citroen ax GT. twijfel
Moderators: Rock's, webmasters
-
- AX liefhebber
citroen ax GT. twijfel
http://link.marktplaats.nl/324303063
zag deze op marktplaats wou er zelf voor gaan echter een paar dingen houden me tegen. ik wil echt heel graag van mijn 1.1 overgaan op een GT.
echter ziet de ax er op de fotos nog zeer goed uit. maar uiterlijk zegt weinig.
GT rijders zijn niet de meest rustige rijders.
ik weet dat de vorige eigenaar hem in november heeft gekocht en gister heeft ingeruild(opgezocht via inet en gebeld met de handelaar) dat vind ik echter wel snel. zou hij hem hebben afgetrapt en maar hebben ingeruild
daarnaast is voor mij 2 en half uur rijden een beetje ver om de auto te gaan bekijken. bij mijn eigen auto weet ik wat er nog aan gedaan moet worden.
van deze auto weet ik nikst. de handelaar wou niet veel vertellen over de toestand van de auto. hij zij kom maar kijken.
zolang er maar niet teveel roest is en hij het nog redelijk doet zou ik er direct voor gaan maar dit weet ik dus niet.
weet iemand meer over deze auto?
wat zijn de voordelen en andelen van een GT in vergelijking met een 1.1
ik rij dagelijks 150 km over de snelweg. voor mijn gevoel rijd een 1.1 met 120 redelijk hoog in de toeren en dat maakt een kabaal. daarbij wacht ik met inhalen vaak tot er wat ruimte is.
zag deze op marktplaats wou er zelf voor gaan echter een paar dingen houden me tegen. ik wil echt heel graag van mijn 1.1 overgaan op een GT.
echter ziet de ax er op de fotos nog zeer goed uit. maar uiterlijk zegt weinig.
GT rijders zijn niet de meest rustige rijders.
ik weet dat de vorige eigenaar hem in november heeft gekocht en gister heeft ingeruild(opgezocht via inet en gebeld met de handelaar) dat vind ik echter wel snel. zou hij hem hebben afgetrapt en maar hebben ingeruild
daarnaast is voor mij 2 en half uur rijden een beetje ver om de auto te gaan bekijken. bij mijn eigen auto weet ik wat er nog aan gedaan moet worden.
van deze auto weet ik nikst. de handelaar wou niet veel vertellen over de toestand van de auto. hij zij kom maar kijken.
zolang er maar niet teveel roest is en hij het nog redelijk doet zou ik er direct voor gaan maar dit weet ik dus niet.
weet iemand meer over deze auto?
wat zijn de voordelen en andelen van een GT in vergelijking met een 1.1
ik rij dagelijks 150 km over de snelweg. voor mijn gevoel rijd een 1.1 met 120 redelijk hoog in de toeren en dat maakt een kabaal. daarbij wacht ik met inhalen vaak tot er wat ruimte is.
-
- AX liefhebber
sluit topic maar.
ben erachter dat het een censuur is.
ben erachter dat het een censuur is.
Last edited by kleutscher on SatMar13, 2010 11:10:11 AM, edited 1 time in total.
-
- profiel verwijderd
-
- profiel verwijderd
Wat Karwin op de chat aangaf was dat de handelaar aan had gegeven de auto gisteren op een Golf ingeruild te hebben...TTF wrote:wellicht word de auto in opdracht verkocht? en dus niet op bedrijfsvoorraad gezet?
om dan nou iemand van "handelaar" of oplichter te beschuldigen
Had m'n vorige post miss. wat uitgebreider moeten neerzetten...
EDIT: Is handelaar eigenlijk een beschuldiging? Vind 't eigenlijk meer een beroep...

Je kan misschien ook wel meenemen dat een handelaar een AX niet zo interessant vindt, en dat hij ook geen slechte naam wil hebben voor een paar honderd euro. 1 AX per maand betaalt ie zijn appartement nog niet eens voor... Ga je daarvoor oplichten?
De afstand is natuurlijk wel een groot punt, het is niet alsof je ff vlug gaat kijken als je 5 uur onderweg bent heen en terug.
De afstand is natuurlijk wel een groot punt, het is niet alsof je ff vlug gaat kijken als je 5 uur onderweg bent heen en terug.
Hoe weet jij dat?kleutscher wrote:sluit topic maar.
ben erachter dat het een oplichter is.
Je qualificatie is duidelijk niet ironisch bedoeld, maar feitelijk.
Bedenk wel dat een berichtenplaatser juridisch kan worden aangesproken op dit soort beschuldigingen, evenals het forumbeheer zelf.
Last edited by jk on SatMar13, 2010 10:04:01 AM, edited 2 times in total.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
dat is de gok van een auto kopen op internet, het is dat ik ook niet vaak in die hoek kom. Anders ging ik wel even voor je kijken..raoel wrote: De afstand is natuurlijk wel een groot punt, het is niet alsof je ff vlug gaat kijken als je 5 uur onderweg bent heen en terug.
als je dagelijks 150km aflegt?:O das 750km per week.. dan ging ik lekker diesel rijden ipv een GT

-
- AX liefhebber
ik ben weer wakker:)
de handelaar had me verteld dat hij hem dus eergisteren pas binnen had en niet eens de tijd had genomen om hem schoon te maken.
maar wat bleek dat de marktplaats bericht al van 6 maart was en niet van 12 maart zoals hij beweerde over de telefoon. eerste leugen dus.
daarnaast kwam ik na google een review tegen over de garage waar oplicht praktijk werd verteld. die mensen hadden tijd geleden daar een golf gekocht die redelijk snel uitelkaar viel. echter de handelaar gebruikte de golf die door hun was gekocht nog steeds weer als advertentie om mensen te lokken.
toen bekeek ik de marktplaats advertentie nog is en zag dat de kenteken niet klopte die erbij stond.
die was namelijk van een golf.
na nog even op speurders gekeken te hebben kwam ik daar weer een advertentie tegen van de zelfde ax.
die is trouwens opeens verdwenen. die was geplaatst op oktober 2009.
Datum aanvang laatste tenaamstelling 04-11-2009
dat betekent dus of hij heeft hem in oktober gekregen en in november verkocht. en daarna weer terug gekregen zonder ook maar enige km erbij op de km stand
en daar stond precies dezelfde info in kwa km stand etc etc.
vind nu zelfs een van augustus vorig jaar zelfde info als de info op marktplaats
de advertenties op een rijtje
12 augustus 2009
http://www.speurders.nl/overzicht/citro ... oen+ax+1.4
6 maart 2010
de andere kan ik niet meer vinden maar daar stonden ook verkeerde fotos bij. fotos van een kever
hmmmmmmmmmmm.
misschien dat hij er wel staat.
maar na zo een garage review te lezen en de info dat ik vind op inet.
dan ja ik vind het wel zeer verdacht.
idd zou diesel beter zijn. echter ben ik niet nog lang van plan dagelijks die afstand af te leggen. dan maar wat meer betalen dan straks met een diesel te zitten terwijl je dan nog maar 150km per week rijd
de handelaar had me verteld dat hij hem dus eergisteren pas binnen had en niet eens de tijd had genomen om hem schoon te maken.
maar wat bleek dat de marktplaats bericht al van 6 maart was en niet van 12 maart zoals hij beweerde over de telefoon. eerste leugen dus.
daarnaast kwam ik na google een review tegen over de garage waar oplicht praktijk werd verteld. die mensen hadden tijd geleden daar een golf gekocht die redelijk snel uitelkaar viel. echter de handelaar gebruikte de golf die door hun was gekocht nog steeds weer als advertentie om mensen te lokken.
toen bekeek ik de marktplaats advertentie nog is en zag dat de kenteken niet klopte die erbij stond.
die was namelijk van een golf.
na nog even op speurders gekeken te hebben kwam ik daar weer een advertentie tegen van de zelfde ax.
die is trouwens opeens verdwenen. die was geplaatst op oktober 2009.
Datum aanvang laatste tenaamstelling 04-11-2009
dat betekent dus of hij heeft hem in oktober gekregen en in november verkocht. en daarna weer terug gekregen zonder ook maar enige km erbij op de km stand

en daar stond precies dezelfde info in kwa km stand etc etc.
vind nu zelfs een van augustus vorig jaar zelfde info als de info op marktplaats
de advertenties op een rijtje
12 augustus 2009
http://www.speurders.nl/overzicht/citro ... oen+ax+1.4
6 maart 2010
de andere kan ik niet meer vinden maar daar stonden ook verkeerde fotos bij. fotos van een kever
hmmmmmmmmmmm.
idd zou diesel beter zijn. echter ben ik niet nog lang van plan dagelijks die afstand af te leggen. dan maar wat meer betalen dan straks met een diesel te zitten terwijl je dan nog maar 150km per week rijd

kleutscher wrote:ik ben weer wakker:)
<snip>
Ik zou ook niet zomaar bij 'een handelaar' kopen.
Toch heb ik de laatste twee jaar twee uitstekende auto's gekocht, wat ouder en met tamelijk veel km op de teller, zonder garantie en voor een relatief laag bedrag, bij autohandelaars die ik vroeger niet eens zou hebben bekeken.
Gevonden via het internet.
Enig bedrag ingecalculeerd voor reparaties.
Beide auto's met zeer kleine, gemakkelijk op te lossen, gebreken.
Beide auto's ga ik voor langere tijd houden.
(Ook onder merkdealers zitten zeer slechte garagebedrijven! De verschillen liggen anders dan vroeger.)
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
Wat verwacht je dan van deze auto?
Voor de garantie hoef je hem niet te kopen en om te beoordelen of het een goede auto is moet je toch echt gaan kijken en een hoop controleren.
die GTI striping hoort er iig niet op, en dat type 2 achterlicht ook niet. De auto heeft 55kw ipv 62.
Het blijft altijd een beetje een gok een auto kopen
Voor de garantie hoef je hem niet te kopen en om te beoordelen of het een goede auto is moet je toch echt gaan kijken en een hoop controleren.
die GTI striping hoort er iig niet op, en dat type 2 achterlicht ook niet. De auto heeft 55kw ipv 62.
Het blijft altijd een beetje een gok een auto kopen

Altijd meer PK's dan jou!
-
- AX liefhebber
ik heb zelf niks tegen kleine garage etc etc.
alleen maakt hij zich wel heel verdacht.
als ik er nou een uurtje vanaf woonde reed ik er direct heen.
ook als ik het niet vetrouwde. heb onderhand genoeg ervaring om de staat van een AX in te schatten.
en ja dan kon het goed zijn dat ik met een leuke GT met enige gebreken terug zou komen.
gebreken zijn niet erg zolang het niet te absurd duur word.
zoals een en al roest. afgeragd motor blokje die voor geen meter loopt en slecht schakeld. dan word het toch wel een beetje duur
alleen maakt hij zich wel heel verdacht.
als ik er nou een uurtje vanaf woonde reed ik er direct heen.
ook als ik het niet vetrouwde. heb onderhand genoeg ervaring om de staat van een AX in te schatten.
en ja dan kon het goed zijn dat ik met een leuke GT met enige gebreken terug zou komen.
gebreken zijn niet erg zolang het niet te absurd duur word.
zoals een en al roest. afgeragd motor blokje die voor geen meter loopt en slecht schakeld. dan word het toch wel een beetje duur

Even tussendoor, ik heb verder geen oordeel over deze handelaar of auto
Een marktplaats advertentie kost geld en staat er gewoon voor een bepaalde periode, dus als meneer een advernentie koopt voor een Golf,
en de Golf is na 2 weken al verkocht... Staat die advertentie er nog wel (betaald) voor de resterende periode (zeg 2 maanden)
Als hij op die Golf een AX inruild, is het dus niet meer dan logisch dat hij die advertentie gebruikt om de AX te koop te zetten.
Helaas kan je bij MP het kenteken nooit meer wijzigen, dus staat er logischerwijs het kenteken van de Golf en staat de advertentie er dus al langer dan dat hij de AX heeft.
Dat heeft dus niets met oplichting te maken.
Een marktplaats advertentie kost geld en staat er gewoon voor een bepaalde periode, dus als meneer een advernentie koopt voor een Golf,
en de Golf is na 2 weken al verkocht... Staat die advertentie er nog wel (betaald) voor de resterende periode (zeg 2 maanden)
Als hij op die Golf een AX inruild, is het dus niet meer dan logisch dat hij die advertentie gebruikt om de AX te koop te zetten.
Helaas kan je bij MP het kenteken nooit meer wijzigen, dus staat er logischerwijs het kenteken van de Golf en staat de advertentie er dus al langer dan dat hij de AX heeft.
Dat heeft dus niets met oplichting te maken.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).