Waarde van een AX in perfecte staat

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

Buiten dat ik het een hoop geld vind, denk ik toch dat het beter verkoopt als je wat foto's van de auto plaatst.

Succes met de verkoop!
Image Image Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

't is wel een plaatje :oops:
Image Image Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

iets anders als een AX? seb ga je schamen...

hij is echt schitterend...
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

klopt het dat deze ax vorig jaar ook te koop stond?

Ik vind de vraagprijs wat aan de hoge kant, maar hij mag er wel zijn en ik heb een zwak voor die kleur :oops:

Dit is de mijne: (toen ie in elkaar zat)
klik

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

5000 euro. kom op zeg zelfs voor een ax met die km stand is dat niet realistisch.

Punaxio
AX Master
AX Master

Post by Punaxio »

Ziet er wel vrij smetteloos uit, maar ik denk dat je zeker zo'n 3500 euro van je vraagprijs af mag halen. Zo niet meer....

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Denk inderdaad dat, als je je prijs halveert, je gelukkig moet zijn als je het ervoor krijgt... Neemt niet weg dat de auto erg mooi is, maar €5000,- voor een auto van 17 jaar oud gaat wel wat ver...
Mijn AX (non GTI) had 32300 gelopen toen ik 'm kocht en die is wat jonger, maar ik heb er bij lange na geen €5000,- voor betaald...

Succes met de verkoop in ieder geval, hoop dat je er een liefhebber voor weet te vinden die de auto goed behandelt en 'm niet in de kreukels rijdt...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

CitroAX
Vlotte starter
Vlotte starter

Post by CitroAX »

Ik denk niet dat hij verkocht gaat worden voor die prijs :shock: :roll:
RESULTAAT STEMWIJZER: Emigreren!

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

ik denk dat een GTI in deze staat en met deze km-stand wel degelijk veel geld waard is, deze moet je eigenlijk ook niet mee gaan rijden, maar weer terug zetten in een schuurtje, vacuüm verpakt..

maar goed, wat een dergelijke auto voor iemand waard is, verschilt voor iedereen. Als ik het geld OVER had, zou ik hem gewoon ergens weg zetten..
Image

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

Als je wilt wachten op iemand die echt een GTI met weinig kilometers wil, dan moet je ook niet zorgen maken op een paar maanden wachten voordat je 'm kunt verkopen, natuurlijk...

maar dan nog denk ik dat als iemand 40% van de vraagprijs bied, dat al een heel mooi bod is...

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

q01z wrote:ik denk dat een GTI in deze staat en met deze km-stand wel degelijk veel geld waard is, deze moet je eigenlijk ook niet mee gaan rijden, maar weer terug zetten in een schuurtje, vacuüm verpakt..

maar goed, wat een dergelijke auto voor iemand waard is, verschilt voor iedereen. Als ik het geld OVER had, zou ik hem gewoon ergens weg zetten..
Een en eens maar nu kan je net zo goed 10.000 euro neerzetten gezien de prijs gebaseerd is op "emotionele" waarde en niet de daadwerkelijke waarde ;)

Ik denk dat tussen de 2500-3000 de prijs correct is (en voor dat geld zou ik eventueel nog interresse hebben ook).
En sowieso ben je er dan niet, de banden zullen vierkant zijn van het lange staan, de cylinders in de trommels gaan snel lekken en zo zullen nog meer zaken wel "uitgedroogt" zijn (stilstaan voor een auto is funest). Ik gok dat de klepseals onderstussen ook niet fris meer zullen zijn (uitgedroogt). Allemaal geen ramp natuurlijk maar mits je een echte rijdende auto ervan wilt maken met die km stand en idem dito mechanisch kwa staat komt er nog iets meer kwa kosten/werk bij.

Aan de ene kant zou ik zeggen pak het ding in plastic en zet hem weg en aan de andere kant is het een auto en auto's zijn gemaakt om te rijden.

Marc is het anders een idee om de discussie op te spitsen naar het club cafe? zodat dit topic niet onnodig (hoewel dat al gebeurd is) vervuild word:
Done

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

Volgens mij stond deze vorig jaar te koop voor 3100€ waarna hij weg ging voor een kleine 3000€. Dat is ie volgens mij ook wel waard...
Als het deze is, is hij altijd in het bezit geweest van een oud vrouwtje.

Voor de gemiddelde ax-liefhebber is dit helaas onbetaalbaar :s

beefy
Roltabak
Roltabak

Post by beefy »

ik ben geschrokken over de prijs, en op foto's is het niet altijd te zien in welke staat het voertuig echt is. ik zal eens zien of ik de lotto van deze week niet win. zoja koop ik die gti direct en draai hem in krantenpapier om vervolgens binnen 10jaar terug uit te graven :P
ik en mijn ax zijn even oud :D
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,

arjanklepper
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by arjanklepper »

beefy wrote: ik zal eens zien of ik de lotto van deze week niet win. zoja koop ik die gti direct :P
dus als je verliest koop je hem om jezelf te troosten dat je alweer verloor ;)
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

Gewoon in Oostende meedoen, dan weet je zeker dat je hem niet wint ;)

http://www.telegraaf.nl/buitenland/6248 ... tje__.html
Image Image Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

ik zou het voor die van mij ook gewoon vragen hoor. zelfs zonder motorblok hahaha
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Och dat heb je altijd, ik durf te wedden dat de first als hij klaar is met 16v op de markt niet meer dan 1250-1500 euro opbrengt. Dan kan ik wel gaan vragen wat ik wil en hopen dat de gek het ervoor geeft maar zo werkt het niet (gelukkig gaat het ding toch nooit de verkoop in).

Het eerste bod is zo te zien al gedaan:
http://www.kapaza.be/detail/25185824/

Ik zou zelf het ding best wel willen hebben als een soort van daily maar daar is hij te netjes voor.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

Kan er eigenlijk alleen om lachen...
56.000km is trouwens teveel om te spreken van 'museumstuk', dat is dus gewoon een zeer weinig bereden AX. En een AX is maar een AX.... :wink:

Hoe dan ook...

Voor dat geld kun je zo veel leuke klassiekers kopen die ook nog eens echt klassieker zijn.
En voor de helft van het geld kun je een leuke AX perfectioneren tot dezelfde staat als deze kennelijk heeft.
Nee hoor, dan kocht ik gewoon voor €3250,- Brutus weer terug, en houd de resterende €1750,- in de knip voor onderhoud.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

arjanklepper wrote:
beefy wrote: ik zal eens zien of ik de lotto van deze week niet win. zoja koop ik die gti direct :P
dus als je verliest koop je hem om jezelf te troosten dat je alweer verloor ;)
Eigenlijk geen fout in de zin, maar dat is in het vlaams gewoon zo uitgedrukt :P

arjanklepper
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by arjanklepper »

sorry ;)

vlamisch is niet mijn goeiste taal :)
maar toch vind ik dit soort taal verschillen wel plezant (hoe je het ook schrijft):P

sorry van offtopic geneuzel
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind

Post Reply