Auke aka Kick-it (AX GTI '92, BX SPORT '86)
Moderator: webmasters
Auke aka Kick-it (AX GTI '92, BX SPORT '86)
Hallo allemaal!
Ik ben Auke en ik lees al enige tijd mee op dit forum.
Sinds dit weekend ben ik in het bezit van een Citroën AX GTI.
Volgens mij is de AX een oude bekende van dit forum.
De AX heeft wel wat deuken en de wel bekende slechte punten zijn ook slecht. Een van de vorige eigenaren heeft het vrij slecht gerepareerd, maar goed, dit zou geen probleem moeten zijn om dit te repareren.
Alleen de deuken zijn wat minder.
Weet iemand hoe deze kleur heet?
Tevens heb ik een Citroën Saxo 1.6 8v VTR uit 1997. (Deze is in 2012 naar de sloop gegaan.)
En is er nog een Citroën AX 1.4 Furio en een Citroën BX 1.6 Chic in het bezit van mijn familie. Echte Citroën familie om het zo maar te zeggen.
De Saxo gaat binnenkort de garage in, omdat deze wat tijd en liefde nodig heeft. Het gaat dan voornamelijk om de skirts en de voorruit die stuk zijn.
Maar verder zal ik gelijk de motorruimte, remmerij, vering en demping, uitlaatlijn en vele andere dingen aanpakken.
Wanneer de Saxo klaar is, gaat de AX de garage in.
Het wagenpark:
Saxo 1.6 VTR - BX 1.6 Chic - AX 1.4 GTI - AX 1.4 Furio
Ik ben Auke en ik lees al enige tijd mee op dit forum.
Sinds dit weekend ben ik in het bezit van een Citroën AX GTI.
Volgens mij is de AX een oude bekende van dit forum.
De AX heeft wel wat deuken en de wel bekende slechte punten zijn ook slecht. Een van de vorige eigenaren heeft het vrij slecht gerepareerd, maar goed, dit zou geen probleem moeten zijn om dit te repareren.
Alleen de deuken zijn wat minder.
Weet iemand hoe deze kleur heet?
Tevens heb ik een Citroën Saxo 1.6 8v VTR uit 1997. (Deze is in 2012 naar de sloop gegaan.)
En is er nog een Citroën AX 1.4 Furio en een Citroën BX 1.6 Chic in het bezit van mijn familie. Echte Citroën familie om het zo maar te zeggen.
De Saxo gaat binnenkort de garage in, omdat deze wat tijd en liefde nodig heeft. Het gaat dan voornamelijk om de skirts en de voorruit die stuk zijn.
Maar verder zal ik gelijk de motorruimte, remmerij, vering en demping, uitlaatlijn en vele andere dingen aanpakken.
Wanneer de Saxo klaar is, gaat de AX de garage in.
Het wagenpark:
Saxo 1.6 VTR - BX 1.6 Chic - AX 1.4 GTI - AX 1.4 Furio
Last edited by kick-it on FriDec21, 2012 10:29:45 AM, edited 8 times in total.
welkom, leuk wagenpark!!
Wat voor slechte punten van de GTI zijn slecht? fotos?
Wat voor slechte punten van de GTI zijn slecht? fotos?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Welkom, en een leuke verzameling Citroën's
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Dank jullie wel!
Ik heb geen foto's (nog niet) van de slechte punten.
Maar achter de koplampen is altijd een slecht punt en dat is nu ook zo en verder in de kofferbak zit een slechte plek.
In plaats dat ze een nieuw plaatje erin hebben gelast, hebben ze dit er overheen gelast, zo blijft het altijd een zwak punt, want de oude roest zit er gewoon nog en gaat lekker verder met rotten.
Dit ga ik dan binnenkort weg slijpen en opnieuw lassen.
Verder zoek ik nog een paar interieurdelen, maar dat plaats ik wel in het "gezocht" topic.
Ik heb geen foto's (nog niet) van de slechte punten.
Maar achter de koplampen is altijd een slecht punt en dat is nu ook zo en verder in de kofferbak zit een slechte plek.
In plaats dat ze een nieuw plaatje erin hebben gelast, hebben ze dit er overheen gelast, zo blijft het altijd een zwak punt, want de oude roest zit er gewoon nog en gaat lekker verder met rotten.
Dit ga ik dan binnenkort weg slijpen en opnieuw lassen.
Verder zoek ik nog een paar interieurdelen, maar dat plaats ik wel in het "gezocht" topic.
Heeej, klinkt bekend! Ax GTI, bouwjaar '92, maar helaas ook:kick-it wrote:Dank jullie wel!
Ik heb geen foto's (nog niet) van de slechte punten.
Maar achter de koplampen is altijd een slecht punt en dat is nu ook zo en verder in de kofferbak zit een slechte plek.
In plaats dat ze een nieuw plaatje erin hebben gelast, hebben ze dit er overheen gelast, zo blijft het altijd een zwak punt, want de oude roest zit er gewoon nog en gaat lekker verder met rotten.
Dit ga ik dan binnenkort weg slijpen en opnieuw lassen.
Verder zoek ik nog een paar interieurdelen, maar dat plaats ik wel in het "gezocht" topic.
Rotte hoeken in achterbak, rotte stukken tussen koplamp en schokbrekertoren. Ik moet hier ook aan beginnen.
Hoe ga jij het aanpakken? Plaatwerk uit een donor zagen? Of pak je een stuk plaatstaal en klop je dat zelf in vorm?
Ik zou een stuk zelf in vorm maken voor achter de koplampen, gezien vrijwel alle AXen daar rot zijn en het lastig is een goede donor te vinden.martie wrote:Heeej, klinkt bekend! AX GTI, bouwjaar '92, maar helaas ook:kick-it wrote:Dank jullie wel!
Ik heb geen foto's (nog niet) van de slechte punten.
Maar achter de koplampen is altijd een slecht punt en dat is nu ook zo en verder in de kofferbak zit een slechte plek.
In plaats dat ze een nieuw plaatje erin hebben gelast, hebben ze dit er overheen gelast, zo blijft het altijd een zwak punt, want de oude roest zit er gewoon nog en gaat lekker verder met rotten.
Dit ga ik dan binnenkort weg slijpen en opnieuw lassen.
Verder zoek ik nog een paar interieurdelen, maar dat plaats ik wel in het "gezocht" topic.
Rotte hoeken in achterbak, rotte stukken tussen koplamp en schokbrekertoren. Ik moet hier ook aan beginnen.
Hoe ga jij het aanpakken? Plaatwerk uit een donor zagen? Of pak je een stuk plaatstaal en klop je dat zelf in vorm?
En de bumpersteunen zijn meetstal ook weggerot, en ik kreeg ze hier niet meer nieuw besteld... Mijn bumper hangt nu dus zonder die steunen..
In de achterbak daarintegen zijn ze vaker onaangetast!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
http://www.geevers.org/shop/index.php? check deze site maar eens voor plaatwerk
achterbak wordt ook niet zo'n probleem gok ik. Plaatwerk is daar nagenoeg vlak.
Als er passende binnenschermen nieuw te krijgen zijn is dat natuurlijk geweldig.
Ik zie zo snel in het lijstje "binnenscherm horizontaal" en "binnenscherm verticaal"..
Wat zou dat inhouden?
P.s. sorry dat ik het topic hiervoor 'kaap'. Het is nog wel interessant voor de topicstarter hoop ik..
Als er passende binnenschermen nieuw te krijgen zijn is dat natuurlijk geweldig.
Ik zie zo snel in het lijstje "binnenscherm horizontaal" en "binnenscherm verticaal"..
Wat zou dat inhouden?
P.s. sorry dat ik het topic hiervoor 'kaap'. Het is nog wel interessant voor de topicstarter hoop ik..
Dat had ik ook nog wel begrepen
Het liggende gedeelte, bestaat dat dan uit het gedeelte van de schokbrekertoren tot aan de koplampen, inclusief het ronde gedeelte wat dan weer tot aan de kokerbalk loopt? Dat is namelijk ook een staand gedeelte.
Beetje lastig uit te leggen..
Als iemand een foto heeft/kan vinden van het reparatiedeel zou dat fijn zijn. Dan weet ik ook hoe het vervangende deel er uit zou moeten zien.
Het liggende gedeelte, bestaat dat dan uit het gedeelte van de schokbrekertoren tot aan de koplampen, inclusief het ronde gedeelte wat dan weer tot aan de kokerbalk loopt? Dat is namelijk ook een staand gedeelte.
Beetje lastig uit te leggen..
Als iemand een foto heeft/kan vinden van het reparatiedeel zou dat fijn zijn. Dan weet ik ook hoe het vervangende deel er uit zou moeten zien.
We hebben een AX diesel gehad en die was op precies dezelfde plekken door geroest.martie wrote: Heeej, klinkt bekend! AX GTI, bouwjaar '92, maar helaas ook:
Rotte hoeken in achterbak, rotte stukken tussen koplamp en schokbrekertoren. Ik moet hier ook aan beginnen.
Hoe ga jij het aanpakken? Plaatwerk uit een donor zagen? Of pak je een stuk plaatstaal en klop je dat zelf in vorm?
Na alles weggeslepen te hebben zijn er nieuwe platen in gelast.
Is goed te doen, maar je hebt wel ruimte nodig.
Alles is vrij vlak.
Helaas hebben we niet lang van het laswerk kunnen genieten, want een paar maanden later werd hij total loss gereden.
Had net geen 500.000 km's gehaald.
De motor is trouwens in een andere AX gezet en die rijdt er nog lekker mee rond.
Dit zijn wat foto's zodat je een beetje kan zien hoe het geworden was.
Zo is ze geëindigd.
Ben dit weekend bezig geweest om de rest van de AX te strippen.
En ik zou nog wat foto's van de gatenkaas maken.
Bij deze:
Interieur eruit:
Erg slecht gelast gedeelte in de achterbak. Ga ik eruit slijpen en over doen:
Roest in het gedeelte waar het linker achterlicht zit. (rechts ook, maar dan veeeel minder):
Een gat achter de linker koplamp:
Een gat achter de rechter koplamp:
Rechts achter:
Links achter:
Work in progress:
Work in progress:
Een aangepaste ECU? Weet iemand hier iets over?
Ik ga hem binnenkort openmaken om te zien wat er in zit. Is dat te zien?
Ik heb in ieder geval de komende weekenden iets te doen, hoef mij niet te vervelen
En ik zou nog wat foto's van de gatenkaas maken.
Bij deze:
Interieur eruit:
Erg slecht gelast gedeelte in de achterbak. Ga ik eruit slijpen en over doen:
Roest in het gedeelte waar het linker achterlicht zit. (rechts ook, maar dan veeeel minder):
Een gat achter de linker koplamp:
Een gat achter de rechter koplamp:
Rechts achter:
Links achter:
Work in progress:
Work in progress:
Een aangepaste ECU? Weet iemand hier iets over?
Ik ga hem binnenkort openmaken om te zien wat er in zit. Is dat te zien?
Ik heb in ieder geval de komende weekenden iets te doen, hoef mij niet te vervelen
Last edited by kick-it on SunAug15, 2010 12:02:21 PM, edited 2 times in total.
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
In principe kun je er niets aan zien... Of je moet het geluk hebben dat er op de EEPROM een stikkertje zit met iets als "Group-N"...kick-it wrote:Een aangepaste ECU? Weet iemand hier iets over?
Ik ga hem binnenkort openmaken om te zien wat er in zit. Is dat te zien?
Beste is om de chip uit te (laten) lezen. Dan weet je zeker wat je hebt.
Of de vorige eigenaar even aanspreken en vragen of die er wat van weet, misschien wel zo makkelijk.
De vorige eigenaar wist hier niks over.MBa@NL wrote: Beste is om de chip uit te (laten) lezen. Dan weet je zeker wat je hebt.
Of de vorige eigenaar even aanspreken en vragen of die er wat van weet, misschien wel zo makkelijk.
Hij had hem net een half jaar en de AX heeft al aardig wat eigenaren gehad.
Ik zal eens kijken wat er in zit en waar ik de eeprom zou kunnen laten uitlezen.