Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Moderator: webmasters
Jawel, maar ik dacht gewoon dat de pakking van 't kleppendeksel verrot was. Ik zag wel oliesporen, maar dat was allemaal oude, aangekoekte olie. Dus daar maakte ik me niet te druk om.
Ik was samen met een vriend gegaan omdat ik Bruinwitje nog bij Grietje moest afleveren. Zij was er pas om half 1, en ik was om 12 uur al in Almere, dus ik heb een half uur op de parkeerplaats gestaan en toen zag ik wel wat regenboogkleurtjes op de parkeerplaats.
We hebben toen een stuk karton op de grond onder de motor geschoven en ong. 10 minuten staan wachten, maar toen zag ik géén oliedruppels. Ik ging er vanuit dat die regenboogkleurtjes kwamen omdat de weg zeiknat was, en het regenwater door het rijden tegen de onderkant van het motorblok spatte, die helemaal zwart was van de oude olie, en dat daardoor die regenboogkleuren onder de auto verschenen. Ik dacht: "Regenwater vermengd met die ouwe olieprut".
Ik had toen denk ik al beter moeten weten. Grietje wees me erop dat de oliepijlstok niet goed afsloot, en ik dacht: Och, misschien komt daar ook wel een groot gedeelte van die aangekoekte olieprut vandaan.
Nouja, ik heb er een beetje een zure nasmaak van, want ik had tegen de vorige eigenaar gezegd dat ik géén opknapper wilde, maar gewoon een goede auto, en ik had nog specifiek gevraagd of het ding ook olie of KVS lekte en of er nog verder bekende problemen mee waren. Hij zei van niet, en dat 't een prima autootje was.
Enfin, als ik het nu ga optellen kom ik toch op een leuk lijstje van zaken die niet helemaal goed zijn, waarbij die olielekkage toch de kroon spant.
Ik wil niet zeggen dat mij geen blaam treft: Ik had alles beter moeten controleren, maar toen ik die PLAISIR zag werd ik gelijk al een beetje verliefd. Dom! En wellicht had er een alarmbelletje moeten rinkelen toen bij het wegrijden de auto even heftig schokte. Nahja, laat dit dan een les zijn voor wanneer ik wéér een auto aanschaf. Ga nooit blindelings af op wat de verkoper zegt.
't Is in elk geval wel een pakking, want hij lekt niet door met de motor uit.
Maar 't kloterige is dat ik gewoon simpelweg geen tijd heb.
Ik zit momenteel in mijn stageperiode van een half jaar, en die loop ik bij een non-profit organisatie. Die mensen daar kunnen het niet veroorloven mij een stagevergoeding te geven. Dat vind ik niet zo erg, maar het betekent wél dat ik er 's avonds en in het weekend bij moet beunen om in mijn levensonderhoud te voorzien.
Mijn enige vrije dag is dus zondag. Nou goed, ik had gepland om deze zondag met die roest rechtsachter bezig te gaan, maar ik ga eerst maar de motor schoonpoetsen en uitzoeken wáár 'ie olie lekt.
Wie weet valt het allemaal wel mee. Ik heb in elk geval géén mayonaise in m'n koelwater en de olie op de peilstok ziet er ook gezond uit, dus misschien is het ook wel niet de koppakking. Nouja, ik zie 't zondag wel.
Ik was samen met een vriend gegaan omdat ik Bruinwitje nog bij Grietje moest afleveren. Zij was er pas om half 1, en ik was om 12 uur al in Almere, dus ik heb een half uur op de parkeerplaats gestaan en toen zag ik wel wat regenboogkleurtjes op de parkeerplaats.
We hebben toen een stuk karton op de grond onder de motor geschoven en ong. 10 minuten staan wachten, maar toen zag ik géén oliedruppels. Ik ging er vanuit dat die regenboogkleurtjes kwamen omdat de weg zeiknat was, en het regenwater door het rijden tegen de onderkant van het motorblok spatte, die helemaal zwart was van de oude olie, en dat daardoor die regenboogkleuren onder de auto verschenen. Ik dacht: "Regenwater vermengd met die ouwe olieprut".
Ik had toen denk ik al beter moeten weten. Grietje wees me erop dat de oliepijlstok niet goed afsloot, en ik dacht: Och, misschien komt daar ook wel een groot gedeelte van die aangekoekte olieprut vandaan.
Nouja, ik heb er een beetje een zure nasmaak van, want ik had tegen de vorige eigenaar gezegd dat ik géén opknapper wilde, maar gewoon een goede auto, en ik had nog specifiek gevraagd of het ding ook olie of KVS lekte en of er nog verder bekende problemen mee waren. Hij zei van niet, en dat 't een prima autootje was.
Enfin, als ik het nu ga optellen kom ik toch op een leuk lijstje van zaken die niet helemaal goed zijn, waarbij die olielekkage toch de kroon spant.
Ik wil niet zeggen dat mij geen blaam treft: Ik had alles beter moeten controleren, maar toen ik die PLAISIR zag werd ik gelijk al een beetje verliefd. Dom! En wellicht had er een alarmbelletje moeten rinkelen toen bij het wegrijden de auto even heftig schokte. Nahja, laat dit dan een les zijn voor wanneer ik wéér een auto aanschaf. Ga nooit blindelings af op wat de verkoper zegt.
't Is in elk geval wel een pakking, want hij lekt niet door met de motor uit.
Maar 't kloterige is dat ik gewoon simpelweg geen tijd heb.
Ik zit momenteel in mijn stageperiode van een half jaar, en die loop ik bij een non-profit organisatie. Die mensen daar kunnen het niet veroorloven mij een stagevergoeding te geven. Dat vind ik niet zo erg, maar het betekent wél dat ik er 's avonds en in het weekend bij moet beunen om in mijn levensonderhoud te voorzien.
Mijn enige vrije dag is dus zondag. Nou goed, ik had gepland om deze zondag met die roest rechtsachter bezig te gaan, maar ik ga eerst maar de motor schoonpoetsen en uitzoeken wáár 'ie olie lekt.
Wie weet valt het allemaal wel mee. Ik heb in elk geval géén mayonaise in m'n koelwater en de olie op de peilstok ziet er ook gezond uit, dus misschien is het ook wel niet de koppakking. Nouja, ik zie 't zondag wel.
Witje is dood.
Ik moest vanochtend iets wegbrengen, en ik dacht: Het is maar een kort ritje (3 km), ik ga met de auto.
Nou, die wil dus niet meer starten. Hij staat in z'n vrij en als ik m'n gas een kwart intrap dan loopt ie uiterst beroerd en erg laag in de toeren, en als ik het gas loslaat of dieper intrap slaat 'ie af.
Ondertussen zie je olie borrelen en druppelen. Het komt bij het gebied vandaan waar ik de rode rechthoek om heb gezet. Daar borrelt het gewoon.
Overige informatie:
Op het moment dat ik mijn contactsleutel omdraai begint de auto eigenlijk direct al ontiegelijk naar benzine te meuren. Leuk detail is dat mijn neus niet zo goed werkt, en ik eigenlijk alleen hele sterke geuren ruik. Voor een goed ruikend persoon moet die benzinelucht al helemaal extreem zijn!

Ik voel me in elk geval behoorlijk genaaid, want ik kan me amper voorstellen dat de vorige eigenaar niet wist dat het ding een groot probleem had. Tel daar alle (ook bij de koop niet gemelde) problemen bij, zoals lekke dampretour slang en kapotte achterruitverwaming, en ik kan haast niet anders concluderen dan dat ik een miskoop heb gedaan.
Ik moest vanochtend iets wegbrengen, en ik dacht: Het is maar een kort ritje (3 km), ik ga met de auto.
Nou, die wil dus niet meer starten. Hij staat in z'n vrij en als ik m'n gas een kwart intrap dan loopt ie uiterst beroerd en erg laag in de toeren, en als ik het gas loslaat of dieper intrap slaat 'ie af.
Ondertussen zie je olie borrelen en druppelen. Het komt bij het gebied vandaan waar ik de rode rechthoek om heb gezet. Daar borrelt het gewoon.
Overige informatie:
Op het moment dat ik mijn contactsleutel omdraai begint de auto eigenlijk direct al ontiegelijk naar benzine te meuren. Leuk detail is dat mijn neus niet zo goed werkt, en ik eigenlijk alleen hele sterke geuren ruik. Voor een goed ruikend persoon moet die benzinelucht al helemaal extreem zijn!

Ik voel me in elk geval behoorlijk genaaid, want ik kan me amper voorstellen dat de vorige eigenaar niet wist dat het ding een groot probleem had. Tel daar alle (ook bij de koop niet gemelde) problemen bij, zoals lekke dampretour slang en kapotte achterruitverwaming, en ik kan haast niet anders concluderen dan dat ik een miskoop heb gedaan.
Wat jij aanwijst zit lager dan het gebruikelijke lek van de cilinderkoppakking.Ceristimo wrote:<snip>
Ondertussen zie je olie borrelen en druppelen. Het komt bij het gebied vandaan waar ik de rode rechthoek om heb gezet. Daar borrelt het gewoon.
<snip>
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
edit
Maar ergens krijgt die auto veelste veelbenzine wat hij niet ontsteekt (lage toeren met veel gas en stinken) Dat is typisch iets voor een auto waarbij bijv. de lambda sonde overleden is.
Borrelen uit die hoek is naar mijn idee apart.
Moet wel zeggen, als ik er een foto bij pak van een (soortgelijk) blok, zit er in die buurt een soort plug/dop:

Maar aan de andere kant, ook de krukaskeering zit daar
Maar ergens krijgt die auto veelste veelbenzine wat hij niet ontsteekt (lage toeren met veel gas en stinken) Dat is typisch iets voor een auto waarbij bijv. de lambda sonde overleden is.
Borrelen uit die hoek is naar mijn idee apart.
Moet wel zeggen, als ik er een foto bij pak van een (soortgelijk) blok, zit er in die buurt een soort plug/dop:

Maar aan de andere kant, ook de krukaskeering zit daar
Last edited by grietje on ThuMar04, 2010 4:30:14 PM, edited 1 time in total.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ik vraag me alleen af hoe dit ding met al z'n gebreken door de APK is gekomen? Hij is een paar dagen geleden goed gekeurd.
Maareh, een hele hoopvolle vraag:
Als het die plug zou zijn, is het dan een kwestie van nieuwe plugje erin en klaar is Kees?...
Maareh, een hele hoopvolle vraag:
Als het die plug zou zijn, is het dan een kwestie van nieuwe plugje erin en klaar is Kees?...
Last edited by Ceristimo on ThuMar04, 2010 4:31:57 PM, edited 1 time in total.
De plug is van het hoofd-oliekanaal dat horizontaal over de lengte van het blok loopt aan die kant (en dat daar omhoog loopt naar cilinderkop/nokkenas) , voorzover ik kan nagaan op de tekeningen in Haynes. Lijkt mij sterk dat die gaat lekken, maar alles kan natuurlijk.
Of is er ergens onder de kap van de distributieriem een keerring heel erg lek?
Of is er ergens onder de kap van de distributieriem een keerring heel erg lek?
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
Alles kan lekken, maar komt het er dan ook borrelend uit..jk wrote:De plug is van het hoofd-oliekanaal dat horizontaal over de lengte van het blok loopt aan die kant (en dat daar omhoog loopt naar cilinderkop/nokkenas) , voorzover ik kan nagaan op de tekeningen in Haynes. Lijkt mij sterk dat die gaat lekken, maar alles kan natuurlijk.
Of is er ergens onder de kap van de distributieriem een keerring heel erg lek?
Krukaskeering kan ook, maar hoe kan het dat die dan meteen niet meer loopt?
Dan moet er bijna wel of olie in de cilinders terrecht komen. Of zijn het meerdere problemen tegelijk?
Schijnbaar krijgt ie of iets binnen wat ie niet kan ontsteken, of teveel benzine of de ontsteking is slecht. Gezien het allen tegelijk begon...
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Wellicht een domme vraag, maar zou de motor bij een lekke keerring niet continu blijven lekken? De auto lekt alleen maar als de motor loopt. Als ik 'm uitzet stopt 'ie met lekken.
Pfff, krijg het idee dat ik er beter een andere motor in kan laten zetten. Iemand nog een blok in de aanbieding, liefst carburateur? Van Bruinwitje kan je veel zeggen, maar die deed 't wel altijd...
Pfff, krijg het idee dat ik er beter een andere motor in kan laten zetten. Iemand nog een blok in de aanbieding, liefst carburateur? Van Bruinwitje kan je veel zeggen, maar die deed 't wel altijd...

Een blok zonder en met carb is 99% gelijk, de laatste procent zit in de vliegwielsensor. Nou weet ik niet of een carb met of zonder doet. Maar zo'n vliegwiel heb je eigenlijk al in je huidige blok...
Dood is nog ver weg hoor... maarja, er gaat wel heel veel werk aan zitten (hangt af van je ervaring).
Dood is nog ver weg hoor... maarja, er gaat wel heel veel werk aan zitten (hangt af van je ervaring).
Ceristimo wrote:Wellicht een domme vraag, maar zou de motor bij een lekke keerring niet continu blijven lekken? De auto lekt alleen maar als de motor loopt. Als ik 'm uitzet stopt 'ie met lekken.
Alleen als je driem draait, draait de olie pomp. Zonder draaiende oliepomp word er niets rondgepompt en zakt de olie (vrij vlot) naar t carter.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ik krijg deze mail net terug:
"Hoi,
Dat is erg spijtig, dat de ax het nietmeer doet is zeer vreemd. Ik heb er toch wat kilometers mee gereden zonder problemen.
Ik heb de auto netjes laten keuren, bij het keuren controleren ze ook de ruitensproeier en ook de staat van alle leidingen dus dat is dan in orde.
Verder weet ik natuurlijk niet wat jou rijstijl is, dus is ook lastig te zeggen dan wat de oorzaak is.
Weet wel dat ik jou niet genaait heb door een kat in de zak auto te verkopen, dan had ik hem niet verkocht natuurlijk.
Begin er iedergeval niet aan mij de auto terug te nemen, dit omdat ik weet dat de auto gewoon starte en reed."
Ik kan dus naar mijn geld fluiten en blijf er bij dat ik gewoon afgezet ben.
Nou, het 'goede' nieuws is dat de auto weer loopt. Ik heb 'm een poosje laten lopen met het gas een kwart ingedrukt en ineens deed ie 't spontaan weer. Maarja, wat maakt het uit? Ik durf er eerlijk gezegd zo ook niet mee te rijden, dus dat de motor nou weer loopt is ook niet erg zinvol. Stinken naar benzine doet 'ie nog wel steeds.
Hoe het ook zij: momenteel heb ik geen geld (daar heb ik deze auto van gekocht) en ik heb ook geen ervaring met auto's, dus ik kan dit absoluut niet zelf repareren.
Het doet er dus ook eigenlijk niet toe of het nou een koppakking, of een keering of wat dan ook is....ik kan er toch niets zelf aan doen.
Iemand toevallig in de buurt van Groningen die zin heeft om op een zondagmiddag eens te komen kijken?...
"Hoi,
Dat is erg spijtig, dat de ax het nietmeer doet is zeer vreemd. Ik heb er toch wat kilometers mee gereden zonder problemen.
Ik heb de auto netjes laten keuren, bij het keuren controleren ze ook de ruitensproeier en ook de staat van alle leidingen dus dat is dan in orde.
Verder weet ik natuurlijk niet wat jou rijstijl is, dus is ook lastig te zeggen dan wat de oorzaak is.
Weet wel dat ik jou niet genaait heb door een kat in de zak auto te verkopen, dan had ik hem niet verkocht natuurlijk.
Begin er iedergeval niet aan mij de auto terug te nemen, dit omdat ik weet dat de auto gewoon starte en reed."
Ik kan dus naar mijn geld fluiten en blijf er bij dat ik gewoon afgezet ben.
Nou, het 'goede' nieuws is dat de auto weer loopt. Ik heb 'm een poosje laten lopen met het gas een kwart ingedrukt en ineens deed ie 't spontaan weer. Maarja, wat maakt het uit? Ik durf er eerlijk gezegd zo ook niet mee te rijden, dus dat de motor nou weer loopt is ook niet erg zinvol. Stinken naar benzine doet 'ie nog wel steeds.
Hoe het ook zij: momenteel heb ik geen geld (daar heb ik deze auto van gekocht) en ik heb ook geen ervaring met auto's, dus ik kan dit absoluut niet zelf repareren.
Het doet er dus ook eigenlijk niet toe of het nou een koppakking, of een keering of wat dan ook is....ik kan er toch niets zelf aan doen.
Iemand toevallig in de buurt van Groningen die zin heeft om op een zondagmiddag eens te komen kijken?...
@Punaxio
Dank je!
Ik heb de auto gisteravond weggebracht (hij startte in één keer, en reed zonder problemen) naar iemand die er veel verstand van heeft en eens naar de motor gaat kijken.
Dingen die opvielen in het donker met een zaklampje erbij:
Behalve de olielekkage zit het injectiehuis er ook niet goed op. Verder zei hij dat de motor ook ergens valse lucht loopt aan te zuigen, want bij het dichtstoppen van de luchtinlaat blijft 'ie vrolijk doorpruttelen. Er zit ook benzine in de olie (geur), maar, zo zei hij, dat kan ook komen wanneer de auto veel korte ritten heeft gemaakt. Dat blijft echter toch wel gek, want ik heb 'm zaterdag opgehaald en er 200 KM mee gereden, zondag heb ik er 50 KM mee gereden, maandag 30 KM, en dinsdag deed 'ie 't niet meer en heb ik 'm niet meer gebruikt. Je zou zeggen dat de benzine in de olie veroorzaakt door korte ritten dan verdampt zou zijn.
Het positieve bericht is dan wel dat hij zei:
"Ach, de motor klinkt wel goed, en hij léééft! Dat is in elk geval iets".
Zaterdagavond hoop ik meer te weten.
Dank je!

Ik heb de auto gisteravond weggebracht (hij startte in één keer, en reed zonder problemen) naar iemand die er veel verstand van heeft en eens naar de motor gaat kijken.
Dingen die opvielen in het donker met een zaklampje erbij:
Behalve de olielekkage zit het injectiehuis er ook niet goed op. Verder zei hij dat de motor ook ergens valse lucht loopt aan te zuigen, want bij het dichtstoppen van de luchtinlaat blijft 'ie vrolijk doorpruttelen. Er zit ook benzine in de olie (geur), maar, zo zei hij, dat kan ook komen wanneer de auto veel korte ritten heeft gemaakt. Dat blijft echter toch wel gek, want ik heb 'm zaterdag opgehaald en er 200 KM mee gereden, zondag heb ik er 50 KM mee gereden, maandag 30 KM, en dinsdag deed 'ie 't niet meer en heb ik 'm niet meer gebruikt. Je zou zeggen dat de benzine in de olie veroorzaakt door korte ritten dan verdampt zou zijn.
Het positieve bericht is dan wel dat hij zei:
"Ach, de motor klinkt wel goed, en hij léééft! Dat is in elk geval iets".
Zaterdagavond hoop ik meer te weten.
Korte ritten, een te rijk mengsel, slechte carterventilatie - al dat soort dingen kan leiden tot wat benzine in de olie.Ceristimo wrote:@Punaxio
Dank je!![]()
Ik heb de auto gisteravond weggebracht (hij startte in één keer, en reed zonder problemen) naar iemand die er veel verstand van heeft en eens naar de motor gaat kijken.
Dingen die opvielen in het donker met een zaklampje erbij:
Behalve de olielekkage zit het injectiehuis er ook niet goed op. Verder zei hij dat de motor ook ergens valse lucht loopt aan te zuigen, want bij het dichtstoppen van de luchtinlaat blijft 'ie vrolijk doorpruttelen. Er zit ook benzine in de olie (geur), maar, zo zei hij, dat kan ook komen wanneer de auto veel korte ritten heeft gemaakt. Dat blijft echter toch wel gek, want ik heb 'm zaterdag opgehaald en er 200 KM mee gereden, zondag heb ik er 50 KM mee gereden, maandag 30 KM, en dinsdag deed 'ie 't niet meer en heb ik 'm niet meer gebruikt. Je zou zeggen dat de benzine in de olie veroorzaakt door korte ritten dan verdampt zou zijn.
Het positieve bericht is dan wel dat hij zei:
"Ach, de motor klinkt wel goed, en hij léééft! Dat is in elk geval iets".
Zaterdagavond hoop ik meer te weten.
Zou ik mij vooralsnog niet teveel zorgen over maken.
Deze motoren kunnen heel wat hebben.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
Naja, korte ritten kan de carterontluchting verstoppen. Heb je sludge/slurrie zonder kapotte koppakking. En 30 km ritten zijn ook niet bijzonder veel, maar het scheelt een hoop of je de snelweg pakt. Ik rij voor m'n werk 30km en dat zag je wel. Ook ruik je het als je stilstaat (benzine) maar dat komt omdat de carterontluchting bij een GTI met een losse dop op het luchtfilter zit. Wil er heel vaak afschieten. En bij mij zeker, er zit een veerpootbrug tegenaan
.
Wees maar blij dat ie nog leeft, alleen wil je inderdaad niet dat als je net een 'nieuwe' auto koopt dat ie binnen een week begint raar te doen... Hopelijk valt er zonder veel te doen wel veel te verhelpen! Succes er maar mee

Wees maar blij dat ie nog leeft, alleen wil je inderdaad niet dat als je net een 'nieuwe' auto koopt dat ie binnen een week begint raar te doen... Hopelijk valt er zonder veel te doen wel veel te verhelpen! Succes er maar mee

Nou, zojuist even gebeld:
Het slechte lopen van de auto komt 99% door een verrot stekkertje op jet injectiehuis. Dat valt dus waarschijnlijk weer mee.
Verder lekt hij op twee plaatsen olie:
Kleppendekselpakking (die ligt er inmiddels ook al vanaf)
Krukaskeering.
Is dat veel werk, krukaskeering vervangen?
Het slechte lopen van de auto komt 99% door een verrot stekkertje op jet injectiehuis. Dat valt dus waarschijnlijk weer mee.
Verder lekt hij op twee plaatsen olie:
Kleppendekselpakking (die ligt er inmiddels ook al vanaf)
Krukaskeering.
Is dat veel werk, krukaskeering vervangen?
mwauh, valt best mee. Je D-riem moet er vanaf.
haha vandaag is het bij mij gedaan door garage
(205) Driem en krukaskeering.
haha vandaag is het bij mij gedaan door garage

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).