Voor de KDFI motormanagement hebben we de orginele 106 gti draadboom en motormanagement connector gebruikt.
Bedrading uitgezocht van een 106 gti 1.6 16v uit 1996
ECU 1.6 16v
pin
1 injector 2 en 3
2 injector 1 en 4
3 stationair regeling pin 4 (1-4 spoel)
4 lambda signaal
5 –
6 –
7 Fuel/ign/injectoren rode draad
8 –
9 Motorregeling? Wit draad
10 –
11 –
12 Gele draad
13 Startblokkering invoer rode draad
14 Diagnose stekker
15 Klop sensor
16 Gasklep positie sensor +
17 Massa toerental sensor
18 Klopsensor
19 Toerental sensor
20 Stationair regeling pin 3 (2-3 spoel)
21 Stationair regeling pin2 spoel 2-3
22 Lambda signaal
23 Gasklep waarde
24 Klep koolstofvat rode draad
25 –
26 Airco
27 Start blokkering geel
28 Snelheid meter
29 Inlaat temperatuur sensor
30 Toerental sensor
31 Diagnose stekker rode draad
32 –
33 –
34 Inlaatluchtdruk sensor
35 Oranje draad
36 Massa lambda
37 Ontsteking 1 en 4
38 –
39 Massa lambda
40 Stationair regeling pin 1 (spoel1-4)
41 Inlaatluchtdruk sensor
42 Toerenteller/snelheid groene draad
43 –
44 –
45 –
46 –
47 –
48 Startblokkering
49 Toeren teller
50 Airco
51 –
52 geledraad
53 Gaskleppositie sensor gezamenlijk met koelvloeistof temp
54 Massa lambda gezamenlijk met 36
55 Ontsteking 2 en 3
Draadboom aangepast voor gebruik van een bosch gti stationaar klep en
een wideband lambda sensor.
CONNECTORS:
------------------------------------------------
IGN
Pin1 ecu55 kdfi ign b1 (ign a1 en b1 moeten waarschijnlijk andersom)
Pin2 ecu37 kdfi ign_a1
Pin3 12v---------------------------------ecu13 fuse 4
Pin4 2.2uf naar massa
Kdfi ign_gnd ecu48
--------------------------------------------
VR trigger
Pin1 ecu49 (+ signaal) kdfi rpm
Pin2 ecu30 (- signaal gnd) kdfi gnd
Pin3 ecu 19 (gnd/shield) kdfi gnd
----------------------------------------------
Klop sensor
Pin1 ecu15 (signaal) kdfi js5
Pin2 ecu18 (gnd) kdfi gnd
-----------------------------------------------
INJECTOR
Pin1 +12v------------------------------ecu24 en ecu7 fuse 5
Pin2 ecu2 kdfi inj2 (2+3)
Pin3 ecu1 kdfi inj1 (1+4)
Kdfi inj_gnd ecu42
---------------------------------------------
INLAATTEMP
Pin1 ecu29 (signaal) kdfi air
Pin2 ecu17 (massa) kdfi gnd
------------------------------------------
Ringoog massa
Ecu54/ecu36
--------------------------------------------
LAMBDA afgeknipt
Pin1 ecu21
Pin2 ecu 4
Pin3 ecu54
Pin4 12v
Aangepast naar bosch lsu wideband
Pin1 ecu 22 ? rood
Pin2 ecu 52 groen
Pin3 ecu31
Pin4 ecu12
Pin5 ecu 4 groen
Pin6 ecu 35 rood
Shield ecu 54
--------------------------------------
Snelheidmeter ongebruikt
Pin1 +12v
Pin2 Ecu54/ecu36
Pin3 ecu28
---------------------------------------
Koelvloeistof temp
Pin1 ecu47 kdfi clt
Pin2 ecu53 kdfi gnd
---------------------------------------
Gaspositie
Pin1 ecu23 kdfi tps
Pin2 ecu16 kdfi 5v
Pin3 ecu53 kdfi gnd
----------------------------------------
Stationairregeling stappenmotor (afgeknipt)
Pin1 ecu3
Pin2 ecu20
Pin3 ecu21
Pin4 ecu40
Ombouw naar 3 polige Bosch pwm klep
Pin1 dicht ecu20 fdl3z
Pin2 +12v ecu40----------------------fuse 2
Pin3 open ecu21 fdl3a
--------------------------------------------
Alles in een behuizing gebouwd en starten maar.
Na een uurtje vol met benzinedamp en heel veel voor en naverbranding deed de ax het nog niet op de KDFI. Hierna moest er maar gemeten worden.

trigger wiel is 60/2 dus 58 tanden met 2 missende tanden.

Je kan de compressie slag in het signaal zien.

hier is de oorzaak te zien.........................
Hij vonkt precies 180 graden verkeerd. Waarschijnlijk ign bank a1 en bank b1 omgekeerd. (gemeten op bank a1 en de VR trigger wiel opnemer)

Nu is het starten en lopen. ( min of meer)