Rempedaal tegen aanslag !?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Henk Bats wrote:En niet de remvloeistof vervangen? Wie weet hoeveel vocht er ondertussen wel niet inzit en dan bouw je echt geen druk op.
Ik heb wel eens gehoord dat je op zich prima op water kan remmen, maar dat problemen pas komen bij hevig gebruik (je rijdt in de bergen, of op 't circuit, of het is heel druk in de spits), dan is remvloeistof onmisbaar.

Mocht ik 't mis hebben, heb ik dat graag de wereld uit :D

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Grootste probleem met water is dat het uitzet onder verschillende temperaturen (of zelfs kan bevriezen als het onder 0 graden celcius komt). voordeel is wel weer dat je water niet kan comprimeren en dat kan met bijvoorbeeld lucht wel weer.

Maar als je leven je minder waard is als de prijs van een flesje remvloeistof dan zou ik voor water of lucht kiezen en anders toch maar gewoon een paar euro voor remvloeistof uitgeven ;)

lekkersimpel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 300
Joined: MonFeb09, 2009 3:28:36 AM
Location: Bovenkarspel

Post by lekkersimpel »

Ja dat ben ik helemaal met je eens, vraag ik me nog steeds af hoe er dan meer water in het remsysteem kan komen als een auto stil staat ?
En net wat gelukkig iedereen hier al schrijft op het forum mag je op je remmen niet bezuinigen !
Techniek is simpel zolang je het snapt !

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

lekkersimpel wrote:Ja dat ben ik helemaal met je eens, vraag ik me nog steeds af hoe er dan meer water in het remsysteem kan komen als een auto stil staat ?
En net wat gelukkig iedereen hier al schrijft op het forum mag je op je remmen niet bezuinigen !
Uit de lucht.
Remvloeistof trekt water aan.

Condens is een zwaar onderschatte factor bij machines.
Ook bij het ontwerp van autocarosseriën met holle ruimtes bijvoorbeeld.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

lekkersimpel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 300
Joined: MonFeb09, 2009 3:28:36 AM
Location: Bovenkarspel

Post by lekkersimpel »

Okee, de auto is gister bij de dealer geweest, het blijkt dat TTF toch het meest in de buurt komt, de remmen krijgen de door de fabriek opgegeven kracht toegedient zeggen ze, de achter remmen zijn 'last afhankelijk' geremt, deze krijgen dus meer remdruk naarmate de auto zwaarder beladen wordt.
Dat de voorremmen niet blokkeren komt simpelweg omdat de blokken te hard zijn volgens hun.
Dat het pedaal tegen de bodem aankomt schijnt "normaal" te zijn bij deze auto, dat zijn hun woorden en zeker niet de mijne, als het aan mij lag werdt dat toch echt anders, maar ja, wie ben ik.
De controle was gratis, dus dat is dan wel weer netjes van een garage waar de auto niet vandaan komt.

Bij deze willen mijn vader en ik jullie allen zeer danken voor de gegeven info, zoals altijd op dit forum weer helemaal (y)
Techniek is simpel zolang je het snapt !

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

En wat ga je doen aan die 'te harde blokken'?
Is bijvoorbeeld de remvertraging gemeten?
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

lekkersimpel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 300
Joined: MonFeb09, 2009 3:28:36 AM
Location: Bovenkarspel

Post by lekkersimpel »

Hij is op de remmenbank geweest en de remvertraging schijnt te mogen wat hij is, geloof ik zelf niets van maar goed.
De remblokken en schijven voor gaan we vervangen, we hebben gezien dat die via internet nog wel te betalen zijn, zeker vergeleken met wat de dealer vraagt, want dat scheelt dik 100 euro, dat is gewoon 1/3 meer !
Ik heb gister zelf weer even in die auto gereden en moet ook zeggen dat hij wel beter is geworden na dat we alles gangbaar hebben gemaakt en nu de blokken beginnen in te slijten, maar blokkeren doet hij nog lang niet.
Techniek is simpel zolang je het snapt !

Post Reply