Aangezien Bas auto aan het rijden is, Sas aan het slapen, Vincent opweg naar huis en paul en Cindy waarschijnlijk ook al slapen.. zal ik maar ff kort samenvatten wat we gedaan hebben vh weekend!
Gistermorgen kwam dus het nieuws naar buiten dat de AX1.1 van Saskia niet meer in rijdbare toestand verkeerde, waarop Paul en Cindy besloten dan maar de GT te fixxen zodat Sas daarmee morgen naar dr werk kan.
Echter moest er aan de GT nog wel wat gebeuren! De versnellingsbak was (naar zeggen Paul/Cindy) helemaal aan gort en maakte enge geluiden.. en de motor bevatte wel genoeg olie, maar dat zat voornamelijk aan de buitenzijde vh blok! Dus ook die moest vervangen worden..
Gelukkig had Paul nog een 1.4 + een goede bak liggen uit zn TGS, dus een donor was snel voor handen..
Gister (rond uurtje of 2) begonnen met demonteren.. Chris kwam perfect op tijd met de motortakel van Bas aangereden, zodat we het blok eruit konden liften en verder konden gaan met het prepareren en schoonmaken van de te installeren onderdelen.
rustig op ons gemakje door gesleuteld en rond een uurtje of 4 hing het nieuwe blok weer terug en konden we beginnen aan de randapparatuur.
Aangezien paul/cindy niet zo gecharmeerd zijn van het verdelerkapsysteem, moest het geheel ook worden omgebouwd naar Dis en worden voorzien van een ander injectiesysteem, wat voor Paul en Cindy geen grote uitdaging is.. maar voor mij wel leuk om te zien (monopoints zijn niet zo mijn ding..)
vandaag rond uurtje of 1 es verder gegaan met het afbouwen van het geheel, wat helaas door het koude en natte weer niet zo vlotjes ging aangezien het gewoon niet zo lekker sleutelt met een bak water in je nek en op de grond liggen in plassen e.d.
Vincent was ondertussen ook voor het moraal ter versterking gekomen en kon af en toe ff heen/weer rijden om nog wat onderdelen op te halen met Sas en Cindy.. en natuurlijk om het iedereen te vertellen als er iemand een grapje ging maken
eerste keer starten ging niet zo lekker, de accu zat niet meer zoveel peut in.. en daardoor had de brandstofpomp eigenlijk te weinig druk om de leidingen lekker vol te zetten zodat hij aan zou slaan, bovendien bleek iemand (ik

) een bougiekabel niet helemaal erop gedrukt te hebben waardoor hij op Cil2 niet vonkte.. korte pauze voor de accu en het motortje liep als een zonnetje
kortom een geslaagd project! met als resultaat, een hoop moeie/natte sleutelaars.. en een blije saskia! (nou wat wil je nog meer

)
en nu, ga ik op standje knock-out
sas, balen vd 1.1, maar deze GT is ook leuk om in te rijden en nu veel sneller als de auto's van Bas!
paul/cindy, bedankt voor de gastvrijheid, de gezelligheid en de 5mei hal
bas, saskia haalt je in
vincent,

Ramona, bedankt voor de bediening