dinsdag 8 juni:
Ik rij met me AX een rondje door Hoogeveen en het valt me op
dat 'ie wel errug laag stationair loopt, namelijk onder de 1000 toeren.
Ook merk ik dat 'ie nog erger is gaan stotteren dan 'ie al deed.
Duz wat later sta ik bij me kameraad, ikke uit de auto... zwarte rook
uit de uitlaat en heel errug haperend lopende motor
Het klonk alsof er 1 cylinder niet mee wilde komen, ook als ik meer
gas gaf kwam die 4de er niet bij.
Ik neem me voor om dan maar zo snel mogelijk naar huis te rijden maar onderweg daarheen slaat 'ie af en vervolgens kan ik heb alleem maar lopend
houden door de hele tijd met het gas te spelen en af en toe een beetje de
koppeling op te laten komen zodat ik nog wta vooruit kom.
Het motorgeluid klonk toen nog vreemder alsof er NOG een cylinder was weggevallen, heel vreemd.
Later op de dag heb ik de accuklemmen eraf gehaald om te kijken of
dat misschien iets zou helpen maar nee duz.
Heeft er iemand een idee wat het zou kunnen zijn Want ik snap er nix van.
AX GT mist wat cylinders
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
AX GT mist wat cylinders
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
-
- Technische Man
- Posts: 200
- Joined: ThuAug14, 2003 9:28:21 AM
- Location: Spijkenisse
Als je cilinders mist moet je terug rijden om te zoeken waar je ze verloren hebt.nee geintje.maar meten is weten,dus bougies eruit en kijken
of ze vonken,evt verdeelkap heel nauwkeurig inspecteren.Dan kan je nog
compressie gaan meten en evt kleppen stellen.
of ze vonken,evt verdeelkap heel nauwkeurig inspecteren.Dan kan je nog
compressie gaan meten en evt kleppen stellen.
41 jaar bij Citroën gewerkt en dus nu met pensioen
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
TNX voor de hulp, jullie zaten allemaal zeker wel warm.
De vorige eigenaar dacht zo goed te zijn om de verdelerkap een keertje
dicht te kitten nadat er een scheur in was gekomen.
Met andere woorden... de verdelerkap was overleden en met hem ook de rotor. Deze was gewoon doorgebrand.
Ook de bougiekabels zaten er niet al te fris op de bougies.
Gelukkig is het weer voorbij en met 3/4e liter olie bijvullen was ik weer ?45,- lichter, viel mee vond ik.
De vorige eigenaar dacht zo goed te zijn om de verdelerkap een keertje
dicht te kitten nadat er een scheur in was gekomen.
Met andere woorden... de verdelerkap was overleden en met hem ook de rotor. Deze was gewoon doorgebrand.
Ook de bougiekabels zaten er niet al te fris op de bougies.
Gelukkig is het weer voorbij en met 3/4e liter olie bijvullen was ik weer ?45,- lichter, viel mee vond ik.
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw