Disbobine
Moderators: vtspower, webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Disbobine
Dit is een ford stekker voor mijn nieuwe msd onsteking.... maar wel draadje is nou welke?? en hoe weet ik welke bougie kabel waar op moet??
heeft iemand een schemaatje??? Bossie???
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Zin om te helpen ?MNM(tm) wrote:EY... Vincent! 'ben je nou weer aan 't prutsen?!
MSD dis bobine aansluiten.... ziet er geil hoor!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
erg handig dat ik nu elk draadje weet van de ford stekker.... maar er gaan 3 gele draden naar mijn orginele dis bobine.... welke moet ik nu verbinden.... HELP!!!
Alle kabels zijn gemaakt!!! dus het is nu een kwestie van installeren
Alle kabels zijn gemaakt!!! dus het is nu een kwestie van installeren
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
nee natuurlijk niet.... ben wel gek maar niet achterlijkBossie wrote:Heb je de stekker er dan al afgeknipt?
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Nou op de stekker zitten 4 pinnen en 3 draaden zijn maar aan gesloten, maar dat begrijp ik nog want cilinder 2 en 3 gaan tegelijk.
Maar de ford stekker wordt ondersteboven afgebeeld en ik heb idd geen idee van welke kant af ik moet gaan tellen (ook al is het maar tot 3)
Maar de ford stekker wordt ondersteboven afgebeeld en ik heb idd geen idee van welke kant af ik moet gaan tellen (ook al is het maar tot 3)
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
niet dat ik weet. Morgen nog eens heel goed kijken danTTF wrote:staan er geen nummertjes op de stekker of disbobine;)
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Bij de Ford is de middelste de +
De linkse is de min voor de 2 linkse bougieaansluitingen en de rechtse voor de 2 rechtse aansluitingen.
Dus voor bovenstaande plaatje geldt (en de metalen beugel aan de onderkant zit):
pin 1 stekker - bougie 1 & 4
pin 2 stekker - +
pin 3 stekker - bougie 2 & 3
Edit: ben effe de garage ingeweest, beugeltje van de stekker zit onder. Bovenstaande aangepast.
De linkse is de min voor de 2 linkse bougieaansluitingen en de rechtse voor de 2 rechtse aansluitingen.
Dus voor bovenstaande plaatje geldt (en de metalen beugel aan de onderkant zit):
pin 1 stekker - bougie 1 & 4
pin 2 stekker - +
pin 3 stekker - bougie 2 & 3
Edit: ben effe de garage ingeweest, beugeltje van de stekker zit onder. Bovenstaande aangepast.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Maar welke draadjes van de orginele kabelboom.... hoe zitten die dan?Bossie wrote:Bij de Ford is de middelste de +
De linkse is de min voor de 2 linkse bougieaansluitingen en de rechtse voor de 2 rechtse aansluitingen.
Dus voor bovenstaande plaatje geldt (en de metalen beugel aan de onderkant zit):
pin 1 stekker - bougie 1 & 4
pin 2 stekker - +
pin 3 stekker - bougie 2 & 3
Edit: ben effe de garage ingeweest, beugeltje van de stekker zit onder. Bovenstaande aangepast.
De stekker heeft 4 pinnen maar 3 draadjes. Alle 3 geel geld het zelfde verhaal ook voor de orginele?
Dus de middelste de + en de linker bij de linker en de rechter bij de rechter??
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Je kan proberen om het effe te meten. Auto op contact zetten en kijken of je op 1 van de 3 een plus hebt. Die moet je op de middelste zetten van de MSD bobine. Die draad zal op positie 3 of 4 zitten van de stekker. Dan weet je gelijk welke 1 en 2 is (bij de originele), die moeten dan op 1 en 3 van de MSD.
Werkt het dan niet, dan kun je bougiekabel 3 & 4 omwisselen en 1 & 2 ook omwisselen. Grote kans dat het dan wel werkt.
Werkt het dan niet, dan kun je bougiekabel 3 & 4 omwisselen en 1 & 2 ook omwisselen. Grote kans dat het dan wel werkt.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Dat is het! Thanks!Bossie wrote:Je kan proberen om het effe te meten. Auto op contact zetten en kijken of je op 1 van de 3 een plus hebt. Die moet je op de middelste zetten van de MSD bobine. Die draad zal op positie 3 of 4 zitten van de stekker. Dan weet je gelijk welke 1 en 2 is (bij de originele), die moeten dan op 1 en 3 van de MSD.
Werkt het dan niet, dan kun je bougiekabel 3 & 4 omwisselen en 1 & 2 ook omwisselen. Grote kans dat het dan wel werkt.
Nu alleen nog een multimeter kopen (volgens michel moest dat in je standaard uitrusting zitten als beginnend auto knustelaar...)
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Hij heeft blijkbaar toch nog wel wat opgestoken van zijn vaderv.andriessen wrote:.....Nu alleen nog een multimeter kopen (volgens Michel moest dat in je standaard uitrusting zitten als beginnend auto knustelaar...)
Mijn motto is dan ook "Meten is weten en gissen is missen"
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl