijk is eerlijk, i didn't do it
focus fetishist did it
eerlijk is eerlijk, i didn't do it
focus fetishist did it
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
overigens:
iedereen heeeeeeeel erg bedankt voor de tips!! Meedenken heeft toch echt wel veel geholpen!
Iets duidelijker: Het schroefdraad van het onderste boutje van de klauw was goed verneukt, waardoor het boutje niet verder ging dan ongeveer 3/4.
Omdat t bovenste boutje wel goed vast zat viel het niet op. Maar met remmen trok de klauw dus scheef waardoor hij niet goed aandrukte. Pas na 2x trappen gebeurde dat.....
Maar de zuiger ging ook enorm zwaar en daar hebben we ook wat aangedaan.
Schroefdraad is opnieuw getapt en nu zit het weer helemaal goed.
Gelukkig, 100 euro verder maar oke, ik heb de 1.0 weer. En dat werd echt wel heel erg nodig
iedereen heeeeeeeel erg bedankt voor de tips!! Meedenken heeft toch echt wel veel geholpen!
Iets duidelijker: Het schroefdraad van het onderste boutje van de klauw was goed verneukt, waardoor het boutje niet verder ging dan ongeveer 3/4.
Omdat t bovenste boutje wel goed vast zat viel het niet op. Maar met remmen trok de klauw dus scheef waardoor hij niet goed aandrukte. Pas na 2x trappen gebeurde dat.....
Maar de zuiger ging ook enorm zwaar en daar hebben we ook wat aangedaan.
Schroefdraad is opnieuw getapt en nu zit het weer helemaal goed.
Gelukkig, 100 euro verder maar oke, ik heb de 1.0 weer. En dat werd echt wel heel erg nodig
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).