Grietje
Moderator: webmasters
Nog een leuk verhaal over de 1.0E trouwens...
Rijd je om 12 uur snachts terug naar huis.... Van harderwijk af, heel stuk 100 weg. Wil je remmen....
NIETS!
Pedaal gaat tot de bodem en niets niet afremmen. Zoooo deju, dat is eng!!
Ik eigenwijs wel naar huis gereden, om de motor remmend enzo. Wou ook niet snachts langs de weg staan zegmaar Had nog wel paar mensen gesmst/belt maar die konden me allen niet halen/helpen of reageerde niet
I survived, en wat bleek....
De handrem stond er een paar tikjes op en de achterremmen waren dus gloedje heet, me remolie kookte.....
stom stom stom stom, maar waarom doet dat verukte lampje op het dash dan ook niets
Rijd je om 12 uur snachts terug naar huis.... Van harderwijk af, heel stuk 100 weg. Wil je remmen....
NIETS!
Pedaal gaat tot de bodem en niets niet afremmen. Zoooo deju, dat is eng!!
Ik eigenwijs wel naar huis gereden, om de motor remmend enzo. Wou ook niet snachts langs de weg staan zegmaar Had nog wel paar mensen gesmst/belt maar die konden me allen niet halen/helpen of reageerde niet
I survived, en wat bleek....
De handrem stond er een paar tikjes op en de achterremmen waren dus gloedje heet, me remolie kookte.....
stom stom stom stom, maar waarom doet dat verukte lampje op het dash dan ook niets
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
auwh dat is wel akkelig, heb ooit eens met een ax 20km gereden binnebaantjes zonder remmen en das akelig maar ik wist ervan, maar plots geen remmen hebben moet idd eng zijn.
suc6 met het herstellen.
grtzz
suc6 met het herstellen.
grtzz
ik en mijn ax zijn even oud
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,
Ja fijn is het niet. Maar goed de dag erna remde die weer ' normaal' (klapperend dus)
2 dagen mee gereden, had hem immers echt nodig. Morgen maar eens remolie vervangen en die rechterklauw onderzoeken.
2 dagen mee gereden, had hem immers echt nodig. Morgen maar eens remolie vervangen en die rechterklauw onderzoeken.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Controleer de lagers van je achterwielen!grietje wrote:Nog een leuk verhaal over de 1.0E trouwens...
Rijd je om 12 uur snachts terug naar huis.... Van harderwijk af, heel stuk 100 weg. Wil je remmen....
NIETS!
Pedaal gaat tot de bodem en niets niet afremmen. Zoooo deju, dat is eng!!
Ik eigenwijs wel naar huis gereden, om de motor remmend enzo. Wou ook niet snachts langs de weg staan zegmaar Had nog wel paar mensen gesmst/belt maar die konden me allen niet halen/helpen of reageerde niet
I survived, en wat bleek....
De handrem stond er een paar tikjes op en de achterremmen waren dus gloedje heet, me remolie kookte.....
stom stom stom stom, maar waarom doet dat verukte lampje op het dash dan ook niets
Waarschijnlijk is het vet eruit gedropen door de hitte.
En controleer je remtrommels!
Die kunnen daardoor vet zijn waardoor je je remvoeringen moet vervangen.
Misschien kan je de lagers nog redden door er nieuw >kogellagervet< (van een goed fabrikaat, bijv. SKF, te koop in een tube) in te doen.
Dergelijke lagers moet je nooit helemaal van rand tot rand volproppen met vet (dat geeft teveel rolweerstand en daardoor lopen ze niet goed en heb je een nieuw probleem) maar slechts een beetje, over de hele omtrek van de lager (het vet verdeelt zichzelf wanneer het lager rolt).
Last edited by jk on MonFeb22, 2010 8:55:37 AM, edited 2 times in total.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
jk, thanx voor de tip, ik ga er zo naar kijken
En de rest van me lijstje
En de rest van me lijstje
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
mja
aan de remmen kon ik helemaal niets ontdekken..
Conclusie: het zal wel, hopelijk blijft ie nog een maandje remmen
Of niet...
Wel wat andere dingen gedaan.
dat gat in de parafaan bak afgeplakt zolang ik geen dop heb. Steenkoude lucht foetsie.
Ruitenwisserspuitding maar weeer aangesloten, maar dat zal wel weer binnen een dag losliggen
En ik zat al een paar weken hier tegen aan te kijken:
Nu ziet het er zo uit:
Nieuw krikje, gezien ik door de andere heen krikte v/d week en deze was in de aanbieding. 80 mm hoog dus eindelijk 1 die onder de GT/CTI past.
Rotte plek rond de tankdop, wat kunstzinnig is gefixed (al 3 jaar) met glasvezel
Geheel in de hagel en smerig
Dashbordje wat er laatst nog in gezet is, werkbank oid
aan de remmen kon ik helemaal niets ontdekken..
Conclusie: het zal wel, hopelijk blijft ie nog een maandje remmen
Of niet...
Wel wat andere dingen gedaan.
dat gat in de parafaan bak afgeplakt zolang ik geen dop heb. Steenkoude lucht foetsie.
Ruitenwisserspuitding maar weeer aangesloten, maar dat zal wel weer binnen een dag losliggen
En ik zat al een paar weken hier tegen aan te kijken:
Nu ziet het er zo uit:
Nieuw krikje, gezien ik door de andere heen krikte v/d week en deze was in de aanbieding. 80 mm hoog dus eindelijk 1 die onder de GT/CTI past.
Rotte plek rond de tankdop, wat kunstzinnig is gefixed (al 3 jaar) met glasvezel
Geheel in de hagel en smerig
Dashbordje wat er laatst nog in gezet is, werkbank oid
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Dan heb ik hem niet meer nodig....
Maar die krik is leuk
Als je nu weer komt sleutelen els heb ik teminste een fatsoenelijke krik
Maar die krik is leuk
Als je nu weer komt sleutelen els heb ik teminste een fatsoenelijke krik
Last edited by grietje on SunFeb21, 2010 9:24:41 AM, edited 1 time in total.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
140 euro incl bij de brezan!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Geen idee, to be honest.
minimale hoogte 90mm, maximale hoogte 375 mm
dat is van die andere, maar deze is 80mm laag dus misschien ook minder hoog
Het staat wel op de doos maar ik zit niet in de buurt nu
Fenwick: Tja ik kan gewoon niets vinden dus ik weet het ook gewoon niet met die remmen
minimale hoogte 90mm, maximale hoogte 375 mm
dat is van die andere, maar deze is 80mm laag dus misschien ook minder hoog
Het staat wel op de doos maar ik zit niet in de buurt nu
Fenwick: Tja ik kan gewoon niets vinden dus ik weet het ook gewoon niet met die remmen
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Doos staat op de foto ! 375 hoog dus .grietje wrote:Het staat wel op de doos maar ik zit niet in de buurt nu
Die krik ziet er gelikt uit, kan de GT weer helemaal van onder bewerkt worden zonder dat iemand de auto omhoog dient te houden (wat slecht is voor je rug ...
Die remmerij lijkt me normaal, denk dat het een en ander aan boutjes los is geschoten. Misschien maar even verder kijken op een iets andere plaats? Wel advies van JK in acht nemen, denk dat ie zeker een punt heeft. Maar we gaan het wel merken .
Rij voorzichtig, en niet perse omdat hij op mijn naam in de verzekering staat .
wat zou de andere reden zijn dan om voorzichtig te rijden?Pgoddijn wrote:Doos staat op de foto ! 375 hoog dus .grietje wrote:Het staat wel op de doos maar ik zit niet in de buurt nu
Die krik ziet er gelikt uit, kan de GT weer helemaal van onder bewerkt worden zonder dat iemand de auto omhoog dient te houden (wat slecht is voor je rug ...
Die remmerij lijkt me normaal, denk dat het een en ander aan boutjes los is geschoten. Misschien maar even verder kijken op een iets andere plaats? Wel advies van JK in acht nemen, denk dat ie zeker een punt heeft. Maar we gaan het wel merken .
Rij voorzichtig, en niet perse omdat hij op mijn naam in de verzekering staat .
Kom je helpen kijke naar die remmen?
Krik doet goed, nu ook met 2 massieve assteunen.
Oh en een lelijk geknueste duim omdat ik met niet geschikt gereedschap die remklauw los wou draaien auww..
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).