Problemen, vervangen of tunen alles kan.
Moderators: denny , vtspower , webmasters
citrofenwick
Total admin
Posts: 3591 Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:
Post
by citrofenwick » TueMay12, 2009 8:00:32 PM
MNM(tm) wrote: Als in Chris z'n First nu een 1.1i motor met Bosch ECU ligt, dan is dat 100% zeker een MA2.2. En ja, die dingen zijn ERG basic.
Anders is het een 1.1i motor met Magneti Marelli G6.11 ECU. (En die zijn wèl fijn!)
In Chris zijn ax ligt wel een GTI MPI blok
Mijn GTI loopt (wel dankzij jouw chippie
) eigenlijk ERG soepel en goed om een ax te zijn.
AX-kopen is verslavend.
Drake
AX super weirdo
Posts: 4657 Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen
Post
by Drake » WedMay13, 2009 12:12:40 AM
Mark wrote: Ik merk bij mij niks van een brak bosch systeem. Ma5.2 nergens last van.
Of hebben we het hier over de oudere varianten?
Ik spreek over de oudere bosch systemen die op de AX GTI/106 xsi 1.4 geleverd zijn
Degene die jij hebt is er een die op een ander princiepe werkt en stukken beter functioneerd.
MNM(tm) wrote: Als in Chris z'n First nu een 1.1i motor met Bosch ECU ligt, dan is dat 100% zeker een MA2.2. En ja, die dingen zijn ERG basic.
Anders is het een 1.1i motor met Magneti Marelli G6.11 ECU. (En die zijn wèl fijn!)
Je gaat mij nu toch echt niet vertellen dat je na al de update's die ik post niet weet dat er een 106 XSI blok inligt?
Sterker nog je hebt zelf het toen gezien op de frikandellen meeting
MNM(tm)
AX super weirdo
Posts: 4921 Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland
Post
by MNM(tm) » FriMay15, 2009 8:29:57 AM
Mjah, 'k heb inmiddels aan zo veel verschillende AX-en gesleuteld, dat ik nu niet meer precies weet wat nu waar in hangt.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Happytree
AX Master
Posts: 1254 Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]
Post
by Happytree » SatAug01, 2009 10:20:17 AM
Goedenmorgen,
Ik zit erover te denken om als reserve een 1.6 onderblok te kopen die klaar te maken icm 106 1.3 rallyebak.
nu weet ik dat bas en vincent met het bosch systeem rijden en stelt dat zichzelf zo bij en is er echt sprake van prestatie winst, en evt verplaatsing van de powerband(aangezien de 1.3 rallyebak zeer kort is)
zie het er niet van komen om een giga ombouw te doen, dus kabelboom wissels enzo zie ik er dit jaar nog niet van komen.
homiethomie
AX liefhebber
Posts: 264 Joined: WedNov21, 2007 2:12:43 PM
Location: Texel
Post
by homiethomie » SunMar07, 2010 10:20:46 PM
ik heb alles eens aandachtig doorgelezen en als ik het goed begrijp, kan er dus een GTI kop + kabelboom + ecu op een GT injectie onderblok.
als je alles aansluit is het dan lopen? of moet er bijvoorbeeld ook nog een andere benzine pomp in komen?
MNM(tm)
AX super weirdo
Posts: 4921 Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland
Post
by MNM(tm) » SunMar07, 2010 10:46:45 PM
Yup. Een gewone brandstofpomp van een 1.4i (GT inj.) geeft te weinig druk.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
homiethomie
AX liefhebber
Posts: 264 Joined: WedNov21, 2007 2:12:43 PM
Location: Texel
Post
by homiethomie » SunMar07, 2010 10:49:05 PM
nog meer dingen die vervangen moeten worden?
jk
AX liefhebber
Posts: 673 Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda
Post
by jk » SunMar07, 2010 11:07:29 PM
Waarom zetten jullie al deze nuttige informatie niet in een tabel?
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
Mastenhose
profiel verwijderd
Posts: 5910 Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)
Post
by Mastenhose » MonMar08, 2010 10:21:35 AM
jk wrote: Waarom zet ik al deze nuttige informatie niet in een tabel?
Goed idee jk, gewoon doen! Wel ff posten als je klaar bent hè?!
jk
AX liefhebber
Posts: 673 Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda
Post
by jk » MonMar08, 2010 10:29:06 AM
Mastenhose wrote: jk wrote: Waarom zet ik al deze nuttige informatie niet in een tabel?
Goed idee jk, gewoon doen! Wel ff posten als je klaar bent hè?!
Lijkt mij geen goed plan.
Ik denk eerder aan een spreadsheet dat iedereen kan aanvullen met zijn specifieke kennis en ervaring.
Waarom zou je voortdurend opnieuw het wiel uitvinden?
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
homiethomie
AX liefhebber
Posts: 264 Joined: WedNov21, 2007 2:12:43 PM
Location: Texel
Post
by homiethomie » MonMar08, 2010 10:39:14 AM
Oke dan wil ik wel een beginnetje maken.
ombouw GTi (monopoint) --> GTI (multipoint)
Benodigdheden:
- kabelboom
- kop + spruitstuk + injectiehuis
- ecu
- GTI benzinepomp, deze geeft meer benzinedruk
kop past op het onderblok van de GTi monopoint
uitlaatspruitstuk ook van een GTI? of is dat het zelfde van een GT injection
Bas_S
AX Master
Posts: 1497 Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen
Post
by Bas_S » MonMar08, 2010 11:19:01 AM
Als je een GTI kop op het monopoint onderblok zet moet je er wel een flinke bus compressiepoeder bij bestellen.
Ik zou de GTI zuigers en drijfstangen er ook bij doen
PS: Injectiesysteem van een multi bestaat uit;
Inlaatspruitstuk, benzinerail met drukregelaar (3bar), injectoren, gasklep. Het is niet zoals bij een mono een kompleet injectiehuis.
Altijd meer PK's dan jou!
homiethomie
AX liefhebber
Posts: 264 Joined: WedNov21, 2007 2:12:43 PM
Location: Texel
Post
by homiethomie » MonMar08, 2010 11:27:32 AM
hehe kijk zo kom je nog is aan nuttige informatie
daar zit dus ook weer verschil in.
beter dus gewoon een gti blok overhangen dus, anders moet je alsnog je hele blok uit elkaar halen
Bas_S
AX Master
Posts: 1497 Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen
Post
by Bas_S » MonMar08, 2010 11:44:21 AM
Misschien dat je de kop zover kan vlakken dat je alsnog uitkomt met de compressie. De extra compressie komt bij multipoint door de zuigers die bol zijn aan de bovenkant.
Altijd meer PK's dan jou!