Hoe krijg ik mijn achteruitrijlicht aan de praat???
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX super weirdo
Hoe krijg ik mijn achteruitrijlicht aan de praat???
Mensen ik heb nog een paar (kleine) problemen:
1. mijn achteruitrijlicht weigert dienst
2. Claxon met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen (ja, de claxon is goed, want op de GT doet hij het wel)
Mensen, iedere suggestie is welkom! Ik heb al veel geprobeerd en ben beetje de weg kwijt
Als het voor donderdag niet opgelost is laat ik het de garage doen... Maar goed ik ben maar student en los het natuurlijk liever zelf op
Bij voorbaat dank.
1. mijn achteruitrijlicht weigert dienst
2. Claxon met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen (ja, de claxon is goed, want op de GT doet hij het wel)
Mensen, iedere suggestie is welkom! Ik heb al veel geprobeerd en ben beetje de weg kwijt
Als het voor donderdag niet opgelost is laat ik het de garage doen... Maar goed ik ben maar student en los het natuurlijk liever zelf op
Bij voorbaat dank.
Freude am Fahren.
heb je de toeter al geprobeerd met de huidige bekabeling, maar dan gewoon door kort te sluiten? dus die draadjes van het schakelaartje even verbinden?
vast wel.. maar je weet maar nooit. doorgemeten vast ook al?
is een achteruitrijlamp wel verplicht bij jou? gezien de leeftijd? [weet niet meer hoe dat zat ]
vast wel.. maar je weet maar nooit. doorgemeten vast ook al?
is een achteruitrijlamp wel verplicht bij jou? gezien de leeftijd? [weet niet meer hoe dat zat ]
-
- AX Master Spammer
als er een kabelbreuk zit kan het altijd zijn dat je nog een klein beetje spanning meet.
Je kan ook nog proberen aan dat schroefje achterop de toeter te draaien. Daarmee kan je hem afstellen zodat tie wat eerder begint te trillen (toeteren dus).
Als het trouwens de schakelaar is weet ik nog een complete schakelaar (knipper- verlichting-, toeter-pook) te ligge op de sloop (zowel type 1 als 2). Greetz rob
Je kan ook nog proberen aan dat schroefje achterop de toeter te draaien. Daarmee kan je hem afstellen zodat tie wat eerder begint te trillen (toeteren dus).
Als het trouwens de schakelaar is weet ik nog een complete schakelaar (knipper- verlichting-, toeter-pook) te ligge op de sloop (zowel type 1 als 2). Greetz rob
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
-
- AX super weirdo
Brutus wrote:Achteruitrij licht word aangeschakeld hetzij via een schakelaar op de versnellingsbak zelf... Of onder de pook... Onder die console unit... Bij mij zat hij bij de laatste optie...
Ja over dat contact had ik al gehoord, maar zit die als je je kap opentrekt gelijk boven op de bak? Die 2 draadjes die daar zitten?
Freude am Fahren.
-
- AX super weirdo
IceByte wrote:Ik had bij mijn AX ook de schakelaar op de bak kapot, de schakelaar van een BX dr opgezet, en het was weer in orde, dus ik zou die schakelaar dr even uithalen, en even goed kijken, dan naar de sloop en dr een paar uit AX'en of BX'en draaien, en als je dr 1 hebt die dr ff opzetten
Maar waar zit die schakelaar nou? Gelijk bovenop de bak? Onder je ontsteking zo'n beetje
Freude am Fahren.
master-arnie wrote:IceByte wrote:Ik had bij mijn AX ook de schakelaar op de bak kapot, de schakelaar van een BX dr opgezet, en het was weer in orde, dus ik zou die schakelaar dr even uithalen, en even goed kijken, dan naar de sloop en dr een paar uit AX'en of BX'en draaien, en als je dr 1 hebt die dr ff opzetten
Maar waar zit die schakelaar nou? Gelijk bovenop de bak? Onder je ontsteking zo'n beetje
ja klopt!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- AX super weirdo
axgt-er wrote:Bovenop de versnellingsbak. Dus als je recht voor de auto staat. De knop recht bovenop de versnellingsbak
Bij sommige AX'en zit hij in de buurt van de versnellingspook.
Voor zover ik hier begrijp zit dat contact bij de nieuwere type's op de pook zelf. Die van mij zit dus OP de bak, zal ik zo ff naar gaan kijken, vandaag laatste dag.... Als ut nie lukt doen ze ut maar in de garage
Freude am Fahren.
master-arnie wrote:axgt-er wrote:Bovenop de versnellingsbak. Dus als je recht voor de auto staat. De knop recht bovenop de versnellingsbak
Bij sommige AX'en zit hij in de buurt van de versnellingspook.
Voor zover ik hier begrijp zit dat contact bij de nieuwere type's op de pook zelf. Die van mij zit dus OP de bak, zal ik zo ff naar gaan kijken, vandaag laatste dag.... Als ut nie lukt doen ze ut maar in de garage
zeg er maar nix over het is geen apk eis voor een ax van die leeftijd
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Joost wrote:
zeg er maar nix over het is geen apk eis voor een AX van die leeftijd
ast erop zit moet het werken. geld ook voor mistlampen etc. maar vaak kijken ze er niet zo naar .. maar waarom het risico lopen
laters
denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
denny wrote:Joost wrote:
zeg er maar nix over het is geen apk eis voor een AX van die leeftijd
ast erop zit moet het werken. geld ook voor mistlampen etc. maar vaak kijken ze er niet zo naar .. maar waarom het risico lopen
laters
denny
Euh.. beter gezegd is: Als het aangesloten zit moeten de lampen werken, bij mistverlichting dan! Als je het relais eruit halen is het geen APK afkeur... Maar wanneer alles wel is aangesloten en een mistlamp werkt niet is het weer wel een APK afkeur!
-
- AX Master
-
- AX liefhebber