Vervelende verlichting
Moderators: vtspower, webmasters
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Bovenstaande opsomming van MNM(tm) verplaatsen richting een HOW TO?MNM(tm) wrote:
CN1:
1. GND
2. GND
3. Naar kentekenplaatverlichting
CN2:
1. CN3,1
2. CN1,3 | Normaal licht (5W)
3. CN3,2
4. CN3,3 | Remlicht (21W)
5. Richtingaanwijzer LINKS (21W)
6. CN3,5
7. Mistlicht (21W)
CN3:
1. CN2,1 (normaal licht, rechter unit)
2. CN2,3 (achteruitrijlicht, rechter unit)
3. CN2,4 | Remlicht (21W)
4. GND
5. CN2,6 (richtingaanwijzer rechts, rechter unit)
CN4:
1. Richtingaanwijzer RECHTS (21W)
2. GND
3. Remlicht (21W)
4. Achteruitrijlicht (21W)
5. Normaal licht (5W)
CN4 zit via een bandkabel omgekeerd verbonden met CN3, dus CN4,1 is verbonden met CN3,5; CN4,2 met CN3,4; enz.
En mogelijk aanvullen met het volgende:
Het rechterachterlicht heeft nogal is de neiging om mee te knipperen in de frequuentie van de richtingaanwijzerverlichting.
En dit is een APK afkeur.
De reden is dat er nogal wat overgangsweerstand zit in de massa verbindingen van alle connectoren richting het rechterachterlicht.
De oplossing is redelijk simpel:
- zoek op de sloop een AX op en neem het korte draadboompje mee dat op de bovenste steker (3 polig) in het schema van MNM(tm) genaamd CN1
- monteer dit draadboompje op het rechterachterlicht en verbind de twee draden (1 en 2 zie schema CN1 van MNM(tm)) met de draadoogjes op een nieuw te maken massa punt in de onmiddelijke nabijheid van het rechterachterlicht.
Resultaat is een niet meer meeknippperend achterlicht.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl