Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Pakking is zo gehaald, alleen zorgen dat (als je een nieuwe koopt) dat het niet zo'n extreem zachte is, die glijden al van het deksel af tijdens het monteren :-P.

Zal ik straks eens kijken naar een relais in je oude bakkie? Anders is dat te overzien. Maar kans is ook aanwezig dat de streepjes gaar zijn of een klein massaprobleem. Pak de multimeter en meet de stekkertjes eens door ;-).

Veel plezier met dit stugge karretje, en geniet van de lage hoeveelheid roest :-D
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Post by Ceristimo »

@MBA@NL
Zijn er nog andere auto's behalve de AX dan? Ik stond op het punt om die Golf 2 te kopen, maar bah! Driewerf bah! Oogt saai, rijdt saai *gaaap*. Dan mag het wel betrouwbaar Duits staal wezen, maar ik val liever niet in slaap achter het stuur. En bij een Golf moet je verplicht scheef in je stoel zitten en een petje opzetten, en ik heb geen petjes. 8)
Toen ik nog thuis woonde heb ik heb drie jaar lang in de Mercedes van paps rondgereden. Dat rijdt ook prima, hoor. Maar 180 KM/h is gewoon slaapverwekkend. Een AX'je is niet alleen comfortabel, maar het is gewoon nog écht autorijden. Ik stap iedere keer weer met plezier in de auto.
Dat was met Bruinwitje al zo, maar met deze Plaisir nog iets meer. Waar het met Bruinwitje altijd leuk was om het kontje uit te laten breken als je over een rotonde klapte, is 't met Witje toch minstens net zo leuk om er met een bloedgang goed doorheen te sturen. Manmanman, dit ding is net een kart 8)

@Pgoddijn
Puntje 8 ga ik dan ook niet mee wachten. 'k Wil niet dat deze auto net zo wordt als mijn vorige. De rest van de punten vind ik niet zo interessant, behalve het loszittende ruitensproeitankje. Hij zit namelijk los omdat er daar toch een gat begint te komen.
Toen ik, vóórdat ik 'm kocht, onder de kap keek leek dat allemaal prima staal. Maar dat is dus niet zo, en ik wil niet dat die tank me er onder het rijden onderuit flikkert.
Ik ga Grietje eens lief aankijken denk ik. 'k Heb gezien hoe ze dat met de 1.0 AX gefixed heeft bij de tankdop, en dat zag er prima uit en was keihard 8)

Vanavond heb ik geen tijd (ben vanochtend oom geworden, en kraamvisite is toch iets belangrijker dan Witje), maar je mag (als je zin hebt) het relais van Bruinwitje er wel uittrekken. Mocht blijken dat de mijne rot is, dan zou je 'm altijd op kunnen sturen :) (uiteraard betaal ik de verzending).

Zo leven er nog wat onderdelen van Bruinwitje door in Witje, zoals de speakers, oliepijlstok, en die buis naar het luchtfilter. Bruinwitje is dan wel weg, maar haar geest is er nog :)
Last edited by Ceristimo on MonMar01, 2010 12:51:34 PM, edited 1 time in total.

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Hee, leuk... een PLAISIR! Blijf ik niet als enige PLAISIR rijden.

Had van de vorige eigenaar de foto's ook gekregen per mail in verband met de schade die ik aan de auto heb en dan had ik hem opgehaald voor wat plaatwerk, maar zo komt 'ie beter terecht! :D

Ik hoop voor je dat de stoelen het nog lang volhouden. Wel leuk, gewoon originele stoelen in een PLAISIR. Maar ze zijn erg slijtgevoelig.

Mocht je nog wat PLAISIR onderdelen nodig zijn? Ik heb heel veel op reserve in de schuur liggen waarvan de helft al weg kan... :P

Sorry dat ik heb meegeholpen je vorige liefde zo hardhandig uit elkaar te halen :oops: Maar ze was echt heel erg rot!
Hoop voor je dat je het snel zal vergeten door je nieuwe aanwinst..

ga je hier ook op de deur schrijven: "Rechts, dus niet links.." ?? :P :P

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Post by Ceristimo »

Hardhandig? Grietje had me plechtig beloofd dat Bruinwitje met alle respect behandeld zou worden! :o

Zijn dit de originele stoelen? Ze voelen een beetje aan als kuipstoeltjes. De originele bekleding is trouwens vergaan, hoor. 't Zijn hoezen die er omheen zitten.

Enneh, die deur: Handig toch?

P.S. Dat schreef ik er vorige week bij wijze van grap op. Ik wist al dat Bruinwitje naar de sloop zou gaan, en ik reed ergens heen met iemand die de weg zou wijzen, en steeds links en rechts door elkaar haalde...
"Hier naar rechts" - ik naar rechts sturen, en dan halverwege de bocht - "Ow shit, nee, links, links, ik bedoel links!". Na de vierde keer was ik 't zat. Nadat ik dat op de deur had gezet, kwamen we zonder problemen op de plaats van bestemming aan :P

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

In een PLAISIR zitten kuipstoeltjes inderdaad, althans... Stoelen met zijdelinkse steun.

Ik zie nu op de foto inderdaad dat er stoelhoezen omheen zitten. Ze slijten echt snel, die PLAISIR stoelen.

Misschien is een GT interieur iets voor je... :D

"Hardhandig" was ook bij wijze van.. Het dashboard was wel wat agressie nodig om los te willen laten.. :oops:

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Post by Ceristimo »

Ik zag hier laatst op het forum een halfleer interieur, en dat vond ik toch wel érrug mooi!

Maar ik laat de esthetische dingetjes eerst voor wat het is. Belangrijkste is roest weghalen en die pakking.

Ik tank in 't vervolg wel gewoon 30 liter, in plaats van 'm vol te gooien, en poets het raam wel schoon met een doekje. En die beslagen achterruit? Tsja, ik heb twee (van binnen!!!! 8) ) verstelbare zijspiegels, dus ik zie genoeg :)

@Punaxio of Pgoddijn
Overigens, als je kans ziet nog een foto'tje te maken?...Ben erg benieuwd hoe m'n roestige schatje er nu bijstaat. Toen ik wegreed en haar voor de laatste keer zag bij Grietje op de oprit deed dat toch wel wat... :roll: Ook al was de relatie kortstondig, hij was zeer heftig. Bruinwitje blijft in elk geval mijn avatar hier op 't forum. Her spirit lives on!

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Will do, ga vanmiddag de hagel trotseren om nog even een kijkje nemen. Als het lukt neem ik mijn 5-deurs bruin-witje mee ;-), vind ze vast leuk denk je niet?
Image

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Hagel? Hier schijnt de zon! :shock:

Maar een halflederen interieur is ook wat ik in mn PLAISIR heb zitten.
Is inderdaad erg mooi in een PLAISIR! :D

Volgens mij is er nog een setje te koop.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Ceristimo wrote:@MBA@NL
Zijn er nog andere auto's behalve de AX dan? Ik stond op het punt om die Golf 2 te kopen, maar bah! Driewerf bah! Oogt saai, rijdt saai *gaaap*. Dan mag het wel betrouwbaar Duits staal wezen, maar ik val liever niet in slaap achter het stuur. En bij een Golf moet je verplicht scheef in je stoel zitten en een petje opzetten, en ik heb geen petjes. 8)
Toen ik nog thuis woonde heb ik heb drie jaar lang in de Mercedes van paps rondgereden. Dat rijdt ook prima, hoor. Maar 180 KM/h is gewoon slaapverwekkend. Een AX'je is niet alleen comfortabel, maar het is gewoon nog écht autorijden. Ik stap iedere keer weer met plezier in de auto.
Dat was met Bruinwitje al zo, maar met deze Plaisir nog iets meer. Waar het met Bruinwitje altijd leuk was om het kontje uit te laten breken als je over een rotonde klapte, is 't met Witje toch minstens net zo leuk om er met een bloedgang goed doorheen te sturen. Manmanman, dit ding is net een kart 8)
:Thnks

misschien dat ik zelf wat voorzichtiger over een rotonde ga :oops: maar de rest kan ik me volledig in vinden :D (al heb ik zelf dan nooit voor de keuze van een Golf hoeven staan en was het al zeker dat het een AX als eerste auto zou worden 8))

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Als ik hard over de rotonde ga dan hoor en voel in de aandrijfassen tikken en trillen... :P

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ten eerste:

Ik heb NIETS hardhandig van die 11e afgehaald hoor!!

Bas heeft de ruitenwisserhendel die ik goddomme nog nodig had afgebroken :roll: Ik sloop altijd met respect en zonder dingen stuk te maken. Is aan mijn kant ook gelukt ;)

Moet wel zeggen dat ik door de dorpel ben gekrikt :P Dacht dat het wel kon, maar niet dus. Dorpel was wel iets rotter dan dat jij dacht trouwens :O Van binnen vrijwel weg.

Afijn, heeeeeeel veeel onderdelen leven verder in andere AXen, en hij was gewoon wel zo erg rot. Sneu, maar dat was gewoon niet meer zinnig om te herstellen.

Overigens, voor die gaten bij je koplampen enzo moet je idd maar keer komen glasvezelen. Maar zorg eerst zelf ff dat je alle roest weg heb geschuurd/geveild dan ;)


1) 5 min werk en volgens mij kost die pakking 10 euro ;)
2) Ik begreep uit je sms dat je die dampretour slang 2de hands wou -> niet aan beginnen, die zijn altijd lek. Op wildkamp kan je slangen in de juiste maat bestellen (ergens bij een faq/how to staan de maten).
Denk er wel om dat die dampretour slang niet echt een pretje is, de tank moet er onder vandaan.
3) Hmja, rubber waarsch uitgedroogd..
4) Zitten de stekkers er wel op, soms zijn ze afgebroken.
5)Bekend kwaaltje dan heeft het slangetje aangelopen op je wiel. Bij tuincentra kan je aquarium slangetjes halen, die zijn niet zo duur en precies het zelfde.
6) Ja dat krijg je als het plaatwerk rot :P Zolang hij niet echt eraf valt -> lekker laten hangen. Hij zit ook nog met een elastiek aan je bumperbalk vast, die gaat niet zomaar ergens heen.
7) Hoedenplank kan je op een meeting oid zo krijgen..
8) Dat had ik al over gepraat met je zaterdag ;)
9) Ja, dat doen ze vaak :D
10) Koplmapen zitten zoals je waarsch wel gezien hebt geklikt. Misschien zit hij gewoon niet goed geklikt, of is het klikplastic afgebroken. Die kan je bij de dealer voor niet veel geld nog krijgen (de kliknokjes) de bevestigingspunten aan de carosserie daarintegen zijn DUUR. Die kan je beter op de slooop zoeken, als dat het probleem is.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

grietje wrote:Denk er wel om dat die dampretour slang niet echt een pretje is, de tank moet er onder vandaan.
is niet eens nodig... zet een krik onder de tank en laat em rustig een stukje naar beneden zakken, dan kun je met een busje en twee tyraps de oude en de nieuwe slang aan elkaar vastmaken en met de oude de nieuwe erin trekken...

Het vast zetten boven op de tank is wel wat lastig maar ook dat is te doen...

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Post by Ceristimo »

@Grietje
Whaha, ik had nog gezegd dat je een goed krikpunt moest zoeken :P Op die foto's van 't vervangen van de aandrijfashoes zie je dat Bruinwitje met een plank hout op de krik staat. Die plank hout tussen de krik en de auto was niet voor niets 8)

En jij en MBa@NL, bedankt voor de tips. Aquariumslang hè? Dat is de juiste maat? Ga ik dat maar 'ns proberen.
Die dampretour slang komt 'ooit' nog wel eens. 'k Vind dat niet zo interessant, en om nou de benzinetank los te gaan zitten maken...Niet iets wat me een leuke klus lijkt hier op de parkeerplaats voor de flat. Dat zou ik ook alleen aandurven met iemand die wat technischer is dan ik ben.

Kleppendekselpakking wordt de 27e vervangen. Eerder heb ik geen tijd en de roestbestrijding komend weekend vind ik nét even iets belangrijker. Ik moet 'm sowieso eerst nog bestellen.

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

'k Hoop dan dat je slang niet net zo slecht is als de mijne was, ook met minder tanken kon het behoorlijk stinken in de auto!!
En ja, het is een vervelend klusje, alles onder de auto...

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

R.I.P. Ruitenwisserhendel

De schroeven waren dolgedraaid en hij moest er echt af, dus toen brak 'ie.

Maar als je nog een hendel wilt, ik heb er nog ééntje en volgens mij heeft Michel er tientallen van... :P

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Gaaf, een Plaisir!
(Mijn eerste AX was ook een Plaisir, een heerlijk eigenwijs bakkie.)

De stoelen van een Plaisir zitten inderdaad heerlijk, nooit klachten mee gehad. Alleen is die stof flinterdun en zie je bij Plaisirs eigenlijk altijd stoelhoezen.
Zelf zou ik deze stoelen gewoon houden als ik jou was.

Veel Plaisir ermee!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

Rio97 wrote:Gaaf, een Plaisir!
(Mijn eerste AX was ook een Plaisir, een heerlijk eigenwijs bakkie.)

De stoelen van een Plaisir zitten inderdaad heerlijk, nooit klachten mee gehad. Alleen is die stof flinterdun en zie je bij Plaisirs eigenlijk altijd stoelhoezen.
Zelf zou ik deze stoelen gewoon houden als ik jou was.

Veel Plaisir ermee!
Wat is het verschil qua constructie enzo tussen al die types stoelen?
Of zijn het eigenlijk maar weinig verschillende types?
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Ceristimo wrote:@Punaxio of Pgoddijn
Overigens, als je kans ziet nog een foto'tje te maken?...Ben erg benieuwd hoe m'n roestige schatje er nu bijstaat. Toen ik wegreed en haar voor de laatste keer zag bij Grietje op de oprit deed dat toch wel wat... :roll: Ook al was de relatie kortstondig, hij was zeer heftig. Bruinwitje blijft in elk geval mijn avatar hier op 't forum. Her spirit lives on!
Doe jezelf niet meer pijn dan het al doet.
It ain't gonna be pretty :?

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

jk wrote:Wat is het verschil qua constructie enzo tussen al die types stoelen?
Of zijn het eigenlijk maar weinig verschillende types?
Het verschil zit hem vooral in het schuim wat er onder zit en dan blijken er eigenlijk maar een paar te zijn...

Phase 1:
Standaard stoelen (o.a. E, RE) zeer plat, leuk om boodschappen mee te doen maar verder moet je ook niet gaan
Luxe stoelen (o.a. TRS) licht zijdelingse steun maar niet hard, zeer confortabel voor het normale cruisen en de lange afstanden
Met zijdelingse steun (o.a. GT, SPORT) Heerlijk voor de lange afstand en het wat sportievere rijden

Phase 2:
Standaard stoelen (o.a. First) Hetzelfde verhaal als bij de standaard stoelen van de phase 1 al zitten ze misschien een heel klein beetje beter...
Luxe stoelen (o.a. TGS) Hetzelfde verhaal als bij de luxe stoelen van de phase 1
Met zijdelingse steun (dezelfde als van de phase 1, o.a. GT) zie de opmerking bij de phase 1
Met harde zijdelingse steun en iets steviger als alle andere (o.a. GTI, VOLCANE, FURIO) Zitten erg prettig alleen moet je soms uitkijken met de instap voor je rug want die zijdelingse steun kan soms erg hard aankomen

Wat betreft de achterbank zijn er maar twee soorten. die in een Phase 1 en phase 2. Beide zeer comfortabel al is het bij een phase 2 bank iets meer een kuipvormpje...

(de opmerkingen betreft de stoelen zijn mijn eigen mening en kunnen voor anderen ook wel eens anders zijn!)

En dan zijn er nog 106/SAXO stoelen die ook passen. Persoonlijk vindt ik ze niet prettig (te hard) maar ook hier weer... dit kan voor andere wel eens anders zijn...

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

MBa@NL wrote:
jk wrote:Wat is het verschil qua constructie enzo tussen al die types stoelen?
Of zijn het eigenlijk maar weinig verschillende types?
Het verschil zit hem vooral in het schuim wat er onder zit en dan blijken er eigenlijk maar een paar te zijn...

<snip>
Dank.

En zijn de frames allemaal hetzelfde dan?

Ik vind de phase 2&3 standaard stoelen prima zitten (voor mij althans).

De Toyotastoelen van de C1 vind ik slecht; die zijn veel te vlak en de rugleuningen geven geen zijdelingse steun. Jammer want het is een erg goed autootje verder.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

Post Reply