Ook in de smalle bochten moet ik doorgeven. Je wordt helemaal lijpo van al die regels.
- Voordat je knipper uitzet naar bijvoorbeeld rechts. Kijk rechts, Kijk links, Kijk rechts, kijk dode hoek.
- Dan ander je bocht. Kijk spiegel kant waar je niet heen gaat. Kijk spiegel kant waar je heengaat. Kijk de hele bocht naar je aanhanger totdat deze de bocht uit weer rechts komt. Kijk dan spiegel aan andere kant.
- Bij iedere tegenligger die passeert spiegels nakijken.
Echt serieus... Je kijkt zo verschrikkelijk veel in je spiegels en achter je dat je voor je ergens op knalt. Ik had na 3 uur lessen koppijn van het kijken.
En dan dat sturen erbij... Onder geen voorwaarde overpakken. Vervolgens draai je de scherpe bochten in woonwijken hakkerig door dat overpakken... Lijk wel een spastische mongool zo hard je dat stuur tussen je handen door moet overgeven...
Maar goed... Dat is waar op je examen opgelet wordt dus pas voorlopig mijn rijstijl maar aan.
En dan ook altijd zorgen dat je trailer recht achter je auto staat. Niet zoals je normaal doet netjes neerzetten voor een afslag dat je de bocht meteen kan gaan draaien. Nee trailer altijd 100% recht achter de auto.
Kortom. Dacht het even simpel te halen BE. Maar ben er nu al achter dat het echt opnieuw lessen is en heel veel afleren. Bluh.